Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13161 til 13180 af 20688
  • keglesnit, ellipse, cirkel osv.

    Forumindlæg
    hej alle :) mit emne hedder banekurver, og jeg har nu beskrevet en masse om parameterkurver, fart og acceleration, men nu skal jeg ha noget med keglesnit med, men hvordan får jeg det flettet ind? gerne noget med udgangspunkt i fysikken, da den skal indgå? tak :)
  • Varmeenergi

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er i gang med at beregne en opgave i fysik. Jeg skal bruge formlerne (disse er vedhæftet), men jeg mangler tegnene i formlerne. Er der nogen der ved, hvilke tegn der skal bruges? Mvh Kristine
  • Stefan-Boltzmannslov

    Forumindlæg
    Hej - jeg sidder lige midt i 3 årsopgaven - og er stødt på et større problem. Hvorfor er det, at temperaturen i 4 potens er proportional med emissionen (itentiteten) af varmestrålingen, i denne lov? Håber der er nogle der kan hjælpe - sidder med en uforståelig englsksproget fysik bog... ARG...
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • At udregne en afstand til en stjerne

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige for tiden om parallaksemetoden i fysik, og har fået stillet denne opgave. Proxima Centauri er den nærste stjerne til solen, og parallaksen måles til 0,000214°. Udregn afstanden til stjernen i både km og lysår Håber i kan hjælpe mig
  • Satellit

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kender en hjemmeside eller lign. hvor man kan finde oplysninger om en satellit? Jeg skriver studieretningsopgave i Fysik/Mat og en del af opgaven lyder på at gøre rede for den mekaniske energi af satellit omkring en planet.. på forhånd tak. mvh. Søren
  • Disposition om jordens skatte

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave en disposition om jordens skatte i fysik. Jeg er ret blank på det område, så jeg tænkte, om der var nogle personer her inde, som lå inde med nogle dispositioner om det emne, som jeg lige kunne kigge på og få lidt inspiration (: Tak på forhånd! :D
  • Forsøg?????????????????

    Forumindlæg
    hejsa... Jeg skal snart til eksamen i fysik... Vi trak 'strålings indvirkning på levende organismer', og ville gerne lige høre... Er der nogen der har forsøg til emnet ''Stråling Indvirkning På Levende Organsimers Vilkår''????
  • lektie-hjælp

    Forumindlæg
    hej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !!
  • hjæælp er helt blank D:

    Forumindlæg
    Hej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank.
  • Co2 bindende???

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal lave en opgave i fysik om ensvarmedyr og vekselarmedyr hvor man måler deres stofskifte ud fra iltforbrug. Jeg lægger natronkalt i bunden a buret for at binde co2'en der er i lutfen, men hvad vil det sige at noget er co2 bindende og hvad sker der??
  • Fyrværkeri 2.g-studieretningsogave

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive 2.g studieretnings opgave. Skal skrive noget om fyrværkeri. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal lyde... Håber der er nogle der har nogle gode links eller har noget om fyrværkeri som de vil dele. Fag: Kemi/Fysik
  • Perspektivering (effekt og nytteværdi)

    Forumindlæg
    Heeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :)
  • Perspektivering ( effekt og nytteværdi )

    Forumindlæg
    Heeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :)
  • Batteri og resistor

    Forumindlæg
    Hej! Jeg laver ligenu en aflevering i fysik om et kredsløb, hvor der indgår et batteri og en resister. Jeg skal i denne afleveringen forklare grafen med UP opad og I udad. Altså fra ohms 1.lov. Hvad fortæller den graf i forbindelse med batteriets kredsløb?
  • Bølgens frekvens?

    Forumindlæg
    Er kørt fast i min fysik opgave om bølger Spørgsmål: En bølge udbreder sig i et medium, hvor den har farten 50 m/s. Når bølgelængden er 1,7 m hvor stor er så bølgens frekvens? Nogen der kan hjælpe?
  • Ligevægt på vægt

    Forumindlæg
    Jeg så dette spørgsmål i matematik-forummet, men jeg synes, det ligner en fysik-opgave, så jeg tænkte om nogen herinde kan besvare spørgsmålet... https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=460231
  • Fællesfagligtfokusforløb forsøg

    Forumindlæg
    hej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :))
  • Hydrogenspektrum

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik B mundtlig eksamen og et af de spørgsmål vi har fået stillet under "atomer" hedder "hydrogenspektrum og energi i stationære tilstande i hydrogen" men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skla skrive her? Al hjælp er super værdsaaat, tak!
  • Kræfter et legeme i en væske er påvirket af

    Forumindlæg
    Hej jeg skal afslutte fysik B-niveau her i morgen. Jeg skal kunne redegøre for hvilke kræfter et legeme i en væske er påvirket af. Behøves ikke teori om hver af kræfterne bare lige overordnet info om hvilke kræfter legemet bliver påvirket af. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? På forhånd t...