Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13321 til 13340 af 22746
  • Maj 1997 løsning

    Forumindlæg
    Hej - jeg sidder og har både fysik og kemiaflevering for til i morgen, men kemiafleveringen er mere end hvad jeg lige umiddelbart kan nå.Er der nogen der ligger inde med løsninger til eksamensopgaverne fra Maj 1997?
  • Halveringstykkelse for aluminium

    Forumindlæg
    Hej alle!.. Jeg kunne godt tænke mig at vide halveringstykkelsen for aluminium ved gammastråling?.. Det burde stå i "Databogen" men kan ikke finde det..Nogle der kan hjælpe - er lidt på skideren!..VH fysikeren :P
  • udtrække fedt fra peanuts??

    Forumindlæg
    Hejj.. Jeg har en opagve i kemi/fysik, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtstof? Plzz hjælp.
  • Hvad betyder precipiteres?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser fysik, da jeg støder på ordet precipiteres? Er der nogen som ved hvad der menes når der skrives: Aluminiumshydroxid precipiteres fra den resterende opløsning og omdannes til aluminiumsoxid.
  • eksempel på usikkerhedsberegning

    Forumindlæg
    HejJeg fatter intet af den måde min fysik-bog beskriver en usikkerhedberegning.Er der nogen som kan komme med et eksempel med tal, og ikke variable ?Det skal vist være min-max metode.På forhånd tak.
  • Jordens omløbstid??? Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opgave i fysik hvor jeg skal beregne jordens omløbstid vha. Keplers 2 lov. Jeg er helt lost, håber der er nogen der har lyst til at hjælpe! :)
  • Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!

    Forumindlæg
    HejsaJeg søger en person som kan hjælpe med Fysik B og matematik B x antal gange om ugen!! Det skal helst være én som er bosiddende i sydsjællandsområdet!!Søges omgående!!
  • Fortæl hvordan lys brydes i overgangen mellem materialer.

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med dette spm i fysik jeg skal lave en kort præsentation. Jeg skal nævne disse elemter bølgeegenskaber spejling brydningsloven total reflektion brydningsindeks
  • Hvorfor putter man magnesium i syrer?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig fysik/kemi. Jeg skal lave et forsøg, hvor man putter magnesium i syrer. Men hvorfor bruger man magnesium? På forhånd mange tusinde tak
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej Skal op i fysik, matematik, engelsk og dansk i terminsprøve i slutningen af marts... Hvordan kan man "forberede" sig ? Få man ikke nogle gamle eksamenssætter?? fra fx. 2008 eller 2007
  • Hvad betyder [ ]?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd
  • Ioner?!

    Forumindlæg
    Hej! Vi er to piger der skal til fysik eksamen på fredag, men vi er begge i tvivl med hvordan det er med ioner. Er der en venlig sjæl der kan forklare hvordan man finder ud af om der er en minus- eller en plus ion? Og hvor mange minusser og plusser der skal være? Tak! :D
  • Udmåling af magnetfelter

    Forumindlæg
    Udmåling af magnetfelter.Formål:Formålet med øvelsen er at eftervise de formler til beregning af magnetfelter der er vist i Fysikkens Verden ER DER NOGEN, SOM LIGGER INDE MED EN SÅDAN ØVELSE? SKAL BRUGES SOM NOTAT...
  • konstant????

    Forumindlæg
    Hej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak
  • Haster lidt ..

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg har virklig brug for hjælp til en diposition om Metaller i fysik, jeg skal have fundet nogle forsøg man kan laver om metaller, så håber i kan hjælpe mig. hilsen Sandra.
  • Teori opgave om magnetisme

    Forumindlæg
    Hej?? Jeg har en teori opgave for i fysik, jeg har bare brug for hjælp i er spørgsmål som jeg ikke kunne finde ud af det, jeg håber i kan hjælpe mig med det. Hvorfor er en elektromagnet sommetider meget smartere end permanent magnet?
  • Hvad er Indstilling af molære opløsninger?

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal op i fysik på fredag, og jeg gennemgår nu mine ting.Men jeg har ikke noget om;Indstilling af molære opløsninger.Hvad er det, og hvad går det ud på..?Ville være meget glad hvis i kunne komme med et svar, og måske en forklaring..Tak på forhånd.
  • Læse op på fag

    Forumindlæg
    Hej jeg vil gerne studere bygningsingeniør, men jeg har ikke matematik A og fysik B som jeg er nødt til at læse op på? Er jeg så nødt til at betale for undervisningen eller?
  • Forsøgs Hjælp til Spiselig Kemi

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i fysik kemi årsprøve imorgen men kan ikke finde ud at hvilke forsøg jeg skal lave så hvis nogle havde nogle forslag til forsøg kunne det være dejligt
  • ethanol/alkohol

    Forumindlæg
    eksamen...om alkoholnogen der har nogle gode forsøg til det eller noget de kan fortælle om..noget i måske VED man vil blive spurgt om.og vær SØD ikke og skriv det på FYSIK sprog hvis i kan ;)