Søgning på: historie eksamen. Resultater: 13381 til 13400 af 46276
-
middelalderen 850-1450
ForumindlægHey Hvor kan man se eks. på en synopsi? Nogle der har notater om middelalderen 850-1450 Tak. Hilsen Sam -
Sydafrika efter apartheid
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med min SRP, og jeg skal til en af mine opgaveformuleringer finde selvvalgt materiale. Formuleringen lyder således: "Der ønskes en analyse af selvvalgte tekster, omhandlende tiden efter apartheid. Desuden ønskes en vurdering at, hvorvidt teksterne giver et validt bil... -
Kollegier
ForumindlægEr der nogen, der ved noget om de 3 kollegier på St. Kannikestræde (Regensen, Elers Kollegium og Borchs Kollegium)? Fik kvinderne nogensinde lov til at studere der? For jeg mener ikke at de måtte det i 1840'erne. -
Problemformulering...D/H opg.
ForumindlægNogen der vil hjælpe med en problemformulering..? har skrevet lidt til den, men er bange for at det ikke vil blive godkendt. Så det ville være et stort hjælp hvis nogen havde tid til at kigge den igennem. -
Påskens betydning for kristendommen
ForumindlægHvad er påskens betydning for kristendommen? -
Problemformuleringen driller !
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
PLEASE HJÆLP! - Forstår ikke dette stykke!
ForumindlægDette er et uddrag (4. stasimon) fra Sofokles' Ødipus: I. STROFE I menneskeslægter, ak, hvad værd tror I, at livet har? Jert liv regner jeg for tomt. Hvem nævner mig mon en mand, hvis liv rakte ham lykken selv, fri for skuffende selvbedrag skabt for siden at d brat? Med din skæbne for Øje... -
Ærkesædet i Lund
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med at skrive min dansk - historiopgave, jeg skal skrive om kirkens forhold kongemagten før reformationen. Jeg har fået af vide at jeg skal starte med at skrive om "ærkesædet i Lund" som medførte en uafhængihed af tyskland, hmm ? Er der nogen der kan give m... -
Hjælp til et spænende produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave et produkt til min disposition. Problemformuleringen lyder sådan her: Kan bestemte situationer fremprovokere onde handlinger, og kan helt almindelige menneske gøres onde? Kan mennesket undgå ondskab? Håber i kan hjælpe mig. P.s det må gerne være lidt kreativt. Ve... -
stormen på Bastillen og stavvnsbåndets ophævelse
ForumindlægHej jeg skal fremlægge om kanonpunkterne stormen på bastillen samt Stavnsbåndets ophævelse. I den forbindelse, skal jeg svare på hvorfor de er blevet valgt som kanonpunkter. Nogen, der kan hjælpe? -
Analyse af den sidste balkjole
ForumindlægHej alle, Jeg har valgt den sidste balkjole, og ville høre om nogle af jer har analyseret den, og om i måske ville hjælpe mig lidt på vej? Tusinde tak på forhånd! God dag. -
Analyse af internationaliseringsprocesen?
ForumindlægHej derude ;) Jeg tænkte på, om der var nogen som kunne forklare for mig, hvordan jeg skal analysere internationaliseringsprocessen? Jeg skal skrive om Nike, og analysere deres internationaliseringsproces. Nogen der kunne give et tip eller fift? :) -
Personbunden fortæller
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklare mig, hvad en personbunden fortæller er? -
Submarino film
ForumindlægNogen der har set Submarino Film???????? -
STORYTELLING
ForumindlægEr der nogen som har styr på Storytelling og kan hjælpe mig med en problemformulering? Jeg skal vælge en branche og tænker lidt møbelbranchen hvor jeg kan komme ind på IKEA som eksempel. Mit hovedspørgsmål tænkte jeg kunne lyde således: Hvordan anvender møbelbranchen storrytelling som kommunika... -
Mangler et Produkt...
ForumindlægHej allesammen! jeg mangler et produkt til mit emne ''mediernes grænser''... jeg ville være glad hvis i ville komme med nogle Ex! :) - hav en god dag! -
hjælp
ForumindlægNår man f.eks siger at det er høfligt at bøvse midt i maden i kina, og at det er uhøfligt at tygge tyggegummi i saudi arabien osv. Hvad kaldes det i en samled betegnelse. Skikke, traditioner eller? -
Hjælp - eventyr
ForumindlægHvis nu du har læst et eventyr, eller set eventyrfilm... Hvad synes du så eventyrgenren gør for dig som læser? -
Grund til så lav arbejdsløshed?
ForumindlægHej, er der nogen speciel grund til fra 1995 arbejdsløsheden faldt så meget? Om der var nogen plan eller noget? -
Kold krig
Forumindlægnogen der ved hvilke årsager var der til østblokkens sammenbrud?
