Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13761 til 13780 af 40685
-
Årsprøve ved ikke afsluttet fag
ForumindlægMin studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget? -
Hvad gør jeg? Sandhed og konsekvens
ForumindlægHej, jeg skal snart om i min mundtlig eksamen i 10. klasse, og har valgt novellen "Sandhed og konsekvens" af Bjarne Dalsgaard. Er der nogle som har læst den før eller arbejdet med den, som ved hvad der vil være en god ide at have fokuspunkt i den mundtlig eksamen? -
kritiske spørgsmål
ForumindlægKære alle Er der nogle der har nogle gode kritiske spg til kristendommen? Mangler nemlig nogle (i forbindelse med en opg) :) Tak på forhånd -
Matematik
ForumindlægDet siges at matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Sidste år fik vi årskaraktere i skiftlig matematik og vi kom op i det til skriftlig eksamen, og i år får vi også årskarakter i matematik og skal op i det til skriftlig eksamen. Hvordan foregår... -
Spørgsmål vedr. engelsk essay
ForumindlægJeg skal skrive et engelsk essay om et bestemt emne og til det, så har jeg et par spørgsmål, som vedrører engelske essays. Følgende spørgsmål vil jeg have svar på: - Jeg har hørt en masse om, at et essay på engelsk ikke er det samme som et essay på dansk. Jeg kender godt forskellen på et ... -
hvilken fag/hvor mange og vilken sværhed.
Forumindlæghejsa jeg er 16 og tænker på at tage på gymnasiet efter sommer (istedet for 10 klasse også HF). jeg ved godt hvad jeg vil efter Gymnasiet. der vil jeg gerne på ITU. har så været inde og kigge på de forskellige krav osv. kan se at man skal have engelsk, og matematik på B niveau for at kunne komm... -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
Er Uddannelsesparat = egnet til gymnasiet
ForumindlægHej. Idag fik jeg min halvårskarakter i 9 klasse efter terminsprøverne. Og sidst jeg var til skolehjemsamtale (før terminsprøverne begyndte) sagde min dansk lærer at hun ikke ville egne mig til gymnasiet fordi hun mener jeg ikke er fagligt nok, men min matematik lærer sagde ja. så idag da jeg... -
Mat A - formler uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Er der en derudove som ligger inde med en formelsamling for de formler man skal kunne i matematik på A-niveau uden hjælpemidler? Ville være til stor hjælp :) -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægFindes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler? -
mundtlig matematk
Forumindlæghej jeg vil gerne vide noget omkring mundtlig matematik. hvad skal man endlig i det, men skal vel ikke stå og regne ting ud for læreren eller sådan. eller skal man fyre alt mulige beviser af og sådan. jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal. -
Kan jeg skifte skole?
Forumindlæghej. Jeg er lige startet på HTX, og jeg har for ikke så lang tid siden fundet ud af, at jeg skal flytte langt væk fra hvor jeg bor nu. Jeg tænkte på, om det var muligt at skifte gymasium efter 1. g, og at jeg så kan tage 2. g på det nye gymnasium istedet for at jeg skal tage 1. g om igen? tak p... -
Finde den største afvigelse på reseduelplot
ForumindlægHej! Jeg ved ikke hvordan jeg skal løse opgave b). Jeg har lavet en reseduel plot, men jeg ved ikke hvordan jeg skal finde den største afvigelse. På forhånd mange tak! -
Matematik B 13. august 2008
ForumindlægHej :) Er der nogen der har eller ved hvor man kan finde matematik B eksamenssættet fra den. 13 august 2008 besvaret? det ville hjælpe mig meget hvis jeg havde det:) på forhånd tak:D -
SKAL DU OP TIL ENGELSK SKRIFTLIG??
ForumindlægKan ikke love for indholdet, er ikke sikker på at det hele er korrekt, men jeg har gjort mig et forsøg og du kan evt. bruge dette og se hvilke fejlsætninger der evt. kan forekomme til delprøve 1 Delprøve 1: 1. He had travelled a lot as young man, but that was a long time ago Da der er tale om en ... -
engelsk
ForumindlægNogen der kan se hvad fejlen er her og forklaring. Peter´s mother gave her son a good advice, but he did not take it. -
valgfag
Forumindlæghvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
Søger maj 2010 og august 2009
ForumindlægHej, Er der nogle, der har lavet disse eksamensæt eller i hvert fald har en facitliste? Har fundet en opgave fra 2010, men det var uden første del. Så søger lidt den uden hjælpemidler, hvis nogen skulle have skrevet den ind på computeren. Skal have trænet opgaver inden en terminsprøve, så det vi...
