Studievalg og videregående studie

Medicinstuderende hjælp

03. juli 2018 af annahansen2

Hej

Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår?

På forhånd tak.


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. juli 2018 af Dulugtergrimt

En sygeplejerske bedømmer dig. En ældre studerende agerer patient. Eksamen tager 20min eller noget. Du skal forestille dig at du møder på vagt. De første 5min er dit gennemtjek af, at alt er som det skal være ; er det den rigtige pt? Har han et drop der løber ind? Er der noget akut i situationen lige nu? Har han sin iltbrille på? Dernæst en gennemgang af patientens tilstand, eksempelvis med tjek efter tryksår, om pt har genstande i sengen, som han ikke bør have osv. Du kan blive bedt om at måle blodtryk manuelt. De vil forsøge at lægge fælder for dig og dem skal du fange. Til sidst 5-7min med generel snak om patientpleje og dit og patientens forhold. Det er naturligvis holdt på et niveau, hvor en uerfaren SPV'er med 2 måneders kursus kan være med.

Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juli 2018 af guzbak

Det kan sagtens være ældre studerende som er bedømmere, det var min i sin tid. Vi skulle måle blodtryk manuelt, alle sammen. Det var i 2016. Hvis du får psyk patient var det dog en automatisk bt måler.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
04. juli 2018 af annahansen2

#1 tak for forklaringen. Er der også en skriftlig eksamen?


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. juli 2018 af Dulugtergrimt

#2
Muligt. Jeg har aldrig oplevet noget så tilfældigt. Nogle dumpede på ting, som andre gik glat igennem med. Jeg målte BTW manuelt blodtryk på en psyk-patient. Der var de søde nok til at ‘patienten’ sad stille.

#3
Der er en adgangsprøve i starten af kurset, som skal bestås. Forberedelsen er den der åndssvage bog, man får udleveret, som forventes læst og forstået.

Svar #5
04. juli 2018 af annahansen2

#4 Kan du fortælle lidt mere om adgangsprøven, hvor mange spørgsmål er der? Hvor lang tid har man til prøven? Og hvor mange forkerte må man maks have?

På forhånd tak

Brugbart svar (0)

Svar #6
04. juli 2018 af guzbak

Det kan jeg i hvert fald ikke huske. Måske kan andre. Men alt det får i jo at vide. Men jeg husker prøven som værende meget nem hvis man har læst bogen grundigt.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #7
04. juli 2018 af annahansen2

Er der andre, der har taget kurset og kan svare på nogle af mine spørgsmål?

Brugbart svar (0)

Svar #8
04. juli 2018 af guzbak

Selv tak
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Medicinstuderende hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.