Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11901 til 11920 af 154034
-
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
GÆR!
ForumindlægJeg har et par spørgsmål ang. gærceller. Hvordan kan jeg argumentere for at gærceller ikke dræbes ved 5 minutter i mikroovnen? Hvad er det, som ikke slår dem ihjel? Hvordan kan gærceller overleve 30 minutter i en fryser? Hvordan kan gærceller overleve UV-lys ?? Håber nogle kan hjælpe mig, fo... -
Aktionspotentialets amplitude
ForumindlægHej SP Jeg har brug for en, som gerne vil give en god forklaring på, hvordan jeg kan løse følgende opgaver ( se billede) Synes altid jeg går helt blank så snart det handler om ekstracellulær elektroder og ekstracelullær målinger. Jeg har desuden svarene til opgaverne hvis der er brug for det, m... -
hvilket sakkarid?
Forumindlæghvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa -
hjælp:S
ForumindlægHej folkens. Er der en der kan forklare mig Hvilke celler har ikke DNA og kun halvt DNA- hvorfor ? Hvad menes der med Centrale dogme ? Håber, at I kan hjælpe mig. på forhånd tak. -
C/T variant
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad en C/T variant er? -
HJÆLP !
ForumindlægHvor mange C-atomer går ind i krebs cyklus? Hvilke stoffer går ind og hvilke stoffer afgives fra krebs cyklus?? -
HJÆLP HASTER
Forumindlæghej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper: -
Bakterier i vand
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge bakterie indholdet i noget vand fra den lokale sø. Nogle forslag til hvordan man gør dette ? -
Pojektopgave en jord- forskellige verdener. Hjææææælp!
ForumindlægHej allesammen, vi har snart projektuge, hvor vores overemne er en jord forskellige verdener, og vi står nu og mangler et underemne, vi havde egentlig tænkt på noget i retningen af psykologi, er der nogle der har forslag til hvad vi kan skrive om, altså noget der omhandler psykologi? Eller forsl... -
Svar på arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej. Har et par spørgsmål jeg super godt kunne bruge en forklaring på. Håber nogle kan hjælpe med npgle besvarelser. 1. Forklar sammenhængen mellem følgende begreber og lav en tegning hvor alle elementer indgår: Promoterm terminator, transkriptionsfaktor, operon, RBS, start/stop-codon, inducer,... -
Spørgsmål
ForumindlægHvilke andre videnskaber grænser psykologien op til ? Er der nogen der kan hjælpe mig hvad de mener, med grænser op til.... Er det f.eks. den naturvdenskabelige paradigme og den hermeneutiske paradigme? som jeg skal forklarer Mange tak -
Hvid Bioteknologi??
ForumindlægNogle der ved hvad hvid bioteknologi er? -
Gensplejsede tomater
ForumindlægHej.Jeg sidder og sveder over en biologiafl. til i morgen og håber at en af jer kan hjælpe. Opgaven kan ses her:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1993/Opg%201%20Gensplejsede%20tomater.docOg jeg kan ikke finde ud af opgave a og b på side 2Er der nogle af jer der kan give et kort o... -
Sandhedens Time
ForumindlægHej med jer.. Er der en, der gider læse min dansk stil igennem? Har ikke fået en karakter for den, da jeg var til skriftlig eksamen idag.. Hvad synes I den ligger til? Emnet var: Grænseoverskridende underholdning.. Sku skrive en kronik.. Den omhandlede TV3's realityshow Sandhedens Time.. -
Prøve situation
ForumindlægNår man skal op i dansk skriftlig og mundtlig, er det så fremlæggelse og stil eller hvad? Går i 8. Klasse. -
Spørgsmål vedr. karaktere
ForumindlægHej alle Jeg afsluttede mat b i år og mine karaktere var således Mundtlig årskarakter: 10 Skriftlig årskarakter: 10 Skriftlig eksamen: 7 Tæller min skriftlige årskarakter så med, når jeg skal regne mit gennemsnit ud, eller er det kun den mundtlige årskarakter og den skriftlige eksame... -
Årskarakter
ForumindlægVi har lige fået årskarakterer og jeg fik 10 i dansk (skriftlig fremstilling). Jeg har siden sidste karaktergivning lavet følgende opgaver og fået følgende karakterer:Terminsprøve: 10Artikel: 10Danskopgave (om Cecil Bødkers Vædderen): 11Analyse af Lektor C. Blomme (Det Forsømte Forår): 13Terminsp... -
Engelsk terminsprøve
ForumindlægHej Jeg skal til engelsk terminsprøve for første gang i morgen. Jeg vil spørge om der er nogen der ved hvad læreren ligger mest vægt på, i den skriftlige fremstilling? Tak på forhånd:) -
Hjælp til beståelse af eksamen 2011
ForumindlægHej alle! Jeg skal lige sikre mig, at jeg ikke har misforstået noget. Hvis man i årskarakter i et fag f.eks. har fået 4 skriftlig og 4 mundtlig og kommer til eksamen i det skriftlig og får 00 - har jeg så ikke stadig bestået faget samlet set? Og i et andet fag, hvis der i årskarakter f.eks. er gi...
