Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12361 til 12380 af 52987
-
Engelsk B og A niveau på samme tid?
ForumindlægHar hørt at det kun er A niveau karakteren der tæller på eksamensbeviset, men ville lige være sikker. Nogen der ved om dette er sandt? :) -
formuleringsproblem
ForumindlægJeg ønsker hjælp til formulering, om dette. f.eks.: 2*5^3=250. men problemet med formuleringen kommer nå vi skal finde 5. Sådan siger jeg det: tredje rod af tohundredeoghalvtreds divideret med to. Dette kan skrives på to måder. 1)3v(250/2) v=rod 2)(3v250)/2 v=rod er der en der kan hjælpe me... -
Apple Powerbook 15" G4 1.25Ghz Superdrive
ForumindlægSælger en flot PowerBook 15.2" 1.25Ghz G4, Superdrive, 512MB Ram, Radeon, Firewire 400 & 800, USB2, 80GB 7200rpm HD, ambient light sensor, Airport Extreme, Bluetooth. Fået ny skærm for 3 mdr siden. Ligger i original kasse med alt tilbehør. 4900,- [email protected] -
Hjælp til at tale fransk
ForumindlægHej. Jeg har desværre problemer med sproget fransk og skal afslutte det til næste sommer i 2.g. Jeg ville høre om i havde nogle gode råd og om det evt var muligt at foreslå mig en privat lære. Tak. -
Slet min profil
ForumindlægNu har jeg prøvet at finde ud af hvordan jeg sender en besked til Jean for at bede ham slette min profil, men det lykkedes mig ikke. Nogen der kan hjælpe?? -
Polynomiumsrum
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig hvordan man kan løse denne opgave? -
bærbær XP
ForumindlægHej, kender i en side hvor man kan købe en bærbar pc der har XP og IKKE en Windows Vista, da jeg synes den er meget dårlig og jeg taler af egen erfaringer. Tak på forhånd -
Hvordan harmonerer Engelsk-Samfundsfag
ForumindlægNu har jeg surfet lidt rundt på diverse hjemmesider og læst de første 3-4 afsnit af Srp-bogen (2012). Min studieretning er Engelsk/Spansk med samfundsfag på b-niveau. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i fagene engelsk og samfundsfag, men har læst mig frem til, at det er bedst at kobinere hum... -
Larsløkke Nytårs Tale 2016 Retorisk Analyse
ForumindlægHej har brug for hjælp til analyse af larsløkkes nytårs tale. Tænker at jeg ville starte emd at skrive omkring Omstændigheder; hvilke ville indehiolder; Afsender ( Etos ). Når nu jeg har valgt at bruge etos skal jeg så finde eksempler fra talen der bakker det op eller skal jeg bare forklare ud ... -
Potræt!
ForumindlægHmm tja det lyder lidt latterligt, men ved desværre ikke hvordan man skriver et potræt af en ven, især en man lige har stiftet bekendtskab med! Derfor stormer jeg her til studieportalen for at få lidt råd, tips osv! Er der en der kan bidrage med et eller andet?? På forhånd mange tak! -
diskurs
Forumindlæghej.. jeg har brug for lidt hjælp, jeg har læst noget om diskurs og diskursanalyse.. men er ikke helt med på det.. altså hvad går det præcist ud på? dt ville måske hjælpe hvis der er nogen som har en definition på diskurs?? -
OMSÆTNINGEN
ForumindlægINDEHAVEREN AF Tøjeksperten i er ikke tilfreds med orretningen har 300 åbningsdage om året og indehaveren har regnet ud fra sit regnskab at han i gennemsnit pr. dag året igennem har haft 85 kunder han har også beregnet at hver kunde i gennemsnit har købt for 165,00 pr. gang-incl. moms. opgaver: ... -
Kan man ændre en farve ved at lyse med et andet lys?
ForumindlægHvilket stof kan man belyse med UV-lys så det ændre sin farve? -
Aviser
ForumindlægHvilke aviser hører til hvilke fløje? -
3 net i linux
ForumindlægHejsa, Nu har jeg endelig fået min nye computer og fået sat den gamle op med linux, og det kører bare super godt. Men jeg har dog et lille problem: Hvordan får man det nye 3 net til at fungere i linux? Mange hilsner Rasmus -
Et svært spørgsmål:
ForumindlægHvad er mest stabil? 1) trans-2-buten? 2) cis-2-buten? Jeg tror det er 2, fordi den er svær at skille ad kemisk, end den anden -
De rødmer?
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at NA., ikke er et midterparti. Bjarne Steensbeck; Partiprogram: Alliancen rødmer, Berlingske Tidende, http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=934994 De vil nedlægge asylcentrene ----? ”Socialistiske” grundtanke Men vil stadige ha’ en stram integrations politik--... -
srp - selvvalgte politiske tale om integration (dansk + samf)
ForumindlægHej folk på Studieportalen. jeg prøver lige at høre om i har nogle idéer til hvilke taler jeg kunne lave en retorisk og argumentations analyse på. Talen skal være selvvalgt og omhandle integration, jeg vil meget gerne have tale fra evt. VKO og en fra oppositionen . håber i kan hjælpe mig (: ... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej .. Jeg mangler lidt formler for at kunne løse min opgave så ville høre nogen kunne hjælpe? Opgaven lyder Sådan: En cappuccinomaskine bruges til at opvarme 250 gram mælk fra 5 grader til 80 grader. Mælk har samme varmekapacitet som vand. A: Beregn, hvor meget varme mælken skal tilføres, fo... -
Mitose?
ForumindlægJa jeg er blevet stillet 3 spørgsmål jeg ikke rigtigt kan svare på :/ 1. I hvilken zone er der flest celler i mitose? 2. Hvordan afviger formen af celler i mitose fra de andre celler i snittet? 3. Hvilke strukturer er specielle for hver af de to slags celler? Hvis nogle af jer kunne svare på de...
