Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11901 til 11920 af 152758
-
Naturfag Gym (2000)
ForumindlægHej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ... -
kemiii!
ForumindlægFor ligevægten PCI5(g) PCI3(g)+Cl2 (g) er K=46,9 M ved 700 K. 10,0 g PCI5 spærres inde i en tom beholder hvis rumfang er 2,50 L. Temperaturen holdes konstant på 700 K. a) Beregn koncentrationerne af PCI5, PCI3 og Cl2, når ligevægten er indtrådt. Man tilfører nu yderligere 5,00 g PCI5 til ligevæg... -
Hvad sker der ved deformation af metaller?
ForumindlægHjææælp Jeg kan ikke finde noget om deformation af metaller, er der nogle der kan hjælpe det HASTER.... Tak på forhånd :)) -
lektie hjealp ( bytte handel)
Forumindlægsoeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku... -
indbegreber i ligevægt
ForumindlægHej vi er igang med et emne om indgreb i ligevægt og jeg er blevet i tvivl om hvad de følgende indgreb betyder: - ændring af stofmængdekoncentration - ændring i temperatur - ændring i volumen Jeg har prøvet at søge på nettet, men dog uden held.. Er der nogen som har styr på, og vil forklare ... -
Uran! Hjææælp
ForumindlægHar ledt overalt på nettet, men kan slet ikke finde ud af hvad "Uran" er. Altså jeg ved jo godt at der et grundstof men hvad gør den, hvad kan den bruges til? Tak på forhånd. -
Maksimal absorbans forklaring!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til kemi A terminsprøve i morgen og jeg har brug for hjælp.. Til det uploadede billede lyder opgave a således: a) Argumenter for, at man benytter bølgelængden 558 nm ved ovenstående eksperimentelle metode. -
van der waals
Forumindlægjeg kender tryk og volumen og temperatur og masse, som er opgivet i pascal, kubikmeter og kelvin og gram og har med idealgasligningen fundet den molare masse for den ukendte gas for at finde ud af hvad det er for en. men har fået af vide af min kemilærer at gassen måske ikke opfører sig idealt, j... -
Hvilke ioner indgår i..??
Forumindlæg1. Hvilke ioner indgår i a) FeCl2 og FeCl3 b) SnO og SnO2 c) KMnO4 og K2MnO4 d) Ce2(SO4)3 og Ce(SO4)2 Forstår ikke rigtig spørgsmålet.. Så er der ikke lige nogle som vil hælpe.. På forhånd tak! Knus.. -
Udenadslære
ForumindlægI hvilket fag er det mest udenadslære:FysikKemiBiologi?Et meget kort spøegsmål. -
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Grænseværdi/ppm
ForumindlægHej...Sidder og læser til kemi eksamen...Had er grænseværdi mmålt i ppm???????Og hvad står ppm for?Det er i forbindelse med chlorholdige opløsningsmidler... -
HASTER SERIØST!!! EMNE TIL SRP!?
ForumindlægHej alle. Jeg vil skrive i his og matematik eller his og kemi.. hvad kan emnet væré!!!? -
Hjælp til opgave.
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopsis om emnet "videnskab og ansvar" i almen studieforberedelse. Fagkombinationen skal være kemi eller fysik og dansk, historie, religion eller samfundsfag. Lige nu aner jeg ikke hvad jeg vil skrive om. Er der nogle som har en god ide? Jeg vil meget gerne ligge... -
Estersyntese
ForumindlægHvorfor skal temperaturen være høj ved dannelse af en ester udfra en carboxylsyre og en alkohol.(Evt. kan jeg nøjes med en henvisning til en bog, hvor jeg kan finde svaret, hvis det er en længere forklaring.) -
Kokain hydrofil eller hydrofob?
Forumindlægjeg vil gerne vide kort og præcist og kokain er mes hydrofobisk eller hydrofilt? -
hvad har I om?
ForumindlægNu har vi haft om bølger i hele grundforløbet (okay, undtagen lige i starten, hvor vi repeterede en smule)... og jeg ved ikke om vi også skal have det efter grundforløbet, men det er så træls at have om det samme hele tiden. \n\njeg vil bare vide om der også er andre 1.g'ere der har haft om d... -
auxin
Forumindlæger der nogen som kan forklare, hvad auxin er og hvordan man kan anvende bestemte tale i praktisk planteproduktion? :S:S... aner det ikke.. -
Eksamens video?
ForumindlægHej alle? Kan man ikke finde en video på nettet, som viser nogle børn, der er til eksamen. Så engang i tv for et års siden!!!! :D:D:D:D -
STX
ForumindlægHej Jeg er snart færdig med 10 klasse og jeg skal snart valg en videregående uddannelse og jeg er sikker på at jeg gerne ville være bygningsingeniør og jeg ville gerne gå på STX. Nogle der kan fortælle mig hvilken linje jeg skal tage ? :)
