Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 12501 til 12520 af 29671
-
ARTIKEL
ForumindlægHej (; Jeg har, skulle læse en artikel og besvare på følgende opgave: Gør rede for og diskuter synspunkterner og argumentationsformen i Lars Bennikes artikel. Jeg går lidt i stå ved ARGUMENTATIONSFORMEN, da jeg egentlig ikke er sikker på, hvad det lige præcis er.. Håber der er nogle, der kan hjæl... -
MUNDTLIG ÅRSPRØVE!
Forumindlæghej alle kloge mennesker!;) Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man skal snakke om en kendt tekst, altså hvad skal man komme ind på? ikke kun resume vel ? jeg er lidt så blank! -
skabelsesberetningen
Forumindlæghar hørt at der er to skabelsesberetninger, men kender kun den første fra første kapitel af første mosesbog, så ville lige høre, om der var nogle der kunne fortælle mig, hvor den anden står? -
Eksamens eksempel?
ForumindlægEr der nogen har et eksempel på hvordan pyskologi eksamen mundtligt ser ud. med 24 min. forberedelse? -
Strofe og modstrofe?
ForumindlægJah så sidder jeg så med old eksamen og læser noter igennem. Her støder jeg på ordene strofe og modstrofe. Jeg har ikke skrevet noget som helst om hvad det er :( er der nogle der kan forklare hvad en strofe og specielt en modstrofe er? Gerne sådan detaleret. -
Dansk A eksamen :)
ForumindlægHej folk Jeg skal op til eksamen i dansk a i morgen. (:S) Jeg har siddet og læst, og syntes jeg har styr på det meste. Mine perdrioder, ismer, forfattere, analysemodeller og resumerer af tekster. Men syntes ligesom der er noget der mangler? kan bare ikke lige komme på hvad. Nogen der har været e... -
Emne til Dansk og Psykologi
Forumindlægjeg har valgt at skrive AT i Dansk og Psykologi da det umiddelbart var de fag jeg helst ville have, men jeg er i tvivl om hvilke emner der er til rådighed, så ville høre om der er nogen der sidder inde med idéer? På forhånd tak! -
Har du prøvet..?
ForumindlægAt være oppe i engelsk mudtlig stx a-niveau? I så fald vil jeg gerne høre lidt om det:) -
Essay om Familien
ForumindlægHej. jeg er igang med at skrive en essay om familien og dens betydning i det senemoderne og traditonelle samfund. Hvor jeg skal indrage en billede der hedder Martin Bigum, family. Men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal indrage det. Er der nogen der kan give nogen eksempler på nogen sætninger ... -
Virksomhedsanalyse
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med en virksomhedsanalyse? Give mig gode ideer osv.. ? -
Salme i dansk?
ForumindlægHeej. jeg har en aflevering for i dansk, det er en salme som hedder "Den signede dag". er der nogle som har kendskab til den, og evt kunne hjælpe mig med hvad den handler om ? Har svært ved at forstå det ældre sprog, og gemte betydninger i teksten, så ville være en stor hjælp. på for ... -
folkevise
Forumindlægnogen som kender Hr. ebbes døtre ? -
Sprog hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan redegøre for de tre vigtigste skrivegenrer og deres undergenrer (kontekster) -
Kunsteriskefag i gymnasiet
ForumindlægKære SP Jeg ved ikke hvilket kunsterisk fag, jeg skal vælge, når jeg går i gymnasiet. Er der nogen, der kan fortælle lidt om de forskellige fag man kan vælge? Jeg overvejer at vælge faget drama eller billedkunst, men ved ikke hvilket. Er der ikke nogen, der kan fortælle mig hvad det er man la... -
Opgave download
ForumindlægHej, jeg har adobe reader 7.0 men opgaverne kommer stadig ikke frem. Har prøvet med et ar stykker nu. er der nogle som ka hjælpe? Mvh Tabita -
AT - Odysseus
ForumindlægHjælp! I min AT problem formulering skal jeg svarer på disse 2 spørgsmål om odysseus. Jeg er virkelig på bar bund. • Hvilken form for personlig rejse, er der tale om for Odysseus i odysseen? Og hvordan er det skildret? • Hvilke virkemidler er der brugt i teksten for at signaler... -
dio hjælp
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til at finde nogle tal. jeg vil gerne vide hvor man kan finde tallene på Kinas miljø og klima omkostninger, tallene skulle gerne være fra 1980 frem til nu. -
Emnevalg - engelsk/dansk
ForumindlægHej. Det er jo ved at være tid til studieretningsprojekter, og jeg skal have valgt fag i morgen. Det bliver enten engelsk-dansk eller engelsk-historie, og jeg hælder mest mod engelsk-dansk. Problemet er bare, at jeg ingen idé har om, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg har overvejet at arbejde med ... -
Angående B&O og Audi
ForumindlægRedegør for Audi's købsadfærd i forbindelse med køb af lydudstyr fra B&O? Foretag en segmentering af markedet for Audi's biler? kan du hjælpe ? -
Hjælp
ForumindlægHey. Er der nogen som kan give mig ideer til hvad jeg kan læse som selvlæsteværk i dansk. Det må gerne være noget jeg kan bruge til eksamen.
