Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13181 til 13200 af 20688
-
AT- i tvivl
Forumindlægjeg har valgt at skrive om Astrologi/astronomi med fagene Religion og fysik. men jeg har fortrudt lidt mit valg. for jeg har ikke helt en klar ide om hvordan jeg skal sætte det sammen... hvis nogen af jer har ideer så kom med dem :D -
Galileo Galilei
ForumindlægJeg har fysik fremlæggelse om 2 dage, hvor jeg skal fotælle om Galileo Galilei og hans opdagelse. jeg har lidt problemer med at finde et konkret svar på. så vil i ikke være rigtig søde at hjælpe med hvad han har opdaget, og hvad der vil være godt at fortælle omkring det. :-) -
Hmm, har i skrevt opgave om dette?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
nogen der har skevt opgave om dette.?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
Kender i noget forsøg med co2 ??
ForumindlægHej, i morgen jeg skal til 9 klasse prøver i fysik kemi. Jeg must laver forsøg med co2 men jeg kan ikke finder noget. Det skal har 10 minutter lang.Kander i noget forsøg med det CO2? Please help! -
Hjælp til naturfaglig opgave om stivelse
ForumindlægMig og min gruppe har fået en naturfaglig opgave, som skal indeholde arbejdsspørgsmål om stivelse fra fysik/kemi, biologi og geografi. Problemet er, at vi simpelthent ikke kan finde ud af, hvad man kan skrive til stivelse fra den geologiske vinkel. På forhånd tak:)) -
kinetisk energi lige før landing
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende fysik-opgave: http://i50.tinypic.com/24fcvex.jpg Opgave a har jeg fået til 53 joule. men jeg sidder fast i opgave b og c.. nogen der vil være sød og hjælpe? :) -
haster!
Forumindlæghjælp, er vikelig en dør til fysik... Min opgave til i morgen lyder således: "En kulstof-isotop har 8 neutroner. Skriv isotopen på den kernefysiske skrivemåde" Men jeg fårstår ikke hvordan man gør det, nogen der kan hjælpe?? please?? -
Klage
ForumindlægHej. Jeg er i øjeblikket igang med at klage over en årskaraktere som jeg har fået i fysik. Klagen er løbende, hvor jeg har sendt et svar til min lærers kommentar. Dog bliver jeg student her om 2 dage. Hvad kommer det til at betyde? -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man udregner karakteren når et fag som fysik A består af både mundtlig og skriftlig eksamen. Hvad sker der, hvis man består den skriftlige men dumper den mundtlige? Har man så bestået faget hvis gennemsnittet er over 02 -
Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A
ForumindlægMit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter -
HELP iam LOST :S
ForumindlægJeg sidder fast i en opgave i fysik. Den lyder således: I et kar med sprit sendes en lysstråle fra væsken op i luften. Indfaldsvinklen er 31,5 grader. Beregn brydningsvinklen og beregn den kritiske vinkel for totalrefleksion. Mange tak -
Orbit b htx
ForumindlægHej Jeg har mistet min fysik bog er der ikke en venlig sjæl der kan scane og uploade. side 267 det er fra bogen Orbit B HTX, takker mange gange og giver en øl i lufthavnen:P -
RETTELSE AF SRP MED BETALING
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne have rettet min SRP, som jeg så vil betale for. Det er i fagene MAT A og FYSIK A Emne: Keglesnit, keplers tre love, sattelit og planet bevægelser og gravitation. -
Luftmodstand som funktion af farten
ForumindlægHej alle. Er i øjeblikket midt i en studieretningsopgave i matematik og fysik. Som en del af opgaven skal vi opstille en matematisk model for hvordan luftmodstanden på et legeme afhænger af legemets fart. Jeg må indrømme jeg er fuldstændig fortabt :/ Nogen der kan hjælpe? Mvh Cecilie. -
Undersøge?
ForumindlægHvad menes der, hvis der står, at man skal undersøge noget inden for fysik? Jeg har en graf vha. "Curve Fit" som er dannet ved at optage lyden fra en stemmegaffel med en frekvens på 440 Hz.. jeg har vedhæftet grafen, så det måske kunne hjælpe. På forhånd tak. -
Isotoper og radioaktivitet :o ??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme mennesker! Jeg har fået en opgave i fysik omkring radioaktivitet. Et af spørgsmålene lyder: "Hvad er isotoper og hvorfor er de interessante i forhold til radioaktivitet" Jeg ved hvad en isotop er men hvorfor er de interessante i forhold til radioaktivitet? Jeg er r... -
Historie, Toeri og Metoder.
ForumindlægHej derude. Jeg skriver om Atombomben i fagene Hisorie og Fysik. Jeg er dog usikker om hvad jeg skal skrive under Teori og Metoder i faget historie? Nogen der kan komme med et forslag? -
Krystalvand i kobbersulfat (Svar så hurtigt som muligt!)
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg i fysik hvor jeg skulle opvarme kobbersulfat. da jeg havde gjort det blev det helt hvidt. Bagefter dryppede jeg lidt vand i igen og så blev det blåt igen. Er der nogen der kan forklare hvorfro det bliver blåt igen? -
Diagram
ForumindlægHej. Jeg skal lave et diagram, ud fra nogle tal som jeg har udført et forsøg af i fysik. Kan bare ikke finde ud af at lave det på computeren. Talne er vist på det vedhæftede papir. Der er også et diagram, men det er forkert det jeg har lavet. Er der nogen der kan hjælpe mig med at la...
