Søgning på: historie eksamen. Resultater: 13321 til 13340 af 46276
  • Jobmuligheder

    Forumindlæg
    I mine tidligere indlæg om studievejledning, har jeg fået meget brugbare og yderst relevante svar. Jeg siger tusind tak for det. Ud fra 3 forskellelige studieretninger, må vi have flere forskellelige muligheder, men jeg skal vælge én af dem. De kan ses i linket, Studieretningerne, og jeg står i ...
  • STX

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge...
  • Disposition.!

    Forumindlæg
    Jeeg Skal Vælge Et selvvalgt Emne Til Engelsk Eksamen..! Jeeg har valgt Love som det overordnede emne....Doog skal jeeg lave en disposition..... Veed Ikke Lige Rigtigt Hvaad Jeeg Skal skrive om....Nogend er kaan komme med Forslag..Taark.!
  • AT: Hvilke fag og hvilke emne?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal afleverer den underskrevet AT blanket på torsdag, og ville høre om der er nogen der har gode forslage til emner og i hvilke fag til AT-eksamen. Jeg går på den naturvidenskabelige linje med biologi, matematik og kemi.
  • Hjælp tak hurtigt

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksamen i matematik på c niveau i morgen, og skal have det på B-niveau i 3.g, vil den karakter imorgen så komme på mit eksamenspapir?
  • HHX - opgavesæt på nettet?

    Forumindlæg
    Hej..Nogen der ved om man kan finde alle eksamens opgaverne på nette? altså selve opgave sættet?Har set nogen har gjort det her inde, men kan ikke finde ud af hvordan!?
  • Notatbrug

    Forumindlæg
    Hej alle .Jeg kommer til at tænke på om man godt må have notater med i tysk og engelsk eksamen?Altså det er FSA.tak på forhånd.
  • Hvad skal der til for at få 02?

    Forumindlæg
    Hej nogle der ved hvormeget og hvad der skal til for at få min 02 (6) til matematil C eksamen?
  • Bekræftelse fra undevisningsminiterium

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan bekræft fra undevsnings ministerium hvor meget ens skriftlig karakter vægst til eksamen i stx. Her er der tale om A niveau. Tak på Forhånd
  • Samfundsfag Begreber

    Forumindlæg
    Hejsa.jeg skal til mundlight eksamen i samfundsfag imorgen og jeg skal snakke om Storbritanniens brexit og ville høre om er der nogen; der har nogle gode tips og begreber ? :D
  • Vejledning & Råd :(

    Forumindlæg
    Hej Jeg studerer historie, og skal op til eksamen i slutningen af denne semester. Jeg har faget, Europa i verden, hvor jeg skal op i Vestens oplevelser. Fx antikkens historie, den første civilasation og tidlig græsk historie, Den græske bystat, Alexander d. Store og Hellenismen, Roms grundlægge...
  • Middelalder???

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen. Sidder og læser op til min sidste eksamen, som uheldigvis er historie. Historie er det fag som jeg igennem mine 3 år på gymnasiet aldrig har læst lektie til, men er nu igang med at læse om de forskellige emner som vi har opgivet. Emnerne er følgende: 1)Middelalder(1000-1300)+...
  • analyse af teksten

    Forumindlæg
    Har lige et enkelt spørgsmål, vedr. analysen af en engelsk tekst! opgaven lyder som følgende " focus on the thematic function of the point of view"? jeg er i tvivl om, hvad der egentlig menes med selve spørgsmålet?
  • andenårsopgave

    Forumindlæg
    hejsa. jeg kunne godt tænke mig at skrive andenårsopgave i matematematik. Er der nogen af jer som har et forslag til et emne??
  • Røntgen-syn?

    Forumindlæg
    http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=291416Hvad skal man tro? Ville det ikke kræve, at en anden udsendte røntgenstråling, hvorefter hun på en eller anden måde kunne danne en "røntgenfilm" på sine øjne udfra de udsendte stråler? Men hva, Mordovia ligger jo også tæt på Tjernobyl.
  • "Short cuts" og "Hey, Nostradamus"

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg skal op i engelsk på tirsdag og mangler noter til 2 noveller i Raymond Carver's bog "Short Cuts". Den ene er "A small good thing" og den anden er "So much water so close to home". Nogen der har noter til det?Jeg mangler også noter til bogen "Hey...
  • Tysk- fristil! Nogle ideer?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal lave en fristil, om et emne jeg selv bestemmer. Nogen der har nogle ideer?
  • Buddhisme

    Forumindlæg
    Hej med jer Nogle af jer som ved hvem Dalai Lama er helt??? TAK FOR HJÆLPEN!
  • SSO - hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle.. Kunne man skrive sso om brokeback mountain af Annie Proulx? Den er kun på 58 sider, så jeg skal nok perspektivere til andre short stories eller lignende? evt nogle idéer?? på forhånd tak :)
  • scenisk og panoramisk?

    Forumindlæg
    hi...er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er mellem scenisk og panoramisk handslingsforløb? hvis det altså kaldes handlingsforløb i den her sammenhæng.