Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 13581 til 13600 af 46442
-
Censor til SRP
ForumindlægVil der være to censorer til ens SRP, evt. 3 hvis man skriver i tre fag? -
Kollegier
ForumindlægEr der nogen, der ved noget om de 3 kollegier på St. Kannikestræde (Regensen, Elers Kollegium og Borchs Kollegium)? Fik kvinderne nogensinde lov til at studere der? For jeg mener ikke at de måtte det i 1840'erne. -
Falklandskrigen
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt falklandskrigen som emne til mit studieretningsprojekt. Men jeg er bare på bar bund, hvad jeg kan skrive om. Nogle idéer? -
Problemformulering...D/H opg.
ForumindlægNogen der vil hjælpe med en problemformulering..? har skrevet lidt til den, men er bange for at det ikke vil blive godkendt. Så det ville være et stort hjælp hvis nogen havde tid til at kigge den igennem. -
Hjælp:Skønlitteratur
ForumindlægHej Er der nogen, der kender hjemmesider eller bøgere, hvor man kan læse noget om skønlitteratur? eller nogen som har note eller lignende? ar virkelig brug for dette:( -
Imperialisme?
ForumindlægHej Nogen der ved hvad kendetegne er for Imperalisme? Og hvordan imperalismen er opbygget osv. Skal bruge det til projekt opgave, så dem der ved det må meget gerne skrive :D -
Påskens betydning for kristendommen
ForumindlægHvad er påskens betydning for kristendommen? -
Problemformuleringen driller !
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
Retorik - 3 gentagelser
ForumindlægHej Jeg er godt klar over hvilken effekt gentagelser giver, men jeg er pludselig blevet i tvivl om hvorfor lige præcis tre gentagelser er andvendt hyppigt. ('de magiske tre') Er der nogle der har en forklaring? På forhånd mange tak! Mvh Lasse -
PLEASE HJÆLP! - Forstår ikke dette stykke!
ForumindlægDette er et uddrag (4. stasimon) fra Sofokles' Ødipus: I. STROFE I menneskeslægter, ak, hvad værd tror I, at livet har? Jert liv regner jeg for tomt. Hvem nævner mig mon en mand, hvis liv rakte ham lykken selv, fri for skuffende selvbedrag skabt for siden at d brat? Med din skæbne for Øje... -
Opgave om AFGHANISTAN
ForumindlægNogen derude som sidder inde med en opgave om Afghanistan? -
Ærkesædet i Lund
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med at skrive min dansk - historiopgave, jeg skal skrive om kirkens forhold kongemagten før reformationen. Jeg har fået af vide at jeg skal starte med at skrive om "ærkesædet i Lund" som medførte en uafhængihed af tyskland, hmm ? Er der nogen der kan give m... -
Saga, kvad
ForumindlægMåske et dumt spørgsmål, men jeg har svært ved at forstå hvad et kvad i en saga præcis er? Er det omkvæd eller? -
Hjælp til SRP
ForumindlægEr der en som kan fortælle hvilke krige USA har ledet mod terror fra 1980- i dag? Helst i periodem fra 80-90, da det er det jeg har sværest ved at finde noget til. -
Hjælp til et spænende produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave et produkt til min disposition. Problemformuleringen lyder sådan her: Kan bestemte situationer fremprovokere onde handlinger, og kan helt almindelige menneske gøres onde? Kan mennesket undgå ondskab? Håber i kan hjælpe mig. P.s det må gerne være lidt kreativt. Ve... -
Prag før og nu
ForumindlægHej (: I engelsk ska vi forbedrede vores studietur til Prag .. Og derfor ska vi lave nogle præsentationer .. Jeg ska skrive om Prag før og nu .. Er der nogle der kender nogle gode hjemmesider ? -
N'goola
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen, der har læst novellen N'goola, som evt. kan hjælpe mig at svare på følgende spørgsmål. Sidder og er lidt på bar bund. 1. Describe Mary’s social position in Australia society and in the area of town where she lives. 2. Account for the tribe’s a... -
stormen på Bastillen og stavvnsbåndets ophævelse
ForumindlægHej jeg skal fremlægge om kanonpunkterne stormen på bastillen samt Stavnsbåndets ophævelse. I den forbindelse, skal jeg svare på hvorfor de er blevet valgt som kanonpunkter. Nogen, der kan hjælpe? -
Analyse af den sidste balkjole
ForumindlægHej alle, Jeg har valgt den sidste balkjole, og ville høre om nogle af jer har analyseret den, og om i måske ville hjælpe mig lidt på vej? Tusinde tak på forhånd! God dag. -
analyse - korstogene!!
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en opgave om korstogene. jeg skal dog brug en kilde/tekst jeg skal analysere og det må ikke være urban d. 2's tale, nogle forslag til hvilke andre kilder/tekster jeg kunne bruge ?
