Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 13041 til 13060 af 17400
-
Forslag til problemstilling omkring Platon staten
Forumindlægskal til at skrive opgave om Platon staten i samfundsfag og oldtidsfag og tænke på om der var nogle der have nogle gode problemstilliger? indtil videre har jeg overvejet at skrive noget omkring: Platons utopi i forhold til hans samtid og samfund – samt dansk/vestlig stats utopi som et eksempel. ... -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
Børnepasning i USA
ForumindlægJeg skal fremlægge om den residuale velfærdsmodel i samfundsfag og skal finde ud af hvordan pasning og så videre foregår i USA f.eks (de følger den residuale velfærdsmodel). Jeg er klar over at den residuale velfærdsmodel er liberalistisk, og derfor er børnepasning m.v. nok hovedsageligt aflagt ... -
Bæredygtig Udvikling
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive opgave om "Bæredygtig udvikling". Fagene er International Økonomi, Samfundsfag, Dansk, Engelsk og Spansk... Der er næsten frit på alle hylder, hvad angår område, bare det kan sættes ind under "Bæredygtig udvikling". Er der nogen, der har nogle i... -
AT- Fedme og fedmerelateret sygdomme
Forumindlægjeg står og skal lave AT her de næste par dage, men er desværre gået lidt i stå... nogle af de ting jeg har tænkt mig at involvere mig med er er børn og fedme og hvilke fedme relaterede sygdomme der kan fremstå... men også om familie"status" om der har nogen effekt på at barnet kommer... -
Orwell 1984, Dansk/Samf - Hjælp til problemformuleirng
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive om George Orwells 1984 i dansk/samf, men kan ikke komme på en god problemformulering. Jeg har endnu ikke valgt opgavetypen, men regner med jeg jeg helst vil skrive opgave b. Kan man muligvis vælge at fokusere på overvågningen i samfundsfag og derudfra lave et spørgesk... -
MANGLER!! Problemformulering til AT-eksamen, om global opvarmning!
ForumindlægJeg skal skrive AT-eksamen om global opvarmning, i Samfundsfag A og Naturgeografi B, men jeg har virkelig store problemer med at finde en problemformulering. Vi har nemlig fået emnet der hedder "Fremtiden - visioner og forudsigelser", og her skal jeg så ind og undersøge nogle visioner, ... -
Spørgsmål om hf eksamen
ForumindlægHej!!!! Er der nogen som går eller har gået på hf. Jeg har spørgsmål om eksamen i hf. Jeg ved, at der er to faggrupper (den naturvidenskabelige og kultur- og samfundsfaglige grupperne). I hver gruppe er der 3 fag, men i eksamen skal man så op i 3 eksamener eller 1, hvor de 3 fag indgår. Altså fx ... -
Indsnævring af problemstilling
ForumindlægHej, Jeg arbejder i fagene engelsk(b) og samf(a) med emnet: immigration til USA. Min nuværende problemstilling er: hvorfor søger immigranter til USA, hvad søger de, og er samfundet i USA indstillet på at de skal opnå det? Jeg kan ikke lige formulere... -
SRP - skoleskyderier - kriminalitetsteorier
ForumindlægHej folkens. Jeg skal skrive SRP opgave om skoleskyderier i Dansk og Samfundsfag... Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal formulere mit spørgsmål men jeg tænker på om du evt. kunne komme med dine tanker/meninger/ideer om disse spørgsmål: Hvordan tænker du at at begrebet School Shooting... -
Problemformulering
ForumindlægJeg er lige ved at lave min problemformulering til AT-synopsen. Jeg skriver i naturgeografi og samfundsfag. Jeg sidder og bøvler lidt med mit sidste spørgsmål nemlig: Er den globale opvarmning et reelt problem? Man skal jo under "De væsentligste problemstillinger" uddybe spørgsmålet,... -
Gandhi
Forumindlæghey jeg har valgt at skrive om Gandhi i mit AT projekt. Da jeg efterfølgende har fundet ud af at dette var en af mulighederne på cd-rommen kunne det meget vel tænkes at andre end mig er kommet på den ide. Grunden til dette forum er oprettet er jeg så håber nogen af jer som også skriver om Gandh... -
Taksonomiske nivauer
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med at skrive min SRP i fagene historie og samfundsfag. Jeg har fået udleveret min problemformulering der er opdelt i 3 dele/spørgsmål. Jeg har forstået at man skal bruge de taksonomiske nivauer i sin SRP, men jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes. Skal jeg... -
demokrati
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en samfundsfags opgave fra den. 22. maj 2006, der hedder "Demokrati" Jeg skal igang med, at lave opgave delopgave B, hvor at der i bilag B2, er to figurer men jeg synes figurerne er svære at tyde, efter de er blevet kopieret, så er der nogle der ved om det er mu... -
Hvad skal jeg analyser. ideér?
ForumindlægHar valgt at sammeligne Mafiaen og Danske Rockere... -Men ved ikke rigtigt hvad jeg vil analyser, der står netop følgende: Analyse: Ved hjælp af samfundsfaglige teorier og begreber ønskes en komparatuv analyse af danske og italienske forhold indenfor et valgfrit emne under områder organiseret ... -
Rette SRP/Noget af den
ForumindlægHej allesammen Jeg vil i første omgang høre om, der er nogen der har lyst til at rette en SRP? Opgaven skrives i fagene samfundsfag og engelsk. Hvis nogen godt kunne tænke sig se den igennem, kan jeg skrive ydeligere informationer omkring emne osv. over besked. Så kan man tage stilling til om... -
Metode Religion+ Samf
ForumindlægJeg er i tvivl omkring de metodiske overvejelser (metoder, teorier, empiri) i RELIGION og SAMFUNDSFAG.. Mit emne er TERRORISME og min oneliner lyder som følger: Siden 11. september 2001 er antallet af terrorangreb i den vestlige verden steget. Dette er tegn på, at Clash of Civilizations vil udv... -
Kvantitativ metode?
ForumindlægJeg skrive om overvågningssamfundet og totalitarisme i fagene Samf. og Engelsk, med udgangspunkt i bogen "The Olive Readers" af Christine Aziz. Jeg kan godt se hvordan jeg skal benytte mig af den humanistiske metode, men er i tvivl mht. hvordan jeg kan styrke mit samfundsfaglige elemen... -
Naturvidenskabelig metode
ForumindlægHej. Jeg skriver i AT i fagene naturgeografi og samfundsfag. Jeg ahr svært ved at forstå hvilke begreber man skal have med i metodeafsnittet og hvordan man griber dette afsnit an. Min forudsigelse i opgaven er at olien slipper op. Herunder har jeg forklaret hvorfor olein slipper op. Hvordan skal ... -
Metoder, Teori - Samf. & Historie
ForumindlægHej! Jeg er ved at være færdig med min synopsis, skriver om 1. Golfkrig i samfundsfag og historie... Jeg er dog i tvivl om, hvad jeg kan/skal skrive under metode og teori? Jeg skal kigge på hvad der ligger til grund for den amerikanske regerings indtræden i krigen, og så trække en tråd op til I...
