Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13661 til 13680 af 27496
  • Hvad forstås ved ordet " variation"

    Forumindlæg
    Forstår ikke hvordan ordet " variaton" skal forstås hjælp tak
  • Video om Evolution

    Forumindlæg
    Hej Jeg så for lidt tid siden noget af en video på nettet om evolution. Det var noget med at den havde vundet en nobelpris. Den omhandlede om evolution var fakta eller blot fiktion, en religiøs overbevisning. MEN jeg så ikke det hele og nu kan jeg ikke finde den igen. Nogle der vil hjælpe??
  • Fra tyndtarm til tyktarm

    Forumindlæg
    Hvordan kommer føden fra tyndtarmen til tyktarmen, når føden nedbrydes?
  • synopsis engelsk

    Forumindlæg
    jeg vil en hjælp mig med den synopsis til engelsk , som skal jeg op til den mundtlige prøve. den emne som kunne tænk mig og vælge er Love, men ved ikke rigtig om hvad for noget emner skal jeg fortælle om det. håber en kunne hjælpe.
  • Darwins indsamling af empiri

    Forumindlæg
    HVorfor indsamlede Darwin empiri? (fossiler,diverse dyr- og plantearter?) Var det privat interesse?
  • 'lovligt' - Eksamen

    Forumindlæg
    Nu faldt jeg lige over et indlæg herinde, hvor en elev, der skal op i bio mandag (mener jeg det var), har fået de spørgsmål, man kan trække SAMT materialet/ artiklerne der tilhører. Er det 'lovligt' , kom jeg så bare til at tænke på? Jeg har aldrig hørt om andre før, der har fået det tilh...
  • Senmoderne samfund -AT

    Forumindlæg
    hej alle, jeg arbejder med min AT om det gode liv, hvor jeg har underemnet Kropsidealer og plastikkirurgi, og har fagene dansk og samfundsfag. Men jeg er gået lidt i stå med besvarelsen af dette: Plastikkirurgi er medvirkende til at hjælpe os med at leve op til de krav, som det senmorderne sa...
  • Hæmatokritværdi

    Forumindlæg
    Godaften folkens Jeg vil lige høre, om der måske er en der vil svarer på 2 spørgsmål for mig? Eller hjælpe mig? Det er følgende: 1. Hvordan kan en høj hæmatokritværdi give bedre kondi? 2. Hvad ændres og hvad ændres ikke ved blodet, når man forbedrer sin kondi? Tusind tak på forhånd! :)
  • efter 9.klasse?

    Forumindlæg
    Er det godt hvis jeg tager på social og sundhedskolen efter 9.klasse? da jeg gerne vil være sygeplejeske?? men ved ikke helt om stedet, hvad er kravene? og får man elevløn, når man læser?
  • bestrålede fødevarer

    Forumindlæg
    hej. lige et spørgsmål. hvorfor bruger mange lande bestrålede fødevarer, når man istedet bare kan bruge konseveringsmidler? tak på forhånd
  • Nitrogens kredsløb

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snat op i fysik (FSA) og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare nitrogens kredsløb lidt bedre end min fysikbog.
  • Hvad går ATP til?

    Forumindlæg
    Se overskrift: Tak på forhånd og god aften.
  • VIGTIGT! at opgive spg. til eksamen? pensum?

    Forumindlæg
    skal trække imorgen til bio b eksamen, problemet er bare det at flere af spørgsmålene min lærer har offentlig gjordt er noget vi ikke har haft om.. må man gerne det, eller må man kun opgive pensum?
  • osmose

    Forumindlæg
    Hej. Osmose går fra høj til lav koncentration. Hvis saltkoncentrationen er høj udenfor end indeni cellen, så vil vandet trænge ud af cellen? men er det så ikke fra lav til høj?
  • Hjælp!!! Jeg forstår ikke respiration ved kulhydrater......

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare når kulhydraterne er nedbrugt til glukose-molekylder, at de så bruges til respirationsprocessen, men forstår ikke hvad og hvordan???
  • Charles Darwin

    Forumindlæg
    hvorfor var det netop i 1800-tallet at videnskaben fremkom?
  • projektopgave

    Forumindlæg
    Hej Vores projektopgave nærmer sig men jeg kan ikke finde på et emne/problemstilling, vores overemne er fremtiden. Jeg har overvejet emnet mad i fremtiden, men kan ikke finde på en problemstilling. Mad i fremtiden interessere mig dog ikke særlig meget. Håber der er nogle der kan hjælpe med at fi...
  • NV

    Forumindlæg
    hvordan redegøre jeg helt præcist for det her : Redegøre for følgende: Hvad er fotosyntese? Hvad er respiration? Hvad forstår man ved C-kredsløbet? hvordan kan jeg f.eks. analysere resultater på en meget nem/overskuelig måde?
  • Har virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med dette..???----------------- Ved hjælp af varmebehandling kan man fremstille triploide ørreder. De triploide ørreder er sterile og bliver ikke kønsmodne. Dette kan være en produktionsmæssig fordel, da kønsmodningen kræver ekstra foder samtidig med, at k...
  • plz plz hjææælp

    Forumindlæg
    Nogen der er rigtig sød at hjælpe mig?? Please… har virkelig brug for hjælp!!!!Nogen der kan giv mig eksempler med kombinationer? Kan virkelig ik find ud af det…Mange tak på forhånd. MOLLY