Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 12761 til 12780 af 42938
-
Forberedelse
ForumindlægHej. :) Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen A-niveau? -
Ideer til hvilke metoder jeg kan bruge til eksamen
ForumindlægHej Jeg har lige lavet min fagprøve og skal til eksamen her på onsdag, men er lidt lost med at finde ud af hvad jeg kan bruge af metoder og teorier dertil ... I min fagprøve skrev jeg om optimering af kundeservice og brugte Maslows behovspyramide, Herzbergs motivationsterorier og PDCA-hjulet. ... -
Synopsis indledning
ForumindlægJeg er lidt lost omkring hvad en indledning i en synopsis skal indholde jeg har valgt emnet titanic og fagene historie og religion og indtil videre har jeg skrevet dette, men ved ikke op det er sådan en indledning skal være, håber nogle kan hjælpe Min indledning : Jeg har valgt dette emne... -
Vægtning af f.eks. retorisk analyse ift. metode til eksamen
ForumindlægHey, Jeg skal til AT-eksamen i næste uge og kom sådan til at tænke over om vægtningen af metode set ift. f.eks. en retorisk analyse er det samme. For mit vedkommende har jeg lavet en overfladisk retorisk analyse af en tale (jeg har fået det ud af teksten jeg har brug for). Er der nogen der ved... -
Hjælp til 24 timers eksamen på tirsdag - tjen penge
ForumindlægHey. Jeg skal til 24 timers eksamen på tirsdag/onsdag. (trækker tirsdag), og har ikke rigtig nogle som kan hjælpe mig hvis det går helt galt :D Så derfor: Hvis der er nogle kloge hoveder som er gode til fysik, og har mulighed for at hjælpe mig på tirsdag over msn så må i meget gerne skrive. Jeg s... -
NG eksamen i morgen: Det danske vejr og vejrekstremer
ForumindlægJeg har trukket følgende opgaveformulering i min 24-timers NG eksamen: 1. Gør rede for hvordan vejret udvikler sig i Danmark i forbindelse med en cyklonpassage. 2. Undersøg hvordan det danske klima har udviklet sig inden for de sidste årtier. 3. Diskuter hvorvidt ekstremt vejr – såvel i Dan... -
Eksamen i morgen! Kold krig og vesteuropæisk integration
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie eksamen i morgen og sidder nu med mine 24 timers forberedelse. Jeg har kilder som Churchills tale om jerntæppet, aftalerne i Potsdam, Sovjetunionens opfattelse af Marshall-planen og en artikel der omhandler USA's interesse i at gennemføre Marshallplanen. Jeg har ... -
Brug for lidt vejledning til eksamen i teknologihistorie C (HTX)
ForumindlægHej SP Har brug for lidt vejldning til, hvordan jeg skal forberede mig på teknologihistorieeksamen. Eksamen varer 24 minutter, hvoraf 7-8 minutter skal gå til min præsentation af mit projekt, som er en eksamensopgave, jeg afleverede for nogle uger siden. Hvilke punkter er vigtige at have med fra... -
Ideer til emner man kan snakke om til samtalen i engelsk eksamen?
ForumindlægHej! Skal op til engelsk eksamen på onsdag og ville høre om der er nogle der har ideer til hvad man kan snakke om til samtalen i engelsk? Altså der hvor du trækker et tilfældigt spørgsmål og skal snakke om det emne i cirka 7 minutter. Vi har fire emner i alt og man kan IKKE komme op i et spør... -
AT-eksamen 2010 - Coca-Cola i dansk-samfund
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive i dansk og samfundsfag i forbindelse med AT-eksamen 2010 under emnet Coca-Cola. I opgaven skal jeg sammenligne Coca-Colas markedsføring i form af forskellige reklamer fra slutningen af 1800-tallet med økonomi- og forbrugersamfundet i USA på dette tidspunkt. Probleme... -
Termisk energi og mekanisk energi til fysik eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik eksamen og to af de emner, som jeg kan trække handler om termisk energi og mekanisk energi. Er der nogen, der kan forklare, hvad de to former for energi er? Hvordan hænger termisk energi sammen med energifomer, energiomdannelser, effekt, nyttevirkning, varmefylde, smel... -
AT-Eksamen i morgen, samf. & hist. Tips ville være godt :)
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen i morgen hvor jeg blandt andet skal se på forholdet mellem de tidligere kolonimagter og de tidligere kolonier. Eksempelvist mellem England og Sudan. Fokus ligger på om hvorvidt der til stadighed forekommer en udbytning mellem de tidligere kolonier og kolonimagter, og ... -
Hvad får jeg i karakter? - Skriftlig Dansk Eksamen
ForumindlægHej Var til skriftlig dansk eksamen, hvor det gik helt galt for mig. Jeg mistede overblikket, kunne ikke finde rundt i mine notater og gik helt i stå. Så jeg syntes ikke jeg har lavet en god opgave, og er bange for at dumpe til det skriftlige. fik skrevet 3 sider, men syntes ikke det var god... -
24 timers eksamen - kold krig problemstillinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har lige nu 24 timers eksamen i historie og har trukket kold krig 1945 - 1989 Mine kilder er: Atlanterhavserklæringen, engelsk bekymring for sovjetisk dominans, procesaftalen, trumandoktrien, Churchill tale om jerntæppet og en oversigt over amerikanske dokrier Har svært ved at... -
EKSAMEN: Central begreber ISLAM, BUDDHISME, KRISTENDOM
ForumindlægHej alle! Vi nærmer os januar eksamerne og jeg har fornøjelsen af at skulle op i religion. De valgte religioner for os er: Islam og Buddhisme. Derudover kristendommen gennem forbrydelse og straf + globalisering med Islam. Jeg leder efter vigtige central begreber og muligvis en kort forklaring... -
BIOLOGI!!! EKSAMEN OVERMOGEN! PRÆ-PLANTATIONS GENETIK DIAGNOSTIK!
Forumindlæghej, jeg skal op til eksamen d. 3 januar!!! og jeg har virkelig brug for hjælp til spørgsmål 3: 2. en redegørelse for nogle af de forskellige metoder man anvender ved undersøgelse af steranlæg og fostre. hvilke sygdomme kan man forvente ved disse undersøgelser ? 3. En diskussion af fordele og... -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
SVAR PÅ SPM. OM: FN OG KRIMINALITET ( EKSAMEN IMORGEN )
ForumindlægHej jeg har så eksamen imorgen, vi må håbe på det går godt ..:) men... der er nogle spørgsmål jeg ikke kan få svar på :(...som har noget med FN og KRIMINALITET ( hvis i nu har et eller andet om medier, fn, kriminalitet, eu,grundloven, politik ogdemokrati....Må i gerne sende ;) eller hvis i har ... -
Behandling af en retvinklet trekant
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg sidder og læser op til den mundtlige matematiske eksamen på B-niveau.. Et af spørgsmålene man kan trække er under emnet "Trigonometri". Opgaven lyder: Gør rede for definitionen af Sinus, cosinus og tangens. Giv en behandling af den retvinklede trekant. Hvad indgår... -
Kemi eksamen C - Homogene og heterogene blandinger
ForumindlægHej, jeg har netop fået alle de spørgsmål, jeg kan komme op i til eksamen i kemi, og jeg sidder nu og laver dispositioner. Det er dog ikke konkrete spørgsmål, jeg har fået udleveret, men blot relevante stikord, og derfor er jeg blevet lidt i tvivl om denne: Spørgsmål 4: Homogene og heterogene b...
