Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1241 til 1260 af 3925
  • perspektivering af 'Gustav og Linse på udebane'

    Forumindlæg
    hej skal som overskriften siger skal jeg perspektiver til 'Gustav og Linse på udebane' i synopsisen står der "præsentation af perspektiveringsområder", hvad skal der stå der? og hvad kan jeg perspektivere til? er lidt på bar bund. håber i kan hjælpe :)
  • Perspektivering til Euklids elementer om polygoners kvadratur?

    Forumindlæg
    Jeg har ikke helt fattet hvad perspektiveringen går ud på. Har som overskriften siger, om polygoners kvadratur der er skrevet af Euklid. Nogen der kan spicificere lidt ?
  • Perspektivering af kortfilmen "Eating out"

    Forumindlæg
    HJÆLP! Jeg skal snart til mundtlig eksamen, og mangler at finde en perspektivering til min kortfilm "Eating out"! Nogle ideer? På forhånd TAK!
  • selviscenesættelse

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har i AT(almen studieforberedelse i 3g) valgt at skrive i fagene dansk (a) og datalogi(c). Jeg skal skrive om selviscenesættelse/overvågning, og håber der er en derude der gider hjælpe mig, med at finde noveller o.lign. der handler om selviscenesættelse/overvågning? Har selv prøvede, men...
  • Perspektivering til Ludvig Holbergs andet levnedsbrev

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en perspektivering til det andet levnedsbrev af Ludvig Holberg. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogle tekster der ville være gode at perspektivere til, men håber i kan hjælpe.
  • analyse og perspektivering til tyskteksten- mit messer und gabel

    Forumindlæg
    Hey folkens, Jeg har trukket en tekst ved navn; mit Messer und Gabel og ville hører om der var nogen som kunne hjælpe med nogle gode noter; herunder analysering og perspektivering. Håber der er nogen som kan give en hånd De bedste hilsner "Den Søgende" ;)
  • AT - min perspektivering og problemstillinger?? ER HELT LOST!

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg går i 3.g på STX og har AT, så er i gang med min synopsis. Vores over emne er katastrofer og mit emne er tsunami katastrofen i Thailand, d. 26 december 2004. Min problemformulering: - Hvordan dækkede medierne de danske turister i Thailand efter tsunami-katastrofen? ...
  • hjælp til dansk essay.

    Forumindlæg
    jeg skal skrive et essay om ægteskab udfra de her tre digte: Helle Helle - Globryllup, Jan Sonnergaard - Polterabend og Leif Panduro - Et godt liv.. Men jeg ved virkeligt ikke hvad pokker jeg skal gøre, for jeg har aldrig skrevet et essay for, jeg håber at der er nogle der er styr på det, som jeg...
  • Afgangsprøve 9. klasse dansk perspektivering til H.C. Andersen

    Forumindlæg
    Hej kære medborgere! jeg skal op til eksamen her meget snart og mangler at få perspektiveret H.C. Andersen digt "Danmark, mit fædreland". jeg har tænkt mig at perspektivere det til Natasjas "giv mig Danmark tilbage" men jeg kan ikke finde så mange sammenhæng mellem de to sang...
  • Et skud i Taagen af J.P. Jacobsen - Perspektivering tekst?

    Forumindlæg
    Jeg skal perspektiver "Et skud i Taagen" af J.P. Jacobsen til en anden tekst. Nogen gode bud på en tekst? På forhånd tak :)
  • Perspektivering til "Dronning Dagmars død"

    Forumindlæg
    Jeg skal til at aflvere min synopsis til danskeksamen, men jeg mangler inspiration til perspektivering. Jeg kunne godt tænke mig at finde på noget ud over det sædvanlige - eller noget ud over en anden folkevise, hvilket er det eneste, jeg har i tankerne.. Nogle idéer, som måske kan deles med mi...
  • Perspektivering til maleriet "Sat ud"

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for nogle ideer til perspektivering. Jeg har valgt at perspektivere sat ud med lønningsdag af Martin Nexø og udslidt af H.A Brendekilde. Jeg har tænkt mig og vil snakke om sammenhængen og perioden med udslidt. Men er der nogle der har arbejdet med lønningsdag og har ideer til ...
  • Dansk Perspektivering af Strunges digt: "Elskede diskodronning"

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle her som kender et digt jeg kan perspektivere Strunges "Elskede Discodronning" med? Hvis det kan hjælpe, så er det et samfundskritisk digt der handler om modernisering, med det fremtidige og byen som tema. På forhånd tak.
  • Perspektivering til ''grusomme jæger''

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg skal op i mundligt dansk her i juni måned. Jeg har valgt novellen ''grusomme jæger'' og kan ikke finde en historie af perspektivere med, da den skal være af samme forfatter Kim Fupz Aakeson. Håber svar.. hurtigts muligt :D!!
  • man kan altid nå at rede en elefant perspektivering

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til examenen om et par uger i dansk, hvor jeg skal op i "Man kan altid nå at rede en elefant", men jeg mangler stadig at finde noget at perspektivere til. Nogen der evt. har en tekst at perspektivere til?
  • Perspektivering af "Så tag mit hjerte" Tove ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg har så skulle lave en digtanalyse af "Så tag mit hjerte" af Tove Ditlevsen. Og nu skal jeg så perspektivere, men gået helt i stå. Nogle som kan hjælpe mig? På forhånd tak.
  • Perspektivering af Emil Aarestrups "Angst"

    Forumindlæg
    Har store problemer med at få Emils Aarestrups "Angst" perspektiverede. Håber der er nogle kloge hoveder der kunne hjælpe :)
  • Perspektivering til Glasskabet af B. S ingemann

    Forumindlæg
    Hej :) jeg er igang med at skrive dansk synopsis til prøve form b i dansk. jeg har trukket romantikken og har valgt teksten Glasskabet af B.S ingemann. Jeg er nået til perspektivering, men jeg har svært ved at finde en tekst jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nolge ideer??
  • perspektivering til "En stol for lidt" af Helle Helle

    Forumindlæg
    Jeg skal op til dansk mundtlig FSA, og jeg vil spørge om der er nogle der har et forslag til hvad man kan perspektivere til, når jeg har trukket noveller fra din egen tid, og valgt prøveoplægget en stol for lidt af Helle Helle.
  • Perspektivering til "Den grimme ælling" eller "Glasskabet"

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender nogle eventyr fra Romantikken (1800-1870), som kan perspektiveres til "Den grimme ælling" af H.C. Andersen eller "Glasskabet" af B.S. Ingemann??