Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 12361 til 12380 af 65693
-
matematik fp9 december 2021
ForumindlægHej. Nogen der måske kan sende matematik fp9 december 2021. Jeg skal aflevere den i morgen og har ikke fået den lavet grunden MEGET arbejde og har haft corona :( Jeg ved godt jeg ikke får noget ud af det, men det grunden jeg ikke må få flere -3. Jeg lover det første og sidste gang -
En der kan hjælpe med matematik?
ForumindlægJeg sidder med en opgave der går ud på at: \nBestemme de tal v, for hvilke det gælder, at arealet af det af vektor a og vektor b udspændte parallelogram er større end 10.\n\nlængden af vektor a = 5 og længden af vektor b= 3 vinklen (a,b) = v grader, hvor 0<v<90.\n\nHvordan skal tage sådan e... -
Lille matematik opgave hjælp
ForumindlægHej Min opgave lyder følg: Isolér g i følgende formel, der angiver svingningstiden T for et pendul med længden L: _____ /L <-- L divideret med g T = 2pi /____ \/ g -
Matematik quiz, for de skarpe studerende!
Forumindlæg- Forleden dag var der en quiz i TV-programmet "basta". En flok studerende fra Københavns universitet fik til opgave at løse denne problemstilling. - Men ingen kom frem til et egentlig resultat. Vil hører om der er nogen skarpe hoveder herinde, der kan udlede en fyldtsgørende besvarelse... -
SIMPELT matematik spørgsmål!
Forumindlægjeg har vægten 70 kg og 180 centimeter. skal udregne en BMI og det lyder således. vægt/ højde gange højde. HVAD ER RESULTATET? -
Matematik Opgave 2
ForumindlægHeej Jeg har en matematikopgave, som jeg er i tvivl om jeg har lavet rigtigt. : Hvis en person har en formue på 600000kr. og formuen vokser med 7% om året, hvor mange år (helt tal) skal personen så vente på at blive millionær? Løs problemet ved at prøve med forskellige værdier af n i renteformlen... -
Matematik! Går i 8!
ForumindlægHvis hjemmedatematen frembringer tallene 1, 2, 3, 4 eller 5 med lige stor sandsynlighed, hvor stor er da sandsynligheden for at få et 3-tal ved næste tryk? Jeg har skrevet 20 % , men er det rigtigt? Tak på forhånd! -
Matematik - Renter - plzz hjælp mig ):
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber i kan hjælpe mig med nogle af opgaverne. Jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvordan jeg skal regne dem ud. Opgaverne 1 - På din fødselsdag, d. 01.01., sætter du 3.000 ind på en konto med 3,5 % i rente. A. Hvor meget får du i rente 31. december? B. Hvor mange dag... -
Eksamenssæt 2008 - Matematik B?
ForumindlægHej. Er der nogle der har besvarelsen af skriftlig matematik B 2008? Evt. også skriftlig matematik B sygeeksamen 2008? Jeg vil gerne betale. -
eksamen :S:S
Forumindlæghej jeg er så "heldig" at jeg skal til eksamen i engelsk:p og jeg er i særiøse problemer hva angår noter, som jeg ikk har nogen af. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde rundt i nogle af følgende tekster?? place:D- Champagne Flight- A Fable- The man who loved Flowers- Mr. Kleinm... -
Det nære solsystem - eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her i morgen, og jeg har ikke helt styr på det nære solsystem som et af vores spørgsmål lyder. Helt konkret står der: Du skal mundtligt præsentere emnet: Det nære solsystem. Stikord til den faglige samtale: Årstider, Jordens rotationsakse, Månens faser, måneformørkelse,... -
Historie eksamen - hvad skal man gøre?
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige og undrer mig lidt over, hvad det egentlig er man skal gøre til eksamen? Jeg trækker mit emne i morgen og hvad skal jeg så gøre med kilderne? Skal jeg ud fra dem fortælle om emnet, hvis nu fx man har en tabel kan man sige noget om situationen et eller andet sted og sådan... -
Notater til forberedelseslokalet/eksamen
ForumindlægHej, Jeg ved nu hvilke fag det er, jeg skal op i. Men ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang med forberedelsesdelen. Skal jeg skrive notater til hvert enkelt kategori, vi har haft i det følgende fag? eller, skal jeg bruge tiden på at læse lidt, også komme igang med at tage notater til hver... -
Engelsk Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er igang med at finde et underemne til min mundtlige engelsk eksamen. De to overemner jeg står imellem er: - African american history - south african history and culture Jeg er simpelthen helt tom for ideer, og kunne godt bruge lidt hjælp til at komme videre. Jeg ville helst gerne snakke... -
HJÆLP til biologi eksamen B - evolution
ForumindlægHey hey, jeg skal til eksamen i biologi B i dag, og jeg har om evolution (altså Darwin, naturlig selektion osv) Jeg er helt blank på, hvilke eksperimenter jeg kan inddrage i den forbindelse. Jeg sidder med et forsøg, der hedder "Udtræk af DNA fra dine egne celler" - er der nogle der ka... -
Engelsk mundtlig eksamen - hjælp!
ForumindlægHej alle dejlige mennesker! Jeg har valgt at snakke om "adventure" til min mundtlige eksamen i engelsk, men jeg har ved ikke helt hvad underemnet præcis skal være endnu. Derfor tænkte jeg, at hvis nogen af jer sidder og brænder inde med et godt underemne som kunne gå inde under "A... -
svær graf om hørelsen eksamen
Forumindlægskal til fysik eksamen i morgen og jeg skal forklare en graf. grafen findes kun i min bog, så håber der er nogen der har den da det er en meget almindlig fysik bog. det er i vejen til Fysik C Af Knud Erik Nielsen, side 127. jeg forstår ikke hvorfor grafen 3000 Hz falder ved 5000 Hz stiger ige... -
Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til eksamen i samfundsfag på B-niveau imorgen klokken 12, og jeg har her til morgen været oppe at trække mit eksamensoplæg. Emnet lød "kampen om den politiske magt" og er (selvfølgelig) et forløb, vi har haft i undervisningen. Man skal, som I måske ved, udarbe... -
Hvad snakker man om til NV eksamen???
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til NV eksamen på onsdag i biologi/kemi, men jeg er i tvivl om hvordan det foregår? Vi har fået at vide at vi skal forberede et 3-4 minutters oplæg, og så udvikler det sig ligeså stille til en samtale, men hvad skal man sige i de 3-4 minutter? Vi har skrevet en journal, ... -
Har du brug for hjælp til Matematik/Fysik/Kemi?
ForumindlægHejJeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau, Fysik/Kemi/Matematik i folkeskolen.Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjæl...
