Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12701 til 12720 af 40685
-
rettigheder
ForumindlægKan det gå udover ytringsfrihed, hvis man beskytter religionerne mod blasfemi? -
skæbne
ForumindlægHej hvordan defineres skæbne inden for de tre monoteistiske religioner (kristendom, islam og jødedom)? Nogen der kan hjælpe mig med hvordan de er forskellige og hvordan de ligner hinanden - med hensyn til skæbnebegrebet.. på forhånd tak :) -
Dommedag, AT
ForumindlægJeg sidder lige og skal vælge mit AT emne (overordnet emne: Katastrofer) og jeg er lidt i tvivl om hvilke fag der passer til det emne jeg gerne vil skrive om. (jeg skal vælge to fag og de må ikke være fra samme fakultet/hovedområde) Jeg vil skrive om katastrofefilm som genre og inddrage filme... -
Karakterer? forkert opfattelse eller?
ForumindlægJeg er ret sikker på nedenstående spørgsmål er besvaret op til flere gange. jeg har bare haft lidt problemer med at finde det helt korrekte udmeldning omkring afsluttende årskarakterer & eksamenskarakter.. Jeg skal f.eks. op i Mundtlig Fransk her i Juni. Jeg har fået 10 i mundtlig og skriftli... -
Programmer til kemi..?
ForumindlægHej! ville lige hører om der nogen som er stødt på nogle "løsnings" programmer til TI-83 (plus) eller PC, f.eks. hvis man skal udregne pH i forskellige syre-base-opløsninger ell. lignene??... -
græsk mytologi
ForumindlægHvem var dødens gudinde i følge græsk mytologi? -
bøn i Islam og kristendom
ForumindlægHvordan indgår bøn i den danske højmesse, sammenlignet med bøn i Islam? Altså hvad er forskellene og lighederne? På forhånd tak. -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
Kristendomseksamen
Forumindlægskal op i kristendom om en uge, men ved ikke hvordan man skal perspektiverer... Altså skal man perspektivere sine kilder til nogle bibelske tekster aller må man selv bestemme? -
METODE (HASTER!!!!!!!!!!)
ForumindlægHej. jeg har i AT skrevet om selektiv abort, hvor jeg har kemi som naturvidenskab og religion som humaniora. jeg har fundet metoderne til naturvidenskab delen, men mangler humaniora delen. i religion har vi skrevet om katolikkernes (kristendommens) mening om abort. hvilken metode bruger vi? -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g'ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
Oversæt
ForumindlægHej Hvordan oversætter man følgende: "Folk diskkutere stadig hvilken religion, der er den bedste og giver direkte forbindelse til Gud" Mit forslag People still discuss which religion is the best and gives direct communication to God". -
AT religionssociologisk metode?? HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til AT eksamen her på mandag og er lidt i tvivl om min metode. Jeg har fagene religion og samfundsfag. Jeg har brugt den hermeneutiske metode i religion til at forstå teksterne og kunne analysere og fortolke dem. Derudover har jeg prøvet at sætte fortolkning/viden om jehovas vidne... -
Perspektivering til integration af muslimer i DK
ForumindlægEr igang med tværfagligt eksamens projekt i samfundsfag og religion og skal finde ud af at perspektivere mit emne til noget - men aner ikke hvad jeg skal perspektivere det til :( Mit emne hedder: Integration af muslimer i det danske samfund. Herind under har jeg skrevet om integrationsformer, rel... -
Overgangriter.
ForumindlægHEJ. Jeg har snart eksam. De jeg har svært med religion er OVERGANGRITUALERNE. Jeg ved, at der findes tre faser: 1) udskillelsesfasen, 2) liminale fase, 3) inkorperationsfase/indlemmelsesfasen. F. eks, der er nogle overgangriter,: FØDSEL, FRA BARN TIL VOKSEN, DØDEN, FANGST I eskimologi, Je... -
Gennemsnit!
ForumindlægHar lige et kort spørgesmål:Bliver ens eksamenskarakter og årskarakter sammenlagt?? -
Kristendom i det moderne samfund
ForumindlægHej allesammen, I min religion B projektrapport, har jeg valgt at skrive om kristendommen i det danske senmoderne samfund, altså dens rolle. Herunder havde jeg tænkt at indblande Durkheim og Nietzhes teorier om hhv. religionens funktion i samfundet. Men jeg har svært ved at finde på... -
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
hjææææælp!! :)
ForumindlægHej alle derude.. Jeg går i 9 klasse, og har stærkt brug for hjælp.. Jeg skal vælge hvilken ungdomsuddannelse, jeg vil begynde på, efter sommerferien. Mit problem er så, at jeg ikke ved om det skal være hhx eller stx? Jeg elsker samfundsfag, matematik samt biologi meget. efter jeg er færdig med g... -
So sad. :(
ForumindlægIm sad that cowards blow up random people in Pakistan. What a distortion of a beautiful religion
