Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 13241 til 13260 af 17400
-
Identitetsdannelse ved iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg skriver engelsk og samfundsfag, og ville høre om der er nogen der har forstand på problemformuleringer og om dette kunne være en der var mulig: Hvordan påvirker identitets dannelsen i det senmoderne samfund unges behov for selviscenesættelse på facebook? - Hvad er det senmoderne... -
Problemformulering til opgave omkring oprøret i Libyen
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til, at finde en passende problemformulering... Opgaven er i fagene dansk og samfundsfag! Dette er spørgsmål jeg indtil videre har opstillet: 1.Hvilken placering har indslag om oprøret i Libyen i nyhedsudsendelserne for DR1 og TV2, samt hvordan er dækningen opbygget indhold... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej Alle Jeg har årsprøve i AT her til sommer. Mit emne er F.W. Taylor og industrialiseringen i USA, men jeg har lidt problemer med at formulere en problemformulering. F.W. Taylor er ham der startede tankerne bag det, der ligger til grund for at Ford opfandt samlebåndet, det handler om at org... -
AT om selviscenesættelse med fokus på Paradise Hotel
ForumindlægJeg skal skrive AT eksamenssynopsis i samfundsfag og mediefag omkring selviscensættelse i forhold til Paradise Hotel. Mit problem er at udforme en problemformulering, der handler om noget præcist og afgrænsende omkring dette emne. Indtil videre er min problemformulering: Hvordan påvirker selvisc... -
AT problemstillinger, men ingen problemformulering, HJÆLP
ForumindlægJeg har engelsk A og samfundsfag B, og vi har om moderne overvågning i AT, mine problemstillinger er blevet godkendt af lærerne, men jeg har ingen idé om en god problemformulering. Nogle der har en idé til en? Please, help me! Problemstillinger: 1. Hvilke overvågningsmuligheder af kriminalitet fi... -
Incitamenter mht. integration i det amerikanske samfund
ForumindlægGodeftermiddag Studieportalen. Sidder og roder rundt med min SRO, hvor jeg skriver om emnet Hispanics i USA i fagene samfundsfag og spansk, men er faldet over et problem. Mit diskuterende spørgsmål lyder som følger: Diskuter barrierer og incitamenter mht. integration i det amerikanske samfund. ... -
SRO om klassesamfund i england
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave SRO omkring klassesystemet i england. Her har jeg fagene Samfundsfag og Engelsk. I engelsk skal jeg lave en analyse omkring en dokumentar som skildre den laveste klasse i england. Men i samfundsfagsdelen er jeg lidt i tvivl om hvad man skal. Jeg skal redegøre for det enge... -
SRP OM KOREAKRIGN [HJÆLP]
ForumindlægHej venner, Jeg skal "snart" til at have fundet emne til SRP. Jeg vil meget gerne skrive SRP om Koreakrigen, men problemet er bare hvad af Engelsk kan jeg inddrage? Mine fag som jeg regner med at have, Engesk A (som jeg skla have) og så tænker jeg Historie. Er der nogle der har for... -
Fra firepartisystem til markedspartier: Hvornår?
ForumindlægHej Jeg sidder netop og skriver en opgave i samfundsfag om udviklingen fra firepartisystemet (V, K, S, R) til nutidens markedspartier, og dertil har jeg et lille spørgsmål: Når partierne nu til dags opnår at blive den nye regering, sidder de jo flere i regeringen. Lige nu har vi eksempelvis VK-re... -
srp emnevalg
ForumindlægHej vil bare høre om I, har nogle forslag til emnevalg! Jeg vil rigtig gerne skrive i Samfundsfag som det ene fag, men er lidt i tvivl om det andet fag skal være dansk el. engelsk. Men i sro skrev jeg om identitetdannelse hos etniske minoriteter i fagene samf og engelsk. Sociolig delen i samf,... -
1. maj ...
Forumindlægheej jeg skal fremlægge om efterløn i samfundsfag og skal komme ind på 1.maj. Men jeg forstår ikke, hvad Villy Søvndahl mener: Villy Søvndahl beskylder regeringen og DF for at have skåret ned på ufaglærtes mulighed for efteruddannelse og i stedet sat gang i en industri af private jobfirmaer, &ldq... -
Selviscenesættelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal op i AT og vores emne er selviscenesættelse. Jeg har valgt engelsk på A og samfundsfag på A. Mit emne er Obama, og hvordan han bruger selviscenesættelse. Jeg har fået en del materiale til den humanistiske del, men jeg mangler lidt til det samfundsvidenskabelige. Der er... -
Srp om racediskrimination/racisme
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive min srp i dansk A og samfundsfag A i emnet racediskrimination/racisme og har haft kig på bogen "racisme i historisk perspektiv" og jeg tænkte at have fokus på apartheid og hvordan diskriminationen opstod i sin tid og hvordan ... -
KS på HF
ForumindlægHej alle :) Jeg går på hf og har faget ks, som er et tværfagligt fag (samfundsfag C, religion C, Historie B). Eksamenen foregår på den måde, at jeg trækker et emne hvor alle 3 fag selvf skal indgå. Mit spørgsmål er så nu, hvis jeg består og eksempelvis får 7, og min uddannelse kræver at jeg har h... -
Politiske ideologier.. HJÆLP!
ForumindlægJeg er i gang med min mundtlige samfundsfags eksamen til i morgen, og er kørt fast! Jeg har disse spørgsmål der skal besvares: - Hvorfor er der forskellige politiske ideologier? - Hvilken politisk ideologi er mest fremherskende i det danske samfund? - Hvilke partier i det danske folketing har be... -
Musik/samf. - how to
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i mdt. AT i morgen. Jeg har, som den almene gymnasieelev, ikke forberedt mig godt nok og sidder nu med kniven for struben. Jeg har valgt x-factor som fokus-punkt, hvor jeg skal finde ud af hvorledes deltagerne iscenesætter sig selv. Den samfundsfaglige del er oplagt ... -
AT - fysik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive synopsis, og jeg skal redegøre for mine metoder - min fagkombination er fysik og samfundsfag. Min problemformulering lyder: Hvorfor er dampmaskinen en vigtigt teknologisk gennembrud, der var vigtig for globalisering Redegør forhvordan dampmaskinen virker Analyser hvord... -
Samhandel mellem Kina og Afrika
ForumindlægJeg skal lave en opgave om samhandlen mellem Kina og Afrika i naturgeografi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvilv om hvilke metoder, jeg skal tage i brug i de to forskellige fag. Jeg kigger på hvilke råstoffer Kina får fra Afrika, nogle kvantitative data omkring Afrikas økonomiske vækst og noget om... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej :) Jeg skal i forbindelse med min AT-eksamen lave en diskursanalyse af to forskellige tekster i hhv. dansk og samfundsdsfag.. Jeg har af mine lærere ikke rigtigt kunne få ordentlig svar på mine spørgsmål, så prøver her :) Er der nogen, der kender forskel på en diskursanalyse i hhv. det samfu... -
Struktur af den monologen
ForumindlægHajsa.Jeg skal til AT i morgen, og arbejder med fagene Musik B og Samfundsfag C. "Musikeres selviscenesættelse og deres indvirkning på samfundet" Jeg har læst at flere steder at man først skal konkludere på problemstilligerne kort, og derefter snakke metode.Mit spørgsmål er, om det ikke...
