Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 13101 til 13120 af 17400
-
Eksammens notater - vil du læse dem igennem?
ForumindlægNogle der gider at bruge tid på at læse mine notater igennem? Forløbene: Individ og samfund. (roller, normer, socialisering, samfunds typer mm.) Ideologier og andre mål for samfundet. (ideologier, partier mm) National økonomi (Bnp, inflation, konjunkturer) Politik i DK (valgret, valg, mandate... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at ... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at s... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at s... -
Todeminitionelt placering af partier
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at læse op til samfundsfag og ville lige lave en note til de forskellige partiers placering. og jeg læste at et Todeminitionelt placering af partierne ville være det mest præcise, jeg googlede mig lidt rundt. men uden held. Hvis jeg skulle dele partierne i folketinget o... -
ækvivalenskæde i samf A
Forumindlæghej alle jeg er gang med min SRP og fatter ikke så meget at ækvivalenskæder i samfundsfag, men har prøvet at lave en ud af Dan Gross tale for TED talk fra 2016. ved ikke om i lige vil kigge på den og sige om det er helt hen i vejret eller hvordan? hvis i har tid må i da også godt se videoen det v... -
AT Freud 2010
ForumindlægHej Alle sammen :-) I AT i 2010 har jeg tænkt mig at skrive om Freud i forhold til hvad man ved om bevidstheden i dag... Her er fagkombinationen biologi (omkring bevidsthed) og psykologi (Freuds psykoanalyse). Jeg har ret svært ved, hvordan jeg lige skal dreje emnet og få lavet nogle problemformu... -
BNP
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg skal til eksamen i samfundsfag men jeg har bare et problem, da jeg ikke forstår hvad Bruttonationalproduktet helt præcist er. Jeg har forstået det udtryk for at den samlede produktion, men er det i antal varer eller kr ? Også ved jeg noget om at beregningerne sker i fast... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Kampen mod hovedpine (Aspirin) - AT
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive om aspirin og kampen mod hovedpine i AT.. Jeg kombinerer fagene kemi og samfundsfag og under samfundsfagsdelen har jeg tænkt mig at se på hvilken udvikling, som er sket i forhold til forbruget af aspirin gennem årene (slutningen af 1800 og til i dag).. Pr... -
Samf+Rel i AT
ForumindlægHeey.. Jeg skal skrive i samfundsfag og religion i AT. Mine lærere har svært ved at se hvordan jeg vil gribe det an, og hvordan det skal kobles sammen. Jeg vil tage udgangspunkt i Durkheims teorier om religionen som en samfundsmæssig funktion. Min rel. lærer kan ikke se hvordan jeg vil trække re... -
samfundsfagseksamen
Forumindlæghey allesammen:) jeg skal op til samfundsfag på onsdag, og har lige et par generelle ting jeg godt lige kunne tænke mig at få på plads... er der nogen der ved hvor lang tid man er inde til eksamen hvis man har haft 24 timers foreberedelse?? og hvor lang tid man skal tale og hvor lang tid diskutio... -
Jernbanen
ForumindlægHej. Skriver om jernbanens gennembrud i Dk i AT med fagene samfundsfag og historie, men har lidt problemer med min ene problemstilling som lyder: "Hvad var de menneskelige konsekvenser, da jernbaneanlæggene i DK blev udviklet til hele landet?" Jeg ved de går fra det traditionelle samfun... -
AT-eksamen 2010 - Coca-Cola i dansk-samfund
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive i dansk og samfundsfag i forbindelse med AT-eksamen 2010 under emnet Coca-Cola. I opgaven skal jeg sammenligne Coca-Colas markedsføring i form af forskellige reklamer fra slutningen af 1800-tallet med økonomi- og forbrugersamfundet i USA på dette tidspunkt. Probleme... -
AT marxisme og mccarthyisme
ForumindlægHej jeg skal skrive AT i samfundsfag og engelsk om marxismen og mccarthyismen, og jeg mangler inspiration til hvordan mine problemstillinger skal se ud. Jeg vil i komme ind på hvordan Karl brugte den deduktive og dialektiske metode til at skabe hans teorier, og yderligere vil jeg se på mccarthyi... -
AT2013 Det arabiske forår
ForumindlægI AT 2013, med emnet "Kampen om det gode liv", har jeg tænkt mig at skrive om det arabiske forår. Jeg har valgt at skrive i fagene dansk og samfundsfag. Tænkte på om nogle af jer kender nogle gode artikler omkring emnet, så ville være gode at analysere i dansk, med hensyn til arg... -
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
Hjælp til problemstillinger - den sociale virkelighed.
ForumindlægEr gået i stå da jeg synes det er svært at formulere egentlige problemstillinger ned når man arbejder med fagene dansk-samfundsfag. Emnet er: Problematisering af den sociale virkelighed, og har her valgt novellerne: flyvende sommer af martin andersen nexø og som paralel til den har jeg valgt: tyv... -
Kombination ml. Matematik og dansk?
ForumindlægHej! Jeg skal snart til at vælge, hvilke fag som jeg vil bruge til at skrive SRP i. Min studieretning er Matematik A, Samfundsfag A og Psykologi C. Jeg vil rigtig gerne skrive i Matematik og dansk, men kan ikke finde et område, hvor begge fag kan indgå? Da psykologi også er en del af min studiere... -
Aktiv dødshjælp
ForumindlægHej, I dette års AT har jeg valgt emnet "Aktiv dødshjælp" - det overordnet emne er "Kampen for det gode liv". Mit fokus ligger på: "Hvornår ophører et liv - og hvornår ophører det med at være et godt liv? Når et menneske ligger i respirator og der ikke er håb om, ...
