Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11621 til 11640 af 24089
-
Herluvianere
ForumindlægHvorfor er det, at størstedelen af Herluvianerne har så mange navne: Hans Christian Resen Steenstrup.... Det er jo mega snobberi. -
Problemformulering til Hus og hjem
ForumindlægHej hej Jeg sidder her med min 2.g's dansk opgave og har lidt svært ved at finde ud af, hvad der skal være mit fokus i bogen "Hus og hjem" af Helle Helle. Jeg skal lave en problemformulering, som skal være færdig i morgen. Jeg har heller aldrig lavet en problemformulering, så hvis d... -
Synopsis
ForumindlægFindes der en skabelon over en synopse til religion B ?? og hvor kan man finde den? -
Dansk synopse - globryllup - Helle Helle
Forumindlæg"Hej allesammen. I dansk så trak jeg novelle - nyere. Jeg har valgt "Globryllup" af Helle Helle. Og jeg skal perspektivere den med "Dum og grim" og Chicken. Er der nogle af jer som har nogle idéer og kan hjælpe mig lidt med nogle punkter? -
GENETIK!!!!!
ForumindlægJeg undrer mig over noget. Sidder og kigger på et Facit til en opgave som jeg aldrig ville kunne regne ud. Når man i en opgave får haplotyderne af vide i en hel familie, hvor der er 3 markører bundet til et sygdomslocus, og jeg så skal indsætte de forskellige haplotyder i stamtræet hos forskell... -
Følsomhedsbetragning
ForumindlægI en investeringsopgave bliver vi bedt om at anbefale og gennemføre to følsomhedsbertragtninger. Hvad er det? -
hjælp til skrivemåde i en novelleanalyse
ForumindlægMå man godt skrive "jeg tror" eller er det logisk at man i en novelleanalyse skriver sin egen mening så man ikke behøver/skal skrive "jeg tror" og "jeg synes" hele tiden?? -
hvad er særligt for biologis metode og religions metode?
Forumindlæghej Jeg skal til AT imorgen men bliver pludselig i tvivl om hvad der er særligt for henholdsvis biologi metode og religions metode? -
Pernille eller frøkenen af herman bang
ForumindlægHvad er bedst at vælge til sin eksame, ''Pernille'' eller ''frøkenen'' af Herman bang? Skal også kunne perspektiveres til ''den sidste balkjole'' -
SKRIVNING AF ESSAY!?
ForumindlægHej, jeg har til opgave at skrive et dansk essay om ægteskabet med tre noveller som udgangspunkt. Hvordan helt præcist gør jeg det? (Det er mit andet essay jeg skriver, men mit første gik ikke ret godt). Derudover ved jeg ikke helt hvordan man bygger et essay op, eller hvordan jeg skal/kan diskut... -
Trykt reklame
ForumindlægHej. Jeg har trukket tryke reklamer til dansk eksamen. Jeg tænkte på hvad jeg skal læse op til eksamen? Da man skal læse 1/5 side op. Mange tak på forhånd ! -
Matematisk ræsonnement
ForumindlægHvordan gør man rede for matematisk ræsonnement til en eventuel matematik mundtlig eksamen. Hvad er dette? Hvordan kan det forklares? -
Andreas af Vibeke Willumsen-Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal lave en synopsis til min eksamen og jeg har valgt teksten Andreas af Vibeke Willumsen, men mit problem er bare at jeg ikke kan finde noget om Vibeke Willumsen på nettet, er der nogen, der ved hvor man kan finde noget information, som måske kunne bruges til hendes forhold til tekse... -
Synopse i dansk
ForumindlægJeg skal snart op i dansk i folkeskolens afgangsprøve. Derfor skal jeg lave en synopse. Vi har fået det forklaret, men jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det. Er der nogle der har været til prøven måske sidste år, der kan forklare mig hvad der helt præcist forventes? -
Biller af C. Weitze- En fantastisk fortælling?
ForumindlægJeg har trukket mit fordybelsesområde fantastiske fortællinger og skal finde en tekst. Jeg har fundet "Biller" af Charlotte Weitze, men er ikke sikker på at det er en fantastisk fortælling, da der ikke er noget direkte magisk og sådan..? -
fakta
Forumindlæghejsa hvordan kan man vide hvem forfatteren og den implicitte forfatter er i en faktatekst? :S -
Hvad er et essay på engelsk
ForumindlægHar en aflevering som jeg skal no at få lavet ret hurtig. Jeg kan ikke huske hvad et essay er på englesk og hvordan de laves. Men jeg mener de er ligesom danske litterær artikler. Hvis nogen kunne hjælpe ville det være super siden jeg skal nå at aflevere dem ASAP : / -
Mundtlig årsprøve 1.g
ForumindlægHej, jeg skal op til mundlig årsprøve i engelsk men har ikke rigtig fået at vide hvad prøven går ud på og håbede derfor at en venlig sjæl kunne hjælpe mig på vej ved at besvare dette :) -
Hjælp til SRP emne Manhatten-project
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive min SRP i fagende Engelsk og Fysik, mit studieretningsfag er Engelsk. Mit overordned emne er Manhatten projektet, fysik delen har jeg egentlig godt styr på, men jeg er ikke helt sikkert på hvad præcis jeg skal skrive om i Engelsk delen, da jeg er bange for at det bliv... -
Ali Kazim - Spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal snart op til dansk eksamen og har trukket emnet "medierne og konflikter". Derfor har jeg valgt sangen "spørgsmål" af Ali Kazim. Jeg er dog lidt usikker på hvad der betyder meget i sangen og hvad jeg skal lægge mere vægt på en noget andet. Jeg håber på at i ka...
