Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 13781 til 13800 af 39570
-
højkonjunktur
ForumindlægHej :) når jeg forsøger at slå højkonjunktur op i ordbogen, siger den blot "boom".. er der nogle der kan komme på et bedre ord :) Det er i en sammenhæng hvor jeg taler om den økonomiske højkonjunktur og dens konsekvenser i forhold til arbejdsløshed (: på forhånd tak -
SRP - Terrorisme (samf. + his.)
ForumindlægJeg står i den "fantastiske" situation hvor jeg skal skrive SRP i december måned xd Jeg havde tænkt mig at arbejde med hvilke primære forandringer terrorismen har undergået de sidste 30 år. Derudover vil jeg med fokus på 11/9 undersøge det betydelige kulturelle kløft imellem Vesten og i... -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Dansk hjælp
ForumindlægHej, ville bare hører om der var nogle dansk lære, eller en der var god til dansk, der kunne hjælpe mig med at rette en stil jeg har lavet,- helst idag, men også bare fremover -
9.klasse dansk på hhx
ForumindlægHvorvidt kan jeg bruge mit 9.klasses stof på hhx -
kausal metode?
Forumindlæghvordan anvender man en kausal metode?? hvad er det?? -
dødsstraf
ForumindlægNår man fx får dødsstraf i et Mellemøstligt land, så kan advokaten forsvare en, men hvem kan ellers? Altså her mener jeg, at hvis sagen efterhånden er blevet ret stor og alle anerkender, at den kvinde der begik et mord gjorde det pga. nogle omstændigheder/hændelser eller for at sikre sit eget liv... -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Historie metode
ForumindlægEr der nogen, som kan fortælle hvad historie metoden går ud på og hvordan man bruger den? Tak på forhånd. -
boxplot - ligegyldigt?
Forumindlæghvis du vil lave et boxplot så har du hen ad x-aksen dit middeltal og kvartilerne.. men hvad med op ad y-aksen? -
Hypotetisk-deduktiv eller Empirisk-induktiv metode?!
Forumindlæghej alle sammen. jeg håber, at I kan hjælpe mig. jeg er i gang med AT8, hvor vi skal aflevere en synopsis. jeg har valgt at skrive i dansk og biologi, og jeg skriver om infertilitet (manglende evne til at få børn) og mænds nedsattte sædkvalitet. jeg har læst en masse artikler om det samt en masse... -
Afrika
ForumindlægHvad kan man gøre, for at stoppe fattigdommen i Afrika? -
AT-talepapiret??
ForumindlægHej, AT min emne handler om positivisme(filosofi) og relativitetsteori(fysik). jeg arbejder med mit talepapir og er nået til den sidste punkt: 7) Afslutning med forslag til emner til dialog, eksempelvis konsekvenser, metodeproblemer, perspektiver. kan I hjælpe mig med at forklare mig hvad &qu... -
Underemne til projektopgave
ForumindlægVores overemne er Verden omkring os. Synes den er meget bred, og har svært ved at finde noget der interesserer mig. Nogle forslag? -
FSA Skriftlig fremstilling - Noter??
ForumindlægMå man gerne medbringe sine noter med til 20 min. samtale ?? -
Den liberale og amerikanske velfærdsmodel
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Diskutér om vi danskere kan lære noget af den liberale model og/eller om amerikanerne kan lære noget af vores model. Tak på forhånd:-) -
EU's magtdeling
Forumindlæger der ikke en der kan forklare mig eu's magtdeling -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
Apartheid eller nordkoreanske fangelejr?
ForumindlægHej alle :-)) Skal til at have projektils her om et stykke tid, og er igang med at vælge emne, men kan ikke beslutte mig. Jeg havde egentligt valgt Pædofili, men en snak med min lærer fik mig lidt på andre tanker. Ved ikke rigtigt, det virker bare for useri&am... -
Problemformulering.
ForumindlægEr der en der vil kigge på min problemformulering og fortælle om der mangler noget? Helst nogen der er kloge på området, tak :)
