Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12361 til 12380 af 14099
-
Idéer til studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal snarest muligt bestemme mig for en emne jeg vil skrive om til mit studieretningsprojekt. Jeg skal inddrage Kemi A og ønsker at flette faget ind med Biologi B. Jeg har sådan set tænkt på emnet "Narkotika", hvor jeg derefter ønsker at komme ind på den kemiske fremstillings... -
Problemer med dansk (læge uddannelse)
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 14 år som går i 8. klasse. Jeg ville bare vide, hvad jeg kunne gøre for at forbedre mit dansk, da jeg ønsker at blive læge (mit ønske siden 0. kl). Jeg synes bare ikke at mit ordforåd er stort nok, da jeg altid får 7 i læseprøver og stile. Jeg har ingen problemer med fysik... -
Problemformulering - Abort
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt emnet abort. Min fagkombination er engelsk-biologi. Jeg har indtil videre læst en masse bøger om emnet, men har rigtig svært ved at komme på en overordnet problemformulering. Jeg vil gerne ind på noget med bioetik og hvordan de forskellige former for abor... -
HASTER: Cellulose til glucose - hvorfor falder det?
ForumindlægJeg skal lave en rapport på Biologi B om spaltning af cellulose til glucose. Vi har brugt halm som substrat, syrebehandlet og opvarmet det. Derefter har vi tilsat en enzymblanding (1 mL Novozym 188 og 4 mL Cellulast 1,5 L FG – jeg ved ikke om det er relevant). Hver dag herefter har vi taget... -
Hjælp til problemformulering!!!!
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt emnet abort. Min fagkombination er engelsk-biologi. Jeg har indtil videre læst en masse bøger om emnet, men har rigtig svært ved at komme på en overordnet problemformulering. Jeg vil gerne ind på noget med bioetik og hvordan de forskellige former for ab... -
KLM - DEMOS ETNOS??
ForumindlægMin problemformulering lyder som følger: Jeg vil i denne opgave gøre rede for væsentlige træk ved udviklingen inden for det europæiske / vestlige videnskabs- og verdenssyn med særlig vægt på tendenser til sekularisering fra antikken til oplysningstiden. Herefter vil jeg med inddragelse af relev... -
Carbonatomer fra økosystem til celle
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at læse til eksamen i mundtlig biologi A. Jeg skal holde et oplæg om nogle af de processer, carbonatomer, der er involveret i fra økosystem til celle. Jeg skal i den forbindelse også redegøre for de processer, der er involveret i optagelse af kuldioxid i planter ved foto... -
cellens energi prodution
Forumindlæghejsa:) jeg sidder med en opgave i Biologi som jeg bare ikke kan forstå. så jeg vil høre om der måske nogen som kan give mig nogen svar?? jeg har 3 spøgsmål. håber i kan hjælpe. 1. jeg skal komme med nogen foreslag til andre ernæringsstoffer der kan bruges til respirationen. 2. jeg skal fork... -
AT metoder hjælp!!!
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til AT-eksamen i historie og biologi, og mit emne er kolera. Jeg har tænkt mig at fortælle om metoderne som Louis Pasteur, John Snow og Robert Koch brugte. Men det er svært at finde noget om, hvordan de udførte forsøget, og hvilken metode de brugte. Jeg er ikke helt sikker... -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til AT-eksamen i historie og biologi, og mit emne er kolera. Jeg har tænkt mig at fortælle om metoderne som Louis Pasteur, John Snow og Robert Koch brugte. Men det er svært at finde noget om, hvordan de udførte forsøget, og hvilken metode de brugte. Jeg er ikke helt sikker... -
SRP idræt/bio. forsøg (?)
ForumindlægHej alle Tiden nærmer sig SRP-skrivning, og jeg er 'allerede' i fuld gang med, at finde materiale til skriveperioden. Hertil er jeg blevet vejledt om, at det er bedst, at have sit forsøg klart til selve skriveperioden. Jeg har valgt at skrive inden for følgende fag: - Biologi A ... -
Nervesystemet
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og læser op på nervesystemet, da jeg om få dage skal op til eksamen i biologi b, men jeg må indrømme, at jeg er temmelig lost. Dokumentet, som er vedhæftet, har jeg fået udleveret af min lærer, men jeg kan ikke forstå, hvorfor det perifere nervesystem ikke står på. ... -
Østrogenlignende stoffers effekter
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen i morgen i "Økotoksikologi og hormon forstyrrende stoffer". I den forbindelse har jeg bl.a. fået til opgave at forklare østrogenlignende stoffers mulige effekter på mennesker samt diskutere/vurdere mulighederne for at afhjælpe konsekvenserne af nogle af de p... -
Diffusion
ForumindlægJeg skal skrive en rapport i biologi, og her skal jeg komme omkring på osmose. I den sammenhæng skal jeg nok også komme ind på diffusion, men jeg er i tvivl om noget. Vi har lavet et forsøg med kartoffler og saltopløsning, og resultaterne viste at kartoflerne vejer mere efter at have siddet i... -
mRNA til protein
ForumindlægHej håber der er nogen, der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: - biologi er ikke min stærke side, men har lavet de fleste af dem.... der er i alt 50 spørgsmål, men der er 12 spørgsmål, jeg ikke kan finde ud af. 1. Hvad sidder lige foran et gen (på DNA-strengen) og hvilken funktion har de... -
Opblomstring af alger`??
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave en biologi opgave, og der er nogle ting jeg er i tvivl om, som der måske er nogle af jer der kan hjælpe mig med. Spørgsmål. Hvorfor foregår der især en masseopblomstring af alger i 1. kystnære områder 2. bugter og fjorde 3. efter perioder med kraftig ned... -
mundtlige Bio C eksamen
ForumindlægHej kære portal! Jeg står og skal op i biologi til på mandag, og har styr på alle emnerne. Dog er der noget jeg har meget svært ved. Spørgsmålene lyder således: - Beskriv søen som økosystem? - Diskuter de forskellige typer af forurening af vandmiljøet og betydningen af dem! Hvordan kan samfund... -
studieretningsprojekt
Forumindlæghej alle sammen jeg vil høre om i kan hjælpe mig med noget inspiration. jeg skal snart skrive et studieretningsporket i skolen (i december) og jeg vil gerne så småt i gang med at finde materialer. i opgaven skal der indgå matematik A og derudover et andet fag. jeg vil liste de andre fag op ti... -
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "... -
Respiration og gæring
ForumindlægHej derude! Jeg skal aflevere en biologi rapport, på fredag, og jeg har problemer med nogle af spørgsmålene, så jeg håber virkelig der er nogle af jer der kan hjælpe mig. :) spørgsmål: 1. giv et kontrolforsøg til det overnævnte eksperiment (det ligger i dokumentet på s. 2) 2. forklar hvordan ...
