Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12101 til 12120 af 152758
-
fysik
ForumindlægHej Jegg skal op i fysik i morgen Jeg har et forsøg af fremstilling af salt Hvordan fremstiller man et salt? KøKKeNsalt? -
molekyler osv...
ForumindlægHej.. ville lige være sikker på om jeg lavet mine opgaver rigtige, med noget hjælp fra jeres side. Navngivning til følgende ionforbindelser: NaI (Natriumiod), AgCl (Sølvchlor), MgS ( magnesiumsvovl), Al2O3 ( aluminiumoxid, Ca(NO3)2 ( calciumnitrogenoxid), Fe2(SO4)3 ( Jernsvovloxid)… Håber... -
Resultat?
ForumindlægSpørgsmålene er i dok -
Vekselsvirkninger
ForumindlægHjælp!! Kan simpelthen ikke forstå det, overhovedet. Hvordan kan man på forskellige reaktioner bestemme, hvilken vekselsvirkninger der er tale om?? -
kemiiiiiii hjælp :(
Forumindlæghvad er en elektrodepotential? -
radikaler og ioner
Forumindlæghvad er forskellen på radikaler og ioner? -
Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer.
Forumindlægkan på ingen måde finde ud af konklusionen til dette forsøg. nogen der ved det, eller har prøvet samme forsøg? Forsøg 6: Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer. Formål: Påvisning af mængden af kalk i et ukendt stof. Materialer: Stativ Klemmer Muffer Stort reagensglas Måleg... -
Hvordan beregnes ∆G°?
ForumindlægHej, hvordan beregner jeg ?G° ved 298K i denne reaktion? (se vedhæftet billede) Jeg tænker jeg skal bruge denne formel: ?G°=-RT*ln(K) Her ville jeg så beregne K, men når jeg skal skrive gassen ind i ligningen, ville jeg så bare skrive 1 bar og regne den ud sådan? Tak på forhånd -
SNOX-anlæg
ForumindlægVed i hvad ligningen: 2Ca(OH) + 2SO2 + O2 -> 2CaSO4 + 2H2O står for? Altså jeg ved det godt det er indefor SNOX-anlæg men hvad ligning hedder? I ved ligesom der er en ligning der hedder 'forbrænding' og viser forbrændningen. TAK -
Hvilken gymnasium og linje skal man vælge hvis man gerne vil være revisor eller ingeniør?
ForumindlægHej jeg skal gå i gymnasiet efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken gymnasie jeg skal gå på og hvilken linje jeg skal vælge, når jeg gerne vil være enten ingeniør eller revisor.(revisor er nok den vigtigste eftersom det er den jeg mest har intryk af, men jeg vil også vide hvilken linje jeg ... -
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
Hjælp beregn massen udfra udbytte!
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp til et kemi forsøg. Jeg skal fremstille stof A. Hvor mange gram af stof B skal jeg bruge til at fremstille 1,25 g af stof A, hvis der skal være et udbytte på 40%? Jeg har udregnet den teoretiske masse af stof A. Hvad nu? -
HJÆLP!! HF
ForumindlægJeg har spørgsmål ang hf. hvis man har gået på gymnasium før og valgt at holde sit eksamens bevis åben for at ændre nogle fag, er det så obligatorsik at man skal have kemi c for at lukke sit hf bevis når man har haft 3 andre naturvidenskabelig fag. jeg har haft fysik, geografi og naturgeografi ... -
matematik hjælp <3
Forumindlæghejsa, nogen der kan hjælpe med denne opgave? eventuelt svar og hvordan man løser dem taaak :) -
Hjælp mig med at vælge uddannelse!! Kom med forslag, del din viden og erfaringer! :)
ForumindlægHej, Jeg står og skal vælge uddannelsesretning, men har ingen idé om hvilken retning jeg skal vælge, da min interesser er meget brede og forskellige. Jeg interesser mig for: Historie Matematik Programmering Biologi Kemi Jeg har derfor indtil videre tænkt på at læse: Historie Arkæologi Programmeri... -
Naturvidenskabelige bøger til anbefaling.
ForumindlægHvis i kigger efter nogle matematik/fysik/kemi-bøger, er de her de helt perfekte. De hedder Matematik 112, Fysik 112 og Kemi 112. Den dyreste koster 150. http://www.saxo.com/dk/item/lars-pedersen-matematik-112-haeftet-2.aspx?adgroupid=270163631 -
Sort hue?
ForumindlægHej alle sammen. Der har været en masse om, hvornår en elev kan bestille en sort hue. Jeg ved godt at man selv bestemmer, men jeg vil lige høre hvad traditionen er, og ikke hvad tradition var for 200 år siden, men nu Jeg har Dansk, Fransk, Historie, Samfundsfag og Engelsk på A-niveau, og jeg har... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
Omdrejningslegemer.
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge noget hjælp til opgave 3 i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-1_MED.pdf a) Her vil jeg lige udmiddelbart tro, at jeg skal finde rumfanget af g og derefter for f - og slutte af med at trække rumfanget af g fra f, men d... -
Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig
ForumindlægHej jeg skal til at skrive SRP i fagene kemi b og Historie A emnet omhandler Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig er der en som kunne hjælpe med problemformuleringen og det som hører med dertil? tak på forhånd
