Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 13041 til 13060 af 20009
-
muligheder og begrænsninger i biologi og religion
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT i morgen og har brug for en smule hjælp. Jeg arbejder med fagene biologi og religion og emnet er om Darwins evolutionsteori og kreationisme. I min fremlæggelse vil jeg komme ind på fagenes muligheder og begrænsninger og hvordan man kan bruge de to fag til at belyse emnet... -
Tidsrejser
ForumindlægImorgen skal jeg op og forsvare min synopsis med emnet tidsrejser. Men jeg kommer jo let omkring så mange forskellige ting heri.. Hvad vil være mest relevant til den mundtlige fremlæggelse at fremhæve? Burde jeg ikke vælge ét aspekt ud og fortælle om, som: Ormehuller, relativitetsteorierne eller ... -
Bredt spørgsmål
ForumindlægHey jeg har et spørgsmål, som jeg skal fremlægge:Hvad forstås ved den medieskabte virkelighed?HVad kan jeg gå ind på her? jeg ved at jeg skal ind på noget med Danmarks historie, f.eks. jordskredsvalget, hvor Fremskridtspartiet med Glistrup anvender medierne for at få en del stemmer i 1973... men ... -
Hjæælp samfundsfag
ForumindlægHej allesammen jeg skal fremlægge i samfundsfag udefra en artikel "Løkke banker Thorning i popularitet" men self er der lidt mere jeg kan komme ind på, er der nogen der kan komme med nogle gode argumentetion til hvorfor folket har ændret syn på thorning, det står nemlig ikke specifikt... -
Outline - hvordan fungerer det?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik til opgave, at lave en outline om spiseforstyrrelse i engelsk, men jeg er bare lidt forvirret.... Jeg har jo skrevet nogle spg. i min outline(eller i min outline kalder jeg dem for mine " focus areas"), men jeg ved bare ikke, om jeg så skal læse dem op til ... -
Legetøj?
Forumindlæghey..jeg sidder her og skal fremlægge bogen"Legetøj" af H.C Branner i morgen! Jeg har læst den, men synes at jeg ikke har fat på slutningen! Er der nogen der kan hjælpe?jeg har kigget under opgaver, men der fortælles NÆSTEN kun om temaet og tiden, men ikke hvad der LIGE sker i historie... -
projektopgave racisme
ForumindlægHej. Jeg har projekt uge og jeg skal fremlægge på tirsdag. Jeg er slet ikke klar! Jeg har søgt og søgt og søgt på nettet, men kan ikke finde noget jeg bruge! Så jeg håber at der er en herinde der kan hjælpe mig. Jeg skal skrive en masse om, hvad er racisme, hvordan opstod racisme i DK, hvordan va... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg sidder og læser til samfundsfags 24-timers eksamen på B-niveau. Jeg er meget i tvivl om hvordan man kommer op på højere niveau end redegørende i fremlæggelsen til eksamen. Hvordan analyserer og vurderer man i samfundsfag? Skal jeg præsentere og redegøre for nogle af de udleverede tekster som ... -
Dansk eksame FSA
ForumindlægHej. Her på torsdag skal jeg til dansk eksamen (FSA), men der er nogle ting, som vi ikke har fået fortalt fra læreren, hvilket har sat mig i tvivl. Altså, hvor lang tid er man inde og fremlægge for lærerne? Og hvilke ting må man tage med til at forberede sig med? Mvh. Anna Sofie. -
Differentiering af x*sin(x)
ForumindlægHej... Står her med en opgave der skal fremlægges imorgen, så håber der er en der kan hjælpe mig.Opgaven lyder: "Redegør for hvordan differentialkvotienten til et punkt i en funktion, der består af et produkt af to andre funktioner, kan bestemmes. Du kan evt. bruge følgende funktion som ekse... -
Eksamen i radioaktivitet.
ForumindlægHejsa derude, jeg har trukket radioaktivitet og skal præsentere emnerne atomkerner, henfaldene (a, b+, b- og g) og så henfaldsloven. Jeg skal ydermere have en faglig snak om aktivitet, bestemmelse af BA137*'s halveringstid. Er der nogen her, der kan give mig nogle ideer til hvad jeg præcist s... -
eksamen
Forumindlæghejsa jeg går på den etårige linie til A-niveau, hvilket betyder at jeg snart skal til mundtlig eksamen. Jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene. Kan nogen være søde at hjælpe mig med hvad det konkret er der menes jeg skal fremlægge..kender i fx nogle gode bøger, da vores bog er meget kompakt... -
Boksplot - Kvartiler, median osv.
ForumindlægJeg har en opgave som jeg har gruplet over længe nu. Har følgende aldersgrupper med følgende antal: 8-12 | 13-18 | 19-25 | 26-35 | 36-45 | 45+ | 3 137 108 84 11 7 Hvordan finder jeg median, 1. kvartil, 3. kvartil og middelværdi?... -
Årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skal til årsprøve i matematik i næste uge, hvor nogen af de opgivet spørgsmål er meget indholdsfattige. Jeg ved godt, at der nok kun højst bliver 18 min til fremlæggelse. Men jeg frygter alligevel at have givet dybe svar på kortere tid, så spørgsmålet er, om det trækker ned ikke at holde... -
Filmen; THE ROCK
ForumindlægHej ! Jeg skal fremlægge engelsk i morgen, og på min disposition har jeg været for hurtig med at skrive at jeg har set filmen The Rock .. ja jeg har så ikke kunne få fat i filmen og ved sgu ærlig talt ikke lige hvad jeg gør! Ville høre om nogle af jer har set filmen? Den omhandler livet på Al... -
Skal gerne have hjælp hurtigt
ForumindlægHej alle. Jeg har en mundtlig engelsk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om Malcolm X. Ved i noget om hans taler og kunne i evt give mig nogen eksempler på hvordan hans taler ændrede sig gennem tiden, efter han blev muslim osv??? Håber på et svar :) -
Bettina Röhl - So macht Kommunismus Spass.
ForumindlægHej, Nogen der før har skrevet el. haft om: "So macht Kommunismus Spass" af Bettina Röhl. Sidder med netop denne tekst lige p.t, og har nogle spørgsmål til den hvis nogen kan hjælpe. Jeg skal fremlægge dette imorgen og håber nogle venlige sjæle kan hjælpe inden da : ). -
Verden efter 1945 ..
ForumindlægHej, Jeg har været oppe og trække emne til historie idag og har trukket emnet "Verden efter 1945" og med underoverskrift "Kold krig, murens fald og europæisk integration" Hvad burde jeg inddrage i min fremlæggelse? Hvilke problemstillinger kunne drages? Er der nogle ting jeg b... -
EKSAMEN
ForumindlægHej alle, Jeg står og skal til at til eksamen i religion, men jeg er meget i tvivl om, hvordan man fremlægger teksten, man trækker.Vi har fået at vide, at man skal læse teksten med forskellige "briller" på (alt afhængeligt af, hvad man trækker selvfølgelig); f.eks fundamentalistisk? Hvi... -
Backup-teorier
ForumindlægJeg vil lige høre, om der er nogle der har nogle teorier, jeg kan inddrage i min fremlæggelse om Thise Mejeris backup-løsning - synes ligesom der mangler lidt fylde og vores lærer snakker altid TEORI,TEORI, TEORI osv. men kan ikke rigtig finde noget der batter.
