Matematik

Kan jeg hæve til a niveau?

01. juni 2015 af cikke (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har været til skriftlig eksamen i mat i år (2.g), men jeg har nu fået lyst til at hæve mat til a niveau. Kan man det hvis man har været til eksamen?

Da vi valgte valgfag og hvilket fag vi ville hæve tidligere på året sagde lærerne at det var muligt at ændre fag senest en måned inde i det nye skoleår. Men har en ide om at reglerne måske er anderledes hvis man har været til eksamen? 

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2015 af Superstjernen (Slettet)

Det kan du godt. Det gjorde en del fra min klasse i hvertfald efter 2.g. 

De beder dig dog om at starte på det valgfag du først har valgt, og derefter får du muligheden for at skifte. Jeg mener du skal skrive et langt brev til rektor om hvorfor du ønsker at skifte - og hvis det kan lade sig gøre rent skemamæssigt m.v. får du højst sandsynligt lov til at hæve faget :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juni 2015 af Stats

Jeg tror det bare ikke

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #3
01. juni 2015 af cikke (Slettet)

Har skimmmet stx bekendtgørelsen, men har svært ved at finde svar


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. juni 2015 af MartinBrown (Slettet)

Jeg gjorde det i starten af 3g. var godt nok ikke oppe i det fag jeg havde valgt, at hæve, men er rimelig sikker på, at det kan lade sig gøre, så længe det passer skema mæssigt. Din eksamenskarrakter/årskarrakter for i år vil i tilfælde af, at det er muligt ikke betyde noget, vær dog opmærksom på, at der er rimelig stor chance for at trække enten mat skriftlig eller mundtlig eller endda begge når det er på A niveau


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. juni 2015 af Stats

#4

Det er netop af den årsag jeg ikke tror at man kan. "[...] godt nok ikke oppe i det fag jeg havde valg [...]"

Man kommer op i de fag man afslutter. Det vil sige, at hvis man antager at han havde valgt at få opgraderet faget til A niveau, så skulle han faktisk på i et andet fag.

Hvis man så igen antager at man godt kan, så vil det sige, at man faktisk kan snyde sig til de fag, man godt kan lide.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Kan jeg hæve til a niveau?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.