Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 12121 til 12140 af 48964
  • DESPERAT: Hvad gør man når man trækker to tekster til mundtlig tysk B eksamen???

    Forumindlæg
    Jeg er lige gået i gang med min 24 timers eksamen i mundtlig tysk B og jeg har trukket to tekster. En kort erindring om tiden som und i 1934, og et interview med skuespillerne fra "Die Welle". Jeg har INGEN idé om hvordan jeg skal gøre det her, er der nogen der har prøvet det?
  • hvordan skal jeg komme igang? HJÆLP!!!! Dansk mundtlige eksamen prøveform B

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen i næste uge (dansk), jeg ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang. mit fordybelsesområd er "Den ældre novelle" og min selvvalgte perspektiveringstekst er "lønningsdag" af Martin Nexø min selvalgt prøvetekst er "I modesalonen af Herman Bang&q...
  • Matematik B eksamen December 2016 i dag - facit???

    Forumindlæg
    hey alle sammen. jeg var op til matematik b eksamen i dag, er lidt i tvivl om det er gået godt. nogen der evt kan hjælpe lidt, eller som også har været oppe og har facit på opgaverne. opg. 1) En trekant ABC er givet A=60grader, C=90grader og b=4 a) bestem længden af trekantens hypotenuse ...
  • Studenter eksamen maj/juni 1990

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!!!Er der nogle af jer derude, som har et bud på hvordan man kan løse eksamhæftet "maj/juni 1990" i skriftlig-fremstilling? Hvis ja, så pleace... skriv! for jeg har virkelig brug for hjælp!!!
  • Tekster om Kortfilmen "Kom" til eksamen.

    Forumindlæg
    Står og skal lave en synopsis for den mundtlige prøve, ved folkeskolens Afgangsprøve, men mangler et tekststykke som jeg kan opgive. Jeg har valgt kortfilmen Kom. Har virkelig brug for hjælp. Så hvis nogen har set en artikel om filmen, eller om produceren Marianna Ulrich, hører jeg det meget gern...
  • Mundtlig dansk eksamen på torsdag - perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i mundtlig dansk nu på torsdag d. 4/6, og jeg går op i novellen Tyren af Cecil Bødker. Jeg har valgt at perspektivere den til novellen Døvens Dør af samme forfatter, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.... nogen der kan hjælpe????
  • Søger tysk eksamens stil fra 2004

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger en tysk eksamensstil fra 2004. Jeg skal skrive om den selv i tysk, men kan ikk finde den herinde. "Ich lebe jetzt wilder!" hedder den. Håber i vil hjælpe mig! Hilsen Peter.
  • Kigge på min NV-eksamens rapport?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige skrevet min eksamensrapport omkring nyttevirkning færdig. Er der nogle som kender til emnet og gerne vil læse rapporten igennem og måske prøve at finde nogle fejl, hvis der skulle være nogle. Og nævne nogle "dårlige ting" i rapporten som jeg kan rette inden jeg af...
  • HJÆLP ER GÅET I STÅ MED MIN EKSAMENS OPGAVE

    Forumindlæg
    jeg er gået helt i stå med min synopsis om Ungdomsoprøret.
  • Pls hjælp!! 24 timers eksamen - Imperialismen

    Forumindlæg
    Hej Jeg trak i dag kilder til imperialismen. jeg kan se at jeg skal bruge nogle motiver, men er i tvivl om hvad de hedder og hvordan de er formuleret, hvis i forstår. Er det: økonomisk motiv,militærisk motiv, social darwinisme, nationalisme ? Håber virkelig i kan hjælpe for er virkelig bagud ...
  • Hjælp til forståelse af billede bilag!!! 24-timers eksamen!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklarer mig, hvad billedet har af betydning?? Emne: National identitet
  • Engelsk skriftlig eksamen - standardforsøg: Hvordan gik det?

    Forumindlæg
    Hejsa.Hvordan gik det med jer, der har været til skriftlig engelsk i dag i standardforsøget?Hvad skrev i om?Jeg skrev selv den om metroseksualitet.... kommer lige i tanke om, at jeg glemte at skrive, hvilken en jeg tog, men det kan censorerne vel læse sig frem til :-)Hvordan gik det med grammatik...
  • Kobling inde for genetik! Eksamen imorgen!

    Forumindlæg
    Hejj jeg har virkelig brug for at vide hvad dvs. når der sker kobling inde for genetik. Jeg forstår ikke hvordan det hænger sammen.. :) Tusind tak for hjælpen! P.s, har brug for at det bliver forklaret rimlig simpelt :p tak tak tak
  • Er der en dygtig hjælper ... eksamens opgave har brug for hjælp.

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med de her opgaver?
  • Biologi afl. - lille eksamens opgave - hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en lille biologi aflevering som er fra et eksamenssæt. Der står ikke en nærmere beskrivelse af hvorfra opgaven er taget, men dette er alt hvad der står:4. Figur 1 (skema) viser resultaterne fra produktionsmålinger i to økosystemer, henholdsvis en regnskov og en mark med enårig p...
  • Engelsk skr. eksamen A-niveau

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har terminsprøver i næste uge og det eneste, der skræmmer mig lidt er den engelske del uden hjælpemidler.. Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med at blive så godt forberedt som muligt?
  • Engelsk eksamen 2008 A-niveau?

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvilke tekster man kunne skrive om?
  • Skriftlig dansk - eksamen 2005, maj.

    Forumindlæg
    Hej!Er der nogen derude som har lavet en stil i dette hæfte?Jeg ville sætte stor pris på, hvis der var nogen der ville uploade én af stilene :) ?På forhånd tak..Vh, Martin
  • Noter til Tysk eksamen B-niveau

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har gode noter til: Fra: Literatur um die Jahrtausendwende:p-f, Sibylle Berg, Nora hat Hunger Fra: Reise, Tod und Träume:Hans Scheibner, Unvorstellbar…? Franz Hohler, D...
  • Hvordan foregår kemi A-niveau eksame?

    Forumindlæg
    Ja som det lyder er jeg i tvivl om hvordan mundtlig kemi A-niveau foregår..?hvordan vil fx spørgsmålet lyde?jeg skal jo snakke om en teori og en rapport..skal jeg give eksempel fra bogen når jeg snakker om teorien ?hvor længe skal jeg snakke om rapporten??plzz help me... er virkelig i tvivl...!