Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12341 til 12360 af 52987
-
Kan man ændre en farve ved at lyse med et andet lys?
ForumindlægHvilket stof kan man belyse med UV-lys så det ændre sin farve? -
Aviser
ForumindlægHvilke aviser hører til hvilke fløje? -
3 net i linux
ForumindlægHejsa, Nu har jeg endelig fået min nye computer og fået sat den gamle op med linux, og det kører bare super godt. Men jeg har dog et lille problem: Hvordan får man det nye 3 net til at fungere i linux? Mange hilsner Rasmus -
De rødmer?
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at NA., ikke er et midterparti. Bjarne Steensbeck; Partiprogram: Alliancen rødmer, Berlingske Tidende, http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=934994 De vil nedlægge asylcentrene ----? ”Socialistiske” grundtanke Men vil stadige ha’ en stram integrations politik--... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej .. Jeg mangler lidt formler for at kunne løse min opgave så ville høre nogen kunne hjælpe? Opgaven lyder Sådan: En cappuccinomaskine bruges til at opvarme 250 gram mælk fra 5 grader til 80 grader. Mælk har samme varmekapacitet som vand. A: Beregn, hvor meget varme mælken skal tilføres, fo... -
Polynomiums division
ForumindlægHej! Jeg ved ikke lige, hvor jeg går galt i byen, en der vil hjælpe og forklare? :) 2x^3+2x-1 : x-1 x-1\ 2x^3+2x-1 \2x^2+2x+4+3 2x^3-2x^2 2x^2+2x-1 2x^2-2x 4x-1 4x-4 3 ?? Hvad skal jeg så? -
planpolariseret lys
ForumindlægHej. Hvad er formålet med optisk aktivitet? Er det, at finde ud af om molekylet indeholder et assymetrisk carbonatom? Kan i give eksempler på planpolariseret lys, og hvorfor er det ligepræcis kun planpolariseret lys der kan bruges mht. optisk aktivitet. -
analyse af "Den utrolige og sørgelige historie om den trosskyldige Eréndira og om hendes ryggesløse bedstemor”
Forumindlæghej jeg skal lave en analyse af novellen "Den utrolige og sørgelige historie om den trosskyldige Eréndira og om hendes ryggesløse bedstemor” skrevet af Gabriel garcia marquez . er der nogen der kan hjælpe mig ? -
Mitose?
ForumindlægJa jeg er blevet stillet 3 spørgsmål jeg ikke rigtigt kan svare på :/ 1. I hvilken zone er der flest celler i mitose? 2. Hvordan afviger formen af celler i mitose fra de andre celler i snittet? 3. Hvilke strukturer er specielle for hver af de to slags celler? Hvis nogle af jer kunne svare på de... -
saving private Ryan
ForumindlægVi er i gang med at læse "saving private Ryan" jeg har læst de første 2 kap. det handler om krig og så er der en mand der styre alle de soldater men jeg kan ikke rigtig forstå det hele, er der en der gider at hjælpe... -
Hvordan beregner man...
ForumindlægHvis en virksomhed har et produkt, som vi kan sige sælges til 20.500 ex. moms. og VE beregnes: Marteraler: 3900 Arbejdsløn: 2500 Diverse: 3100 Ialt: 9500 den årlige afsætning budgetteres til 1800 stk Man vil i virksomheden investere 5 millioner i et produktionsanlæg. Man siger at anlægget har e... -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægHej</p> <p>Jeg har en elev i 9.klasse der har fravalgt tysk i det hun kommer fra Kina og har haft rigeligt at se til med det danske sprog og engelsk. Hun har imidlertid gennemgået en kæmpe udvikling med det danske (og det engelske, det er ikke nemt, men hun knokler) og vil rent faktis... -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej! Hvad er valgbiografi??!!! Tak på forhånd :D -
Hvad siger man om en person. som gemmer sig under en maske og har mistet sine følelser?
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at sætte ord på dette citat. "Endnu sad de dybe mærke af disse mange års lidelser og savn i det lange, ubevægelige, noget maskeagtige ansigt, ... i dette lille duk af det tunge hoved, i de brune, ilde tilredte hænder og i øjets følelsesløse blik." Hun er e... -
Enhedslistens mål.
ForumindlægEr der nogle der kan give mig et link til en side hvor du kan læse om enhedslistens mål. De skal være skrevet enkelt op XD -
Skide meget nervøs opppe ved tavlen! :-S
ForumindlægJa jeg ved ikke hvorfor, men bliver mega meget nervøs når jeg står oppe ved tavlen. Jeg har dog bemærket, at så snart det drejer sig om fag jeg ikke er så god til, er nevøsiteten nærmest uudholdelig! :-( Jeg skal så fremlægge i mat i morgen og har styr på det jeg skal fremlægge (det er nemt), men... -
Boldkast, Roning og Ekko
ForumindlægHej :) Jeg sidder her med nogle fysikopgaver som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Opgaverne lyder: Roning En mand er 105 s om at ro den korteste strækning tværs over en flod, som er 210 m bred. Vandet i floden bevæger sig med farten 0,50 m/s. Hvilke... -
Promotionsparameter
ForumindlægJa ville lige spørger, har kigget i bøger på google men kan ikke finde ud af hvad promotionsparameter var :)) nogen der vil hjælpe -
Kredsprocesser
ForumindlægHej Studieportalen. På nuværende tidspunkt er jeg i gang med en opgave i fysik, som omhandler kredsprocesser. Forneden er opgaverne givet, men den jeg gerne vil have hjælp til er opgave C), da jeg har lavet de andre. Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge brændværdien og forholdet m... -
Fodnoter
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvorfor og hvornår skal man bruge fodnoter`? I min verden er fodnoter et fremmedbegreb Tak
