Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12201 til 12220 af 20688
  • Generalisere

    Forumindlæg
    Hey Et lidt random spørgsmål, men hvad betyder det at generalisere i fysikkens verden? Altså har hørt ordet et par gange i fysiske-sammenhæng, men hvad betyder det? Tak på forhånd!
  • Skriftlig afgangseksamen folkeskolen

    Forumindlæg
    På tirsdag skal jeg op i den skriftlige biologi og fysik eksamen. Jeg ved, at nogle skulle op i den i dag. Nogen af dem, der er herinde, som kan fortælle mig hvad de to prøver handler om? :)
  • Exoplaneter

    Forumindlæg
    vi har om exoplaneter mit spørsmål lyder : Hvorfor skal man have 3 fald i transitmetoden og hvorfor ik 2? det kommer fra min fysik lærer :) vil meget gerne have svar på det hvis det er muligt
  • enhedsomregner

    Forumindlæg
    Hej er det nogen der kender en enhedsomregner der kan bruges offline til skriftlig fysik eksamen? Sådan en der kan regne fra cm^3 til m^3 osv :)
  • Newtons love

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave eksamensoplæg om newtons love og har fået to billeder som bilag af min lærer, men har lidt svært ved at beskrive billederne med fysik. Ville være dejligt med noget hjælp :)
  • svingninger/Bølger/lyd/lys

    Forumindlæg
    Hejjj allesammen.. Jeg skal op i fysik, men er ikke så god til faget.. Derfor ville jeg lige spørger om der var nogen der havde noter til de her nedestående emner:svingningerBølgerlydlysDet ville være en stor hjælp! På forhånd tak :)
  • Salt, syre, base (Uorganisk kemi)

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal op i mundtlig fysik/kemi i morgen, og jeg skal fortælle noget om salte, syrer og baser.Men jeg er lidt på bar bund.Hvad kan jeg fortælle? Det mest oplagte?
  • Enheder på vektorer?

    Forumindlæg
    Hej Når jeg opstiller en vektor i fysik, der repræsenterer en kraft, skal jeg så opskrive længdens enhed? Dette vil vel ikke give mening, da der blot er tale om en repræsentant for kraften. Mvh. Emil
  • Eksamen - hvordan skal det struktures?

    Forumindlæg
    Hej - ville gerne høre fra nogle folk som har fået >9 i fysik mdt B-niveau. Hvordan de stukturede deres eksamen mht. teori kontra praksis osv.
  • Energiniveaudiagram

    Forumindlæg
    HejJeg sidder her og har nogle problemer med, at lave noget fysik, da jeg ikke kan finde ud af, hvad de mener med Energiniveaudiagram. Det er et diagram for hydrogenatomet, men hvordan skal man aflæse det og hvad betyder n??Venlig hilsenPhilip
  • Lysets hastighed

    Forumindlæg
    Der står i min fysik bog at beta-partikel rejser med lysets hastighed. Men det er da ikke muligt for ting med masse at rejse med lysets hastighed. Og elektron har da en masse!!.. HJÆLP MIG!
  • Hej

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige høre om der evt. er en venlig sjæl der kunne have lyst til, at hjælpe mig med et fysik spørgsmål til min rapport om tyngdeacceleration? Spørgsmålet har jeg vedhæftet som en billede fil. På forhånd mange tak!
  • AT - matematik metode?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =)
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd.
  • tilvækst?

    Forumindlæg
    Nogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa
  • udfældes

    Forumindlæg
    hej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig
  • Magnetic Susceptibility på dansk?

    Forumindlæg
    Hvad er det danske ord for "magnetic susceptibility"? Ordet betyder magnetisk påvirkelighed/modtagelighed/følsomhed (iflg. ordbogen), men hvilket ord bruger man i dansk fysik for begrebet?
  • Fysiknoter i LaTeX - interesse??

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har lige været oppe i fysik (efter 2.g) og har lavet noter i LaTeX på 36 sider om Orbit1 + 2. Hvis det har interesse, vil jeg lægge dem ind på studieportalen.dk?!--Emilie
  • Hjemmeside?

    Forumindlæg
    Hey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge)
  • Hvad er forskellen?!

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen som kan forklare mig hvad forskellen er på fysiske størrelser, enheder, symboler og præfikser i fysik!? - bare lige rigtig hurtigt, da jeg ikke helt kan forstå foreskellen! Håber I vil hjælpe mig ;) M.