Søgning på: kemi b isis. Resultater: 13561 til 13580 af 96602
-
alkohol
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål, reagerer phenoler og alkoholer ens? Er der nogen der kan forklarer lidt om det? -
Fysik noter
ForumindlægJeg skal til fysikeksamen her om ikke særlig lang tid. Så mit spørgsmål var bare om der var nogle som havde nogle gode fysik noter/ hjemmesider? Jeg søger noget om 1, syre, salte, baser, 2 magnetisme/elektromagnetisme (Når felter forandres sig, 3, Alfa, Beta, Gamma( Partikler med fart på) -
sso-nutid/datid
ForumindlægJeg har lavet en syntese af antabus, når jeg laver min forsøgsbeskrivelse, bør den så være i nutid eller datid?? -
Hjælp!
ForumindlægHej, er der nogen, der vil hjælpe mig med den her opgave: Beregn sølv(I)bromids opløselighed i en 0,084 M natriumbromidopløsning ved 25 grader Jeg har svært ved at skrive reaktionsskemaet op og at finde opløselighedsproduktet for natriumbromid -
Nanokemi
ForumindlægHvis man har et molekyle, hvordan kan det så laves mindre. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad nano er. -
Ideer til forsøg - ALKOHOL-SYRER BASER-RADIOAKTIVITET
ForumindlægHej SP :) Er der nogle som har nogle gode ideer til de nævnte emner i overskriften? :) Tak på forhånd! -
nernst lov
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide lidt om Nernst´ lov. jeg har prøvet at læse lidt i fagbøgerne. Men fandt ikke noget jeg forstod. egentlig vil jeg gerne vide så meget så muligt:D På forhånd tak -
Eksamens video?
ForumindlægHej alle? Kan man ikke finde en video på nettet, som viser nogle børn, der er til eksamen. Så engang i tv for et års siden!!!! :D:D:D:D -
Hmm
ForumindlægNu har jeg forsøgt at oploade en dansk stil som jeg er stolt over at have fået 12 i. men så er der bare det at det er ligesom den ikke bliver godkendt, der kommer en masse opgaver ind, men min kommer ikke ind, hvordan kan det være ? -
Reaktionen mellem calsiumcarbid og vand
ForumindlægJeg vil meget gerne spørger om der er en der kan hjælpe mig til at forstå denne reaktion: Jeg ved hvordan reaktionen ser ud, men er ikke helt med på hvad det er der sker rent kemisk..så hvis der er nogle der vil hjælpe mig til at forstå det, vil det være super skønt. CaC2 ?+ 2 H2?O &r... -
Forberedelse til eksamen i naturgeografi
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i naturgeografi på mandag. Jeg har forberedt mig ved at læse hele pensummet, hvorefter jeg i morgen vil lave en lille seddel til hvert emne med en disposition, stikord, figur opgivelser, væsentlige problemstillinger osv jeg kan komme ind på, hvis jeg f.eks. komm... -
Ladningsforskydning
ForumindlægHej Er der en der kan forklare udtrykket ladningsforskydning for mig? -
Reaktionstype
ForumindlægHej Hvilken reaktionstype er dette: R-CH2Br + Na-CN -> R-CN + NaBr Er det en nukleofil substitution? Eller en kondensation? -
Reaktionskema
Forumindlægsidder og skal afstemme nogle reaktionsskemaer og gik i stå til denne: Al + Ag^(+) --> Al(3+) vi arbejder med oxidationstal lige pt. -
Spektroskopi opgaver
ForumindlægHej, Er der nogle der vil give nogle hints til hvordan følgende opgaver skal løses (Stof 1, Stof 2, Stof 3 og Stof 4): http://elias.ribekatedralskole.dk/kemi/IKT1511/indhold.htm På forhånd tak! -
Kvælstof, N
ForumindlægHvilke (bio)kemiske aspekter kan man komme ind på i forbindelse med kvælstofforurening? Råd til materialesøgning til SRO i dette emne? På forhånd tak! -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
er den reaktionsvillig?
ForumindlægHej, er et stof reaktionsvillig hvis den har 2 funktionelle grupper? Eller hvordan er det nu, at man når frem til om den er reaktionsvillig eller ej. Jeg tænker på stoffet salicylsy.Se evt. strukturformlen her:http://www.biosite.dk/leksikon/salicylsyre.htm -
resonans formler?
ForumindlægHi :) jeg ved at resonans formler betyder at de forskellige struktur men samme kemisk formel! men skal man så ikke tage hensyn til ladninger? På forhånd mange tak! Sandy -
Carboxylsyre: Deadline kl. 20
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, som lige kunne skrive med mig over indbakken, jeg skal lige være sikker på det jeg har skrevet er korrekt.
