Søgning på: dansk reportage. Resultater: 13061 til 13080 af 41162
-
1850-1914 hvad skete der?
ForumindlægHvis der var nogen der helt tilfældigt vidste noget om hvordan den samfundsmæssige udvikling i danmark sådan nogenlunde var i tidsrummet 1850-1. verdenskrig, kunne det være fedt at få et par stikord! (: -
fysik hjælp! udtjente brændsel?
Forumindlæghej. jeg vil gerne have at du tager et kik på denne tekst. jeg er igang med en fysik rapport og er gået i stå. hvad er det udtjente brændsel og hvorfor nævner de ikke dette ved trykvandsreaktoren? er det fordi at den ikke har udtjent brændsel? kogvandreaktor, linje 6. http://da.wikipedia.or... -
Einsteins brev til President Roosevelt
ForumindlægHej, er der nogen, der vil være rigtig søde og hjælpe mig med en forklaring på Einsteins brev til Præsident Roosevelt? http://www.pbs.org/wgbh/americanexperience/features/primary-resources/truman-ein39/ Det er ikke fordi jeg har vanskeligheder i engelsk, men jeg har bare lidt svært ved at f... -
Den sorte død
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive DHO (jeg har kun valgt historie delen) om "den sorte død" umiddelbart vil jeg skrive den der skete i europa. Er der nogen der har nogle super gode links osv. som jeg kan bruge ? Jeg har selv lånt 2 bøger indtil videre. -
Romantikken
ForumindlægJeg har læst lidt om romantikken, men der skrives to forskellige perioder på forskellige links ''1800-1840'' og ''1800-1870'' som jeg dog ikke helt forstår. Hvilken af disse årstal går under perioden romantikken? Nogen der kan hjælpe mig? -
De politiske partiers stamtræ
ForumindlægHejsa, er der nogen, der kan forklare mig noget om dette politiske stamtræ -> http://www.samfundsfag.dk/politik/partier.htm Altså, der er tegnet nogle streger ud fra socialdemokratiet f.eks. Hvad skal de forestille? Så står der f.eks DKP og VS. Hvad er det? Håber I kan hjælpe.. -
Hitler, demokrati og ideologi
ForumindlægHej hvis der er nogen der har tid til at læse dette igennem og på nogen måde hjælpe grammatisk, men også med selve sammenhængen eller hvis der er noget unødvendig materiale i forhold til min problemformulering, vil jeg være meget taknemmelig. Skal afleveres fredag d.16.2 Hitler, demokrati og ide... -
Nåede ikke til eksamen
ForumindlægHej Studieportalen, jeg skulle havde været til eksamen her kl 08 men nåede det ikke begrund af flere ting. Jeg skal i 10. klasse og efter gymnasiet, så jeg vil høre om det betyder noget for mig? Indtil videre har jeg kun fået gode karaktere og eksamen jeg ikke kom til var Samfundsfag. Tak på forh... -
Karen Blixen - De blå øjne
ForumindlægHej - er der nogen der ved hvor jeg kan finde teksten "De blå Øjne". Evt link? -
moment ligevægt ?
Forumindlæghey jeg har kigget i både bøgerne og på nettet, men jeg kan ikke finde noget om moment ligevægt,. så ville hører om derer nogen der ved hvad moment ligevægt er :)? på forhånd tak :) -
SRP i historie og samfundsfag
ForumindlægHalløj derude. Jeg har tænkt og tænkt - og så tænkt lidt mere over hvad jeg skal skrive om i min SRP med fagkombinationen historie/samfundsfag, men jeg kan bare ikke komme på noger jeg synes er rigtig spændende! Jeg vil for alt i verden undgå at skrive om alt hvad der angår USA, da jeg har skr... -
Tysk sætning
ForumindlægHej, Jeg er ikke helt sikker på denne sætning. Der skal stå: CRO optræder altid med en panda maske på, for han mener, at det ser cool ud. Jeg har skrevet: CRO tritt immer mit einer Panda Maske auf, weil er meint, das es sieht cool aus. Kan ikke helt finde ud af om anden halvdel af sætningen e... -
HJÆLP ?
ForumindlægHvilken personer,grupper af personer uden for folketinget mener i også har stor magt i danmark ? -
Lenovo bærbar/Comwir.
ForumindlægHej alle IT-eksperter, Jeg er hermed under, hvad jeg vil kalde en krise.. Det er nemlig således, at jeg har problemer med opladningen af min bærbar, da en "dims" er faldet ud. Jeg har prøvet at kontakte comwir, som er leverandører, da jeg købte min (og det gør min skole også.) - men eft... -
Ord
ForumindlægKan I komme i tanke om 2 ord, der staves ens både forfra og bagfra? Har tænkt længe, kan bare ikke komme op med noget, men jeg ved, at der i hvert fald er mindst 2 ord! Hehe.. -
Brødrene-grimm ? HJÆÆÆÆLP
Forumindlægheej , jeg har valgt at skrive om brødrene grimm til projekt , men jeg kan ikke finde nogen sider med brødrene-grimm ,, bare et pat facts ? ,, desværre duer wikipedia (da man sagtens kan rediger det hele ) -
Hjælp med at rette engelsk grammatik
ForumindlægHej. Jeg vil gerne bed jer om at rette min stil(behøver ikke være alle grammatikfejl), da ingen fra min familie af er gode til engelsk. Hvis i gerne vil hjælpe så skriv lige, og så vil jeg sende opgaven. Håber nogen vil hjælpe :) ps den er kun på en halv side -
Medier. Public-service
ForumindlægEr en smule forvirret omkring dette "public service-fænomen... Hvad indebærer det at TV-/ radiokanaler har en public service-forpligtelse? -
det folkelige gennembrud
ForumindlægGod aften Er der nogen, der kan hjælpe mig med disse spørgsmål om det folkelige gennmbrud? Er der evt en hjemmeside I kan henvise mig til? -
EU og rød blok
ForumindlægHej Hvad er rød bloks generelle holdning til tyrkiets optagelse i EU? Er mest intresseret i hvad socialdemokraterne mener :)
