Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13061 til 13080 af 20688
-
Forsøg til det periodiske system
ForumindlægHej :-) Skal op i fysik/kemi her i morgen. Det eneste emne jeg mangler at finde nogle forsøg til, er det periodiske system. Har i nogle forsøg i kunne anbefale, som også hænger sammen med det, så kan jeg få noget teori på til det? På forhånd tak! -
Hvad sker der hvis man får -3 eller 00 til en afgangsprøve?
ForumindlægJeg skal op i fysik i næste uge, og jeg er langt fra god til det. Jeg er bange for at jeg får 00 eller -3. Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan forsøgene. Hvad sker der hvis jeg får 00 eller -3? -
Forsøg til 'Slægten alkohol'
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til eksamen i fysik ( 9. klasse ) og mangler nogen forsøg til afsnittet 'slægten alkohol'. Eller bare generelle forsøg om/ med alkohol. Alt kan bruges. Dog behøver det ikke være fuldstændig langt ude :-D Tak på forhånd, X -
afvigelse i procent hvordan?
Forumindlægjeg har liget lavet en fysik rapport om kobling af resistore. til sidst skal jeg så skrive de målte værdigers afvigelse i procent, af den teoretisk udregnet resistans. spørgsmålet er så hvordan man regner afvigelsen i procent ud. ? (på forhånd tak!) -
brydningsloven
ForumindlægHej alle.. jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal skrive om brydningsloven.. sin(i) = halvkorde/v sin(b) = halvkorde/v sin(i)/sin(b) = halvkorde 1/halvkorde2 og hvordan kommer jeg så videre.. -
Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol
ForumindlægJeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc? -
Isomer
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal; "Gør rede for navngivning af forskellige isomere former og fortæl om fysiske og kemiske egenskaber." Jeg er ikke helt sikker på, hvad en isomers specifikke egenskaber - fysik og kemisk. Eller om hvordan man navngiver dem.. Håber I kan hjælpe ... -
STEDFUNKTION?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver dispositioner til min fysik eksamen. Arbejde med emnet Bevægelse, og har lige skrevet om Hastighed og fart. Skal nu til at skrive om "Stedfunktion" - Og jeg tror simpelthen ikke jeg forstår hvad det er ? Hvordan defineres og beskrives det? På forhånd tak... -
Bremselængde
ForumindlægJeg er altså håbløs til fysik så jeg håber at der er en der kan hjælpe her En bil på 1150 kg bremser op fra 50,0 km/h til 0,0 km/h. Gnidningskoefficienten mellem dæk og vej er 0,70. Hvad er den mindste bremselængde? -
Brug af destillerede vand i 9. klasses eksammen
ForumindlægHej, jeg skal op på Onsdag i 9. klasses Fysik eksammen, og i et forsøg om Ioner og Salte står der at jeg skal bruge destillerede vand. Er det noget jeg skal lede efter til eksamen, eller skal jeg bare bruge vand fra vandhanen? Tak på forhånd. -
Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?
ForumindlægHej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^ -
Hærdning ved deformation
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med at lave en fysik disposition til min afgangsprøve. den er om metaller og jeg skal finde ud af hvad der sker når man bøjer et metal og hvorfor det så bliver hårdere at bøje ud igen. håber i kan hjælpe mig :) -
Forsøg - salte
ForumindlægHejsa! :) Er der nogen herinde som har nogle bud til hvad man kan lave, af forsøg til FSA i fysik/ kemi? Jeg har allerede to forsøg: - Fiksersalt og elektrisk strøm - Krystalvand i kobbersulfat mangler så 1-2 mere :) På forhånd, tusind tak. -
Hvordan finder man neuklidtallet?
ForumindlægEr i gang forberedelse til fysik eksamen.... men er lost i det med neutroner og protoner!!!!! Ved at antal protoner er det samme som atomnummeret. Og at for at finde ud af hvor mange neutroner der er i kernen, skal man - protontallet med neuklidtallet men hvordan finder jeg neuklidtalllet? ... -
Påvisning af H+-ion?
ForumindlægOkay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak.. -
disposition
Forumindlægnogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base -
Laser farver
ForumindlægHeej, jeg skal snart op i fysik og et af mine emner af laser. Såå ved I hvilke farver en laser kan blive? :-) Jeg ved, at den kan være grøn, blå, rød og gul (ikke?), men kan den være andre farver? :-) -
Afsat effekt og Afsat energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :) -
Hjælp - Jordopgang?
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik exam og mangler lige at få afklaret jordopgang. Indledning - Når man står på månen kan man se jorden stå op og jorden gå ned. Jeg skal finde påstande og beskrive det men kan ikke rigtigt finde noget på google. Nogle der har en ide eller ved noget?? -
Hvad må man tage med til FSA Mundtlig F/K?
ForumindlægHejsa Har hørt noget om at man må tage alle sine noter og fysik mappe med sine opgaver med til prøven men ved ikke om det er rigtigt er det det? Kan ikke huske om det er A eller B men det er den hvor vi er 4 inde af gangen i 2timer
