Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 13741 til 13760 af 39570
  • Fysik b-niveau

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har fysik på b-niveau i STX. Jeg var til årsprøve i fysik sidste år. Og mit spørgsmål er om hvis jeg kommer op i fysik i år til eksamen. Kommer jeg så op i de emner kun fra i år. Eller er det både de emner jeg havde sidste år og i år?
  • Musik terminsprøve

    Forumindlæg
    Hello.Skal op til skr. terminsprøve onsdag, så ville lige høre om hvad folk der har musik A-niveau herinde bruger, hvis der altså er nogen der bruger computer, af hjælpemidlier, altså hvilke programmer er gode at have til musik eksamen, og hvilke er ikke så gode?//Mads
  • Ekstemporaltekst

    Forumindlæg
    HejJeg skal op i tysk eksamen (2.g fortsætter), og jeg ville øve mig på at oversætte nogle ekstemporaltekster. Men hvor kan jeg finde nogen som allerede er blevet oversat? Håber I kan hjælpe mig.Tak på forhånd,Mr_Mo
  • Trækker det mit gennemsnit ned?

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 3.g og jeg er blevet sat op til alle afsluttende fag til eksamen, hvilket betyder at jeg ikke får nogen årskarakterer. Er der nogen der ved om det trækker ned i ens samlede gennemsnit?
  • Biologi

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i biologi da jeg ikke selv kan finde ud af faget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det.
  • Snyd?

    Forumindlæg
    Hvis jeg gemmer noge internetsider på min comouter, som jeg bruger til skriftlig eksamen, betragtes det så som snyd, hvis eksamensvagterne opdager det? Jeg er jo ikke på internettet, jeg har bare gemt nogle sider derfra.
  • RELIGIONS RÅD

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal til religions-eksamen her på mandag, og i forbindelse med det ville jeg spørge om I derude havde nogle gode fif, råd og tricks? Til at stige i karakter, og ja jeg ved selvfølgelig godt det basale: være inde i stoffet, perspektivere osv. Er der andet man kan gøre??
  • Bestået eller dumpet?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved, hvordan man udregner karakteren når et fag som fysik A består af både mundtlig og skriftlig eksamen. Hvad sker der, hvis man består den skriftlige men dumper den mundtlige? Har man så bestået faget hvis gennemsnittet er over 02
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • Strålegang

    Forumindlæg
    Hej! Vi har fået en opgave for, som vi er gået lidt fast i :/ Så ville høre om i ikke kunne give nogle hints til hvordan man laver skidtet :) Det er opgave 6 strålegang i dette sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-7-1.pdf Mvh. Klas
  • Haster!! Godt råd til mundtlig matematik.

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik C på mandag og er ufattelig forvirret over hvordan jeg skal håndtere eksamen. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man skal starte med at gøre når man kommer derind osv, har virkelig brug for nogle gode råd!
  • synopse i dansk?

    Forumindlæg
    hej folkens, jeg skal snart op til mundtlig eksame og jeg har trukket tekst fra det moderne gennembrud. Kan i evt. komme emd nogle gode råd til forberedelse, præsentation og måske ligge nogle links.
  • karakterer

    Forumindlæg
    hey er der ingen steder man kan se sine karakterer fra skriftlig eksamen lige så snart de kommer så man ikke skal vente på den officielle udlevering fra skolen? nu er eksamensdatabasen jo åbenbart lukket? :( syntes det var rart at kunne se dem løbende.. findes der andre steder?
  • Vurderingssamtaler

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen?
  • perspektivering af fyrtøjet

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg skal op i dansk mundlig eksamen imorgen. og jeg har om fyrtæjet men, jeg skal perspektivere Fyrtøjet til, en af H.C. Andersens eventyr, "fem fra en ærtebelg". nogen der kan hjælpe mig, hvad jeg skal skrive om det:)
  • Fikspunktsligninger

    Forumindlæg
    Jeg er ved at læse op til eksamen i et kursus, som hedder ComputerStøttet Beregning. I den forbindelse er et af emnerne fikspunktsligninger. Jeg har dog meget svært ved at finde ud af, hvad det helt præcist går ud på. Bogen er ikke særlig god, og mine noter fra forelæsningen giver heller ikke sær...
  • Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?

    Forumindlæg
    Hvad er egentlig bedst til en eksamen med 24 minutters forberedelse? Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?
  • Medicinstuderende hjælp

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår? På forhånd tak.
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål som omhandler noget om årskarakter i gymnasiet. Eksempel: Hvis man har fået gode årskarakter i hele året, og man har fået ikke gode karakter i eksamerne. Kigger man så også på årskarakterne dvs. kan de hjælpe en hvis man har fået ikke gode karatker i eksamerne? Ell...
  • Mundtlig Historie A - 3. G

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder lige nu og er igang med min 24 timers eksamens læsning til Historie A. Jeg har trukket emnet Indien - Fra koloni til demokrati. Her har jeg så fået et par tekster hhs. af et brev fra Ghandi til vicekongen Lord Irwin omkring hvordan hans forløb med saltmarchen i 1930. En tek...

Søgninger relateret til samfundsfag eksamen