Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13701 til 13720 af 23766
-
Hjææælp
ForumindlægHej folkens Jeg sidder med en erhvervsøkonomi opgave/rapport hvor jeg skal skrive en idegrundlag. Er der nogle der kan komme med et eksempel på hvordan man skriver en idegrundlag? Håber der sidder en derude som kan hjælpe Mvh. Aria -
Nervefysiologi
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en biologirapport om nervefysiologi. I rapporten skal jeg inddrage noget om synapsepotentialer. Jeg er lidt i tvivl om hvad ordet synapsepotentiale helt præcis dækker over. Har det samme betydning som ordet synapse, der er området hvor to celler er i kontakt med hinanden?... -
Diskussion til Hurtigtvirkende Insulin
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om Insulin og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i diskussions afsnittet. Vi har lavet forsøgget i Det Virtuelle Laboratorium og jeg synes det gør det svært at svare på når det ikke er noget man decideret selv svare på. Kan nogen hjælpe ... -
Olie
ForumindlægHej, Jeg har lavet en rapport omkring olie, der skal afleveres i morgen tideligt. Er der en venlig ven der kan hjælpe med at rette den? og evt, skrive noget relevant på som jeg mangler? På forhånd tak ! :) Skriv, så sender jeg den til dig! :) sebastian -
Hjælp til afstemning af redoxreaktion
ForumindlægJeg sidder med en redoxreaktion til en rapport og jeg kan bare ikke få den til at gå op i sidste ende.. C3H7OH + Cr2O72+ → C3H5OH + Cr3+ Håber der er nogle der kan hjælpe På forhånd tak mvh manon -
fordele og ulemper ved ..
ForumindlægHej allesammen da jeg er igang med en bio rapport, ville jeg høre om der er en som kunne hjælpe mig med, hvad hhv. fordelene og ulemperne ved at anvende vaccinationer mod sanmonella typhimutium i svineproduktionen? har ikke rigtig selv nogen annelse. kh caroline -
Reaktionstiden i nervesystemet.
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en biologi rapport og sidder devsærre fast ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Hvad helt konkret bruges reaktionstiden til i nervesystemet? Håber i kan svare mig. Hav en god dag:) -
KO indregnes ikke i DB - hvorfor?
ForumindlægVi skal lave en sides rapport om ovenstående spørgsmål. Altså hvorfor kapacitetsomkostningerne ikke indregnes i dækningsbidraget. KO er jo faste omk. og bruges derfor først efter DB er udregnet, men er der nogle der kan opstille det bedre - evt. med beregninger? -
Acceleration
ForumindlægHej alle! Jeg har lige et spørgsmål. Jeg skal i en rapport bevise, at a=g*sin(alfa), når en luftpudebænk bliver hævet i den ene side. Jeg ved,at accelerationen bliver større, når vinkeln bliver stejlere og at tyngdekraften trækker i luftpudebænken, men forklare det formlen? -
Oxidation af alkohol med permanganat, reaktionsmekanismer
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en rapport til proces og levendesmiddel om fremstilling af benzylsyre ved oxidation af benzylalkohol. Først oxideres der til aldehyden og så videre til syren. Jeg har en forklaring på oxidationen fra aldehyd til syre, men ikke alkohol til aldehyd. På forhånd tak -
Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydr
Forumindlæghey rapporten hedder Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydrat der står i min opg at beregn massen af den FeSO4.7H2O der maksimalt kan dannes. dette tal benævnes det teoretiske udbytte, mteo. håber får svar hurtig tak på forhånd -
Naturgeografirapport
ForumindlægJeg skal skrive en geografirapport for første gang i mit liv. Jeg har ingen billeder og jeg deltog ikke i de forsøg, der skal skrives om. Hvad kan jeg gøre, for at skrive en god rapport alligevel? Forresten er mit rapportemne strålingsbalance og drivhuseffekt i atmosfæren. -
Eksamensopgave om nedskæringer og social arv
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lavet en eksamensopgave om regeringens nedskæringer og social arv. Den er lavet til samfundsfagseksamen på c-niveua. Er der nogen som har lyst til at hjælpe, og læse problemformuleringen og rapporten igennem, samt komme med kritik? Lotte -
blodsukker
ForumindlægJeg har en rapport, om blodsukkermåling. Mit spørgsmål går ud på: 1 Hvad kan være årsagen til at blodsukkermængden falder med tiden? 2 Hvad kan være årsagen til en stigning i blodsukkeret efter 2 timer? På forhånd tak!! -
Balmerserien - forståes??? Håber hurtig hjælp
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport omkring balmerserien. Men hvad går den præcist ud på (var ikke til stede ved forsøget)? Altså, det er når en elektron går fra en eller anden skal til skal n = 2. Men hvad skal jeg skrive i teorien? Hvis i har nogen tips må i meget gerne hjælpe! På forhånd tak -
Follikelvæske
ForumindlægHej! Der er et spørgsmål som jeg har en smule svært ved at finde ud af. Jeg er igang med at lave en rapport om en ovarieøvelse, og et af arbejdsspørgsmålene lyder: Hvorfor er der et væskefyldt hulrum rundt om ægget? Synes ikke der står et præcist svar nogle steder, så er der eventuelt nogle de... -
Pufferområde
ForumindlægHej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd -
Valg af syre til opløsning af tinbronze
ForumindlægJeg har udført et eksperiment om spektrofotometrisk bestemmelse af kobberindholdet i en 50-øre, og skal i den anledning skrive en rapport om eksperimentet. Jeg skal formulere mig mht. hvorfor vi anvender salpetersyre til at opløse den og er ærlig talt på bar bund, er der en som kan give en hjælpe... -
Hvilken betydning har grønlandspumpen for det globale klima?
ForumindlægHej. Sidder lige nu og laver en Naturgeografi-rapport om Grønlandspumpen. Jeg er dog gået i stå ved spørgsmålet: Hvilket betydning har grønlandspumpen for det globale opvarming? Er det ikke at det har noget og gøre med golfstrømmen... Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak. -
Planter
ForumindlægJeg sidder med en rapport og har virkelig problem med de to spørgsmål, nogen være venlig og hjælp mig. tak 1)Hvordan kan det være, at planter uden virksomt fotosynteseapparat overhovedet kan spire? 2)Hvordan kan mutanter opstå inaturen?
