Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12481 til 12500 af 20688
  • Beregning af afbøjningsvinklen og bølgelængden

    Forumindlæg
    hej, igen jeg har nogle fysik opgaver jeg har meget svært ved. jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal begynde og kunne godt bruge noget hjælp. på forhånd tak. opgaven er vedhæftet fil.
  • Alkohol

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at skrive en fysik disposition omkring alkohol. Det vil være super dejligt hvis der er nogen der kan hjælpe med hvordan man lige forklarer destillering af alkohol.... forstår det ikke helt selv..
  • Begrebet MOL

    Forumindlæg
    Hvad er et MOL? ( med et lille resumé evt. ) Jeg ha ren fysik opgave og jeg kan slet ikke finde ud af noget med et MOL. Håber i kan hjælpe!
  • nogen der har en tegning af Emulsion??

    Forumindlæg
    nogen der har en tegning eller ved hvordan man tegner emulator i mayonaise?? Det skal bruges i madkunstskab, det er ikke en kategori, men der er ligeså meget fysik jeg skal bruge det imorgen, har ingen ide om hvordan man tegner eller visualisere det. Tak på forhånd
  • Kondensator

    Forumindlæg
    Hej har haft et forsøg med kondensatore i fysik. Skal lave en teoretisk kurve over opladningen af en kondensator. Vil høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med en formel. Kan nemlig ikke finde en i min bog. Mange tak
  • Fortætningensvarme ?

    Forumindlæg
    Hej ... Jeg skal snart lave en fysik rapport om "Vands specifikke fortætningsvarme" . Men er "Vands specifikke fortætningsvarme" samme som vands varmekapacitet? ... Og hvis jaa, Hvad er så Forskellen ?
  • STÅENDE BØLGER! HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hey jeg har en opgave i fysik om stående bølger jeg er gået lidt i stå ved! jeg tror at amplituden til tiden 0 må være A' ?
  • anbefaling af lommeregner

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan anbefale en god lommeregner, til brug på en universitetsuddannelse (matematik og fysik fag)..? Har umiddelbart tænkt TI, men har ikke den store forstand på det... Nogle gode erfaringer/råd? :)
  • help

    Forumindlæg
    Hej folkens nogen der kan hjælpe mig skal op til eksam i fysik på tirsdag men dog har ikke styr på disse emner kulhydrater fedtstoffer og proteiner? kan i evy hjælpe mig det ville betyde meget tak på forhånd :
  • Kemisk apparatur

    Forumindlæg
    Vi har fået noget for i fysik vi skal nævne nogle ting i en krydsordopgave og jeg har ingen idé til hvad jeg skal gøre og det har mine venner heller ikke.
  • Rapport - Radioaktivitet - Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej ;) Jeg har et spørgsmål i min fysik rapport, som jeg ikke forstår. Skriv reaktionsskemaet/henfaldsskemaet op for hvordan exciteret Barium-137 henfalder til uexciteret Barium-137, ved at udsende gammastråling. På forhånd, tak!
  • Eksamens opgave!

    Forumindlæg
    Jeg skal finde på et forsøg i Fysik B. Min eksamensopgaver lyder som følger: Energi i virksomheden! Er der nogen der har en idé til et forøg eller bare nogle råd, så ville det være en stor hjælp! På forhånd tak :)
  • Radioaktiv skrive måde/kernefysisk skrivemåde??

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er igang med en fysik rapport om radioaktivitet :-) Et af de 'ting' der skal indgå i vores rapport er: Radioaktiv skrivemåde. Jeg er helt på bar bund: Hvad vil radioaktiv skrivemåde sige??
  • HJJÆÆÆLP...Hvad er kerneenergi?

    Forumindlæg
    Heejsa! Jeg har om energiomsætning og energiformer i fysik, og er derfor ved, at studere om emnet. Men er der nogle vil forklare, hvad kerneenergi/atomkraft er? Hvad bruges denne form for energi til? Hvad er det der fission og fusion?!
  • Atomfysik

    Forumindlæg
    Jeg håber at nogen kan lede mig på sporet.. Fysik er ikke min stærkeste side, så helst ikke for kryptisk.. :) Selve opgaven er vedhæftet.. Det drejer sig om opgave 1..
  • STX eksamen 2013

    Forumindlæg
    nogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013
  • Modstandsnetværk

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til fysik modstandsnetværk, filen er vedhæftet. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Filen er vedhæftet. Jeg siger Tak på forhånd! Mvh
  • Kemiske forbindelser

    Forumindlæg
    Jeg skal til folkeskolens afgangsprøve i fysik og er ved at skrive dispositioner til alle emnerne. Er der nogle, der har en ide til nogle forsøg til kemiske forbindelser??? Skal bruge tre På forhånd tak
  • Innovation

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg skal snart skrive innovation i dansk og fysik, så ville høre om man skal skrive det i grupper eller alene?? Mine lærer har ikke sagt noget om det endnu så er vildt forvirret om det.
  • Tidligere eksamenssæt HTX- helst fra 2021,2020 og 2019?

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at øve til fysik skriftlig eksamen og leder derfor efter tidligere eksamenssæt. Er der nogle, der har nogle liggende, som de kunne sende? På forhånd tak :)