Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 13641 til 13660 af 29671
-
Fortællende Journalistik
Forumindlægjeg har skrevt et essay om En luder steg af toget, men jeg har nu fået stilet et spørgsmål mere, at jeg ska finde de gode og dårlige sider ved oplevelsesjournalistik. Jeg ved ikke hvad der er dårligt ved det. nogen der kan hjælpe? -
Torben og Maria HELP!
ForumindlægHEJ :D Jeg skal skrive en litterær artikel om Novellen Torben og Maria skrevet af Naja Marie Aidt . Ville høre om nogen havde gode ideer eller evt. havde en tidligere opgave liggende, som jeg kunnne få noget inspiration fra :) Mange tak på forhånd! :D -
kan nogen hjælpe mig med min stil?
Forumindlæghejer der ikke nogen der kan hjælpe mig med at komm igang med min stil, emnet er "budskab"... ved ikke helt hvordan jeg skal starte. Nogen der har nogle idéer?på forhånd tak.. MVH Casper -
Fastsætte litterær periode af en novelle?
ForumindlægHej alle Jeg har læst novellen 'Eveline' af James Joyce, men jeg har lidt svært ved at fastsætte novellen til en litterær periode. Dette skyldes flere ting. Det årstal den er skrevet i, nemlig 1914, som egentlig er en tid hvor der kører to litterære perioder over; symbolismen og det folke... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
hf?
Forumindlæghej!!Ville lige høre om, der er nogle af jer herinde, der ved om det stadig er muligt at tage hf efter den gamle reform i landet?? er ikke så vild med, at der er kommet mere kemi og at fagene er blevet blandet sammen i nogle faggrupper. For mit vedkommende kan jeg fx. godt lide biologi og geograf... -
Engelsk A
ForumindlægHej Jeg skal vælge at tage engelsk på A niveau til næste år (det skal lige sides at jeg går i 2g nu). Men ved ikke rigtig hvordan det er? Hvordan undervisningen foregår? Hvad er de generelle teamer/emner man kommer igennem? Det er noget med Shakespear har jeg hørt ??? Nogle der ved noget om d... -
Hvordan skrives denne stil?
ForumindlægHejHvordan skal denne stil opbygges? Skal jeg komme med en redegørelse først eller hvad? Håber I kan hjælpe mig!Opgaveformulering:KrigsreportageJan Stage har som krigskorrespondent dækket konflikten i det tideligere Jugoslavien. Hvilket billede giver han af krigen i uddraget af "Asken brænde... -
Hanif Kureishi
ForumindlægHey folkens... Jeg er i den lykkelige situation at, som så mange andre 3. g'ere, her inden længe skal i gang med 3. års opgaven. Sagen er at jeg har valgt at skrive i engelsk om bogen "The Body" af Hanif Kureishi, problemet er bare at jeg har svært ved at finde relevant sekundært li... -
Hvad er Islam, Haster!
ForumindlægUndskyld overskriften.\nMen har virkelig brug for hjælp, skal aflevere min rapport her klokken 12, og har ikke fået den rettet, nogle har der ha lyst?\n\nHvad er islam?:\n\nIslam er en muslimsk tro dvs. dem der tror på ALLAH. ALLAH den Barmhjertige er den muslimerne har troet på i langt flere år.... -
Stalin og Churchill
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noget information om hvordan Stalin og Churchills forhold var indbyrdes og hvorfor..!! -
Hjælp til det kommunistiske manifest!
ForumindlægHvad var hensigten med at skrive manifestet? -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
SSO hjælp søges
ForumindlægHej\n\nJeg er igang med at skrive SSO om en roman. Jeg vil gerne høre om det er en god ide at skrive et referat af bogen, og hvor langt det i så fald skal være! -
Grass
Forumindlæg\nEr der virkelig ingen, som har skrevet en SSO opgave om Günter Grass...\nGerne om "I krebsegang." Er netop ved at være færdig med min egen, men gad godt lige se, om jeg er helt forkert på den!!\n\nHåber nogen kan hjælpe... -
Dansk mundtlig fremstilling (FSA)
ForumindlægDe mundtlige afgangsprøver starter snart og synopserne skal skrives færdige. Mit spørgsmål vedrører af den grund min synopse til dansk mundtlig fremstilling. Jeg står i en situation, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvilke tekster der ville være gode at perspektivere til. Mit fordybelsesområde er &qu... -
Redegørelse af Helle Thornings Nytårstale 2015
ForumindlægHjææææælp! Har fået af vide at jeg skal lave en redegørelse, men jeg ved ikke hvad den skal indholde, og hvordan jeg skal starte :(( -
Hermeneutiske metode
ForumindlægHej allesammen, skal op til AT eksamen i morgen og tænkte om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad den hermeneutiske metode helt præcist går ud på. Kan man bruge den hermeneutiske metode til at fortolke skabelsesberetningerne i bibelen? Hvad er forskellen på analytisk fortolkning og hermeneuti... -
hvad betyder det når folk skriver: AD1
Forumindlægføler mig virkelig dum, men hvad betyder det? hehe. folk bliver ved med at skrive det i deres synopsis og talepapir... :S -
Historie metode
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag, og har lige et spørgsmål om metoden i historie. Jeg har om ekstremsport; bjergbestigning. I min historiedel gør jeg rede for hvornår ekstremsporten er opstået i samfundet. Jeg arbejder samfundsvidenskabeligt, og er meget i tvivl om hvilken m...
