Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12821 til 12840 af 40685
-
Danske aviser
ForumindlægJeg kunne godt bruge en oversigt over de mest betydelige danske avisers politisk/ideologiske orietering, som kan bruges ved skriftlig eksamen i dansk. Var der nogen der kunne lave en liste, eller evt. har noget materiale liggende?? På forhånd tak -
Begrebsforklaring i Synopsis?
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min KSH synopsis, men er lige i tvivl om noget. 1 - Kan det passe man skal forklar de begreber man bruger i sin synopsis(besvarelse) 2 - Er det fint at man bare besvare sine problemstillinger i stikords form? Et eksempel på en besvarelse: 2. Hvorfor har I... -
Kan jeg hæve til a niveau?
ForumindlægJeg har været til skriftlig eksamen i mat i år (2.g), men jeg har nu fået lyst til at hæve mat til a niveau. Kan man det hvis man har været til eksamen? Da vi valgte valgfag og hvilket fag vi ville hæve tidligere på året sagde lærerne at det var muligt at ændre fag senest en måned inde i det nye... -
Krav til at blive læge?
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og har efter tids overvejelse besluttet mig for, at jeg gerne kunne tænke mig at blive læge, eller i hvertfald noget i den retning. Det har altid ligget meget til at læse jura senere, og havde valgt en studieretning: Samf A, Engelsk A og Mat B, men den har jeg så ændret ti... -
1,08-reglen, rammes jeg?!
ForumindlægJeg er i år blevet student og skal nu ind at aftjene værnepligt. Jeg overvejer i den forbindelse at blive derinde i sammenlagt 2 år, hvilket betyder at jeg er færdig august '08. Vil jeg dermed overskride reglen for søgen indenfor 2 år, hvis jeg søger studiestart 1. september '08?Håber i ... -
Blicher
ForumindlægTil dank synopse har jeg trukket St. St. Blicher, forfatteren som skrev Hosekræmmeren. Jeg skal vælge et digt eller en novelle, som han har skrevet. Jeg må ikke vælge Hosekræmmeren og digtet Ouverture, da vi har gennemgået dem i klassen. Hvis I har nogle gode forslag til, hvad jeg skal vælge... -
Hvad er forskellen på videregående uddannelse og at gå på universitet?
ForumindlægTitlen siger det hele, men hvad er egenligt forskellen på en videregående uddannelse fx på Copenhagen business school eller Københavns erhvervsakademi også at gå på universitet? Er det ikke også bachelor uddannelser man tager der? -
HHX 7 A fag
ForumindlægHej med jer, Ved I, om man kan få 7 a-fag på HHX på 3. år? -
skolestart 2007!
ForumindlægNogle der ved hvornår sommerferien slutter 2007?? Måske et link? -
HJÆLP
ForumindlægI en model kan sammenhængen mellem højde og alder for drenge i alderen 5 år til 17 år beskrives ved y =5,5x+110 hvor y er højden målt i cm, og x er alderen målt i år efter det femte år. Gør rede for, hvad tallene i modellen fortæller om drenges højde. Kan i hjælpe mig med spørgsmålet? p... -
Rettelse mod betaling!
ForumindlægJeg søger en der vil rette mine danske og engelske stile mod betaling. Det er self kun når jeg har fået skrevet en der skal afleveres. Jeg er så skid etræt af at mine klassekammerater kan få alverdens mennesker til at rette deres igennem. Jeg mister en hel karakter på mine stil grundet kommafejl!... -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
årsprøve engelsk!
ForumindlægSkal op til årsprøve imorgen i skriftlig engelsk b- niveau. Er der evt. nogen der har været oppe, og som ved hvilke emner man kan vælge imellem? Vil nemlig gerne lige være lidt forberedt da jeg skal forsvare et 12 tal overfor min lærer..:( tak på forhånd samt held og lykke ved det grønne bord ... -
hvorfor kastede usa atombomber over japan
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kort kan fortælle mig hvorfor USA kastede atombomben over japan (Hiroshima) ? Var det kun for at vise Sovjetunionen at de er stærkere og at de har magten ? og hvorfor skulle det gå ud over Japan ? -
Min drøm
ForumindlægHeej Jeg har en drøm om at blive Socialrådgiver! og har altid haft den drøm, vil så gerne tage uddannelsen. Har begrund af min sygedom, desværre været meget fraværene fra skole:(n, hvilket har gjort at jeg nok kommer ud med en rigtig dårlig gennemsnit. regner ca med at få 2 til 3 i gennemsnitte... -
Nutids- r
ForumindlægDet her er lidt pindligt, men jeg er aldrig sikker på nutids r. Er der en remse man kan anvende? Og hvad er reglerne for det? : ) -
Koordinat til et vektor der er vinkelret på planen
ForumindlægHvis jeg har planens ligning, og jeg ønsker at finde koordinatet til et punkt, hvis vektor er vinkelret på min plan.. hvordan i alverden gør jeg det. Jeg formoder at vektoren og planens normalvektor er parallele.. men derfra er jeg lost... -
Hvordan foregår skrft. biologi?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig biologi A årsprøve her på torsdag og er pludselig kommet i tvivl om, hvordan en sådan årsprøve foregår. (multiple choice, med/uden hjælpemidler osv...?) Kan nogle forklare mig dette? Pft. -
Integration ved substitution
ForumindlægHvorfor gælder: ∫ f(g(x)·g '(x) dx = ∫ f(g(x)) d(g(x)) = F(g(x)) + k Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man går fra det første lighedstegn til det andet. Hvordan kan det være, at g '(x) forsvinder? -
Samtidshistorie på den gamle reform. Bestået?
ForumindlægMojn. Jeg fik for ca 4-5 år siden min studenterhue, og det var vel nok bar' dejli'! Men jeg er sgu lidt i tvivl om hvorvidt jeg er bestået eller ej i faget "samtidshistorie", eftersom jeg åbenbart fik 5 i årskarakter, og 6 i eksamenskarakter. uden at være det største matemat...
