Søgning på: historie eksamen. Resultater: 13361 til 13380 af 46276
-
Morænelandskab
ForumindlægHvordan er morænelanskabet dannet? -
En god indledning
ForumindlægSkal til at i gang med at skrive stil, men ved ikke helt hvordan min indledning skal være, opgaven lyder følgende: "Skriv en stil om hvad god litteratur er, hvorfor det er vigtigt at læse litteratur, og hvad der kan motivere unge til at læse litteratur i dag". Hvad kan man komme ind p... -
Hjælp til kreativ fremlæggelse om Sydafrika
ForumindlægHej. Skal lave en fremlæggelse om Sydafrika, og min lærer har en idé om at vi skal have noget kreativ med i fremlæggelsen. Nogen der har en god idé til det? Hilsen Linnea. -
Hvad betyder virkningshistorie?
ForumindlægJeg synes ikke, at jeg kan finde en fyldestgørende definition på internettet, så jeg spørger her: Hvad betyder virkningshistorie (i forbindelse med religion)? -
hvad er en handlingsreferat
ForumindlægJeg skal arbejde med at lave en handlingsreferat, men har ikke fået at vide hvad en handlingsreferat er. Jeg prøvede t søge op på google men kunne ikke rigtig forstå det:/ Nogen der kan hjælpe? -
Stalin
ForumindlægHejsa! Er der nogle af jer som lægger inde med en årsopgave om Stalins vej til magten? hvis ja, så skriv endelig tilbage! Eller hvis i ved hvor jeg finder noget om emnet.Ha' det godt:-) /Anja -
Afgangsprøve
ForumindlægEfter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen?? -
Hjælp til stil!
ForumindlægJeg har fået en opgave får der lyder sådan her: Skriv det brev, som kvindens mand sender hjem 2 år efter sin forsivden. I brevet fortæller manden om de overvejelser, han har gjort sig både før og under sin forsvinden, og om nogle af de oplevelser, han har ´haft, siden han forlod familien. Det her... -
Rettelse af SRP
ForumindlægHej derude! Skal aflevere SRP mandag den 5. december 2011, og det ville være rigtig dejligt hvis nogen har lyst til at kigge på den, rette, kritisere osv!! Er selvfølgelig ved at skrive den nu, og kan ikke sige hvornår jeg har den færdig, men det bliver hvert fald ikke i sidste øjeblik. Men s... -
Sofokles
ForumindlægHej.Sidder og terper med den typiske læsning til den typiske old-eksamen.Jeg ville høre om nogen derude tilfældigvis vidste, hvorfor det lige var at Sofokles og de andre tragi-forfattere kun skrev om konger, dronninger eller kongebørn? -
The Settings...
ForumindlægJeg har fået en engelsk stil for, hvor vi skal arbejde med en tekst.Min lærer skriver så noget om "The settings"Men hvad indgår i the settings... Det er vel bare, hvordan teksten er bygget op... Eller hvad..?Håber I kan komme med nogle gode punkter :] -
Hvad er fortolkning?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvad fortolkning helt præcis er. Jeg skal lave en fortolkning af 'Den lille pige med svovlstikkerne', og hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, ville det bare være super fedt! -
Essay - Gammeldags vaffel-is
ForumindlægHej!! Jeg har skrevet det her eesay om Gammeldags vaffelis, og jeg skal aflevere det i morgen. Jeg vil lige høre om nogle vill læse det igennem og sige hvad i synes. Evt. også kigge på min slutningg som jeg ikke synes er helt færdig gjort. Tak! -
Hjælp til valg af tekst mm.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har trukket emnet "At miste sin tro", som jeg skal op i, i mundtligt dansk. Jeg skal udarbejde en synopsis omkring en tekst (Det kan være alle former for noveller, lyrik eller andre formor for tekster), kortfilm eller sagprosa. Kort sagt, så skal det bare omha... -
tove ditlevsen
Forumindlægjeg vil gerne skrive om barndommens gade.- ideer???? hjælp til problemformulering... -
EU
ForumindlægHjælp til et kort og enkelt spørgsmål: Hvordan har samarbejdet udviklet sig gennem tiden? Danmark og EU? -
Analyse af Hemmeligheder skrevet af Kim ....aakeson
ForumindlægHej,vil meget gerne høre , jeg skal til at lave denne analysemodel, men spørgsmålet er, hvad betyder In Medias Res ? Og er det bedst jeg laver berettermodellen ? Tak på forhånd!:) -
Analyse af Novellen Villy af charlotte Weitze
ForumindlægHeej, jeg har om novellen villy. hvor der bliver lagt meget vægt på sex og voldtog. der kommer både nogen med adam og eva og rødhætte. men jeg tænkte på om nogen ved om forfatteren selv blev misbrugt? -
scenisk el. panoramisk?
Forumindlæghi...er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er mellem scenisk og panoramisk handslingsforløb? hvis det altså kaldes handlingsforløb i den her sammenhæng. -
SRP! - gennemlæsning?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP her snart, og ville høre, om der eventuelt var nogen, der kunne give en hjælpende hånd med.. altså at gennemlæse den hen ad vejen samt det færdige resultat og vedhæfte deres kommentarer.. Jeg søger gerne nogle, der selv har skrevet om koloniseringen af Indien, men and...
