Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 13781 til 13800 af 23684
-
Stof mængde
ForumindlægHej er der nogle af jer som kan hjælpe mig med dette? Ved analyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen 0,5 finder man at 4,48 gram af stoffet indeholder 3,98 gram kobber og 0,5 gram oxygen. Beregn stofmængderne af Cu og O Hvad er den kemiske formel for det analyserede stof? -
Klaus rifbjerg
ForumindlægHejsa, er der nogen herinde som ligger med en analyse af digtet "at elske" fra digtsamlingen "under vejr med mig selv" skrevet af Klaus Rifbjerg? Jeg har læst digtet et par gange, men jeg forstår stadig ikke rigtig handlingen og hvordan man kan analysere det på en god måde? ... -
Dansk eksamen - badegæsten
ForumindlægHej allesammen.... Skal snart op til dansk eksamen, hvor jeg har analyseret romanen ALTING OG ULLA VILSTRUP, og så skal jeg perspektivere til en anden tekst. Min lærer mente at teksten "BADEGÆSTEN" var en god en. Er der tilfældeligvis nogen der har denne tekst, for har ikke hørt om... -
Engelsk mdt. eksamen - SANG?
ForumindlægHej, kan man risikere at komme op i en sang/digt? I så fald, hvordan skal man analysere den? Rim, rytme eller noget et andet. Evt. stilitiske virkemidler? Håber der er en der gider at svare, da jeg skal op i mdt engelsk i morgen? Er der evt. en skabelon for hvordan man analysere en sang/digt lige... -
SRP Psykologi B & Engelsk A
ForumindlægHej jeg er i gang med SRP, hvor jeg skriver om, hvorfor nogle bliver tiltrukket af ekstremistiske miljøer. Jeg har redegjort for teorierne: Grupper, RKT, SIT og Gruppepolarisering. Derudover har jeg analyseret filmen: American History X Men jeg er i tvivl om jeg skal/må inddrage min emperi fra... -
Er det en artikel, reportage?
ForumindlægHej alle Jeg skal op til prøve på tirsdag hvor jeg skal analysere en tekst fra Politiken, men jeg er blevet i tvivl på hvad det er for en tekst. Jeg har næsten gjort analysen færdig, men jeg ved ikke om det er en nyheds-, baggrund-artikel, reportage osv. og håber på et par kloge hoveder her inde ... -
Eksamen - Dansk
ForumindlægHej venner! :) Jeg skal op til den mundtlige eksamen i dansk imorgen, men den jeg skal op til hedder vist "b" prøven. Det går i hvert fald ud på at vi skal trække en tekst og så skal vi analysere den(vi har 40 minutter til det). Jeg ville bare spørge om der var nogen som havde nogle go... -
Fortalt tid - den tid teksten strækker sig over
ForumindlægHej jeg skal op i dansk imorgen og er ved at analysere min tekst. Jeg er ved at analysere komposition. Jeg er blevet i tvivl om hvad fortalt tid betyder. Betyder det hvor lang tid teksten varer (indholdet), altså om den vare et år eller en hel dag? Eller betyder fortalt tid hvor lang tid je... -
Hydratiseret natriumion?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad en hydratiseret natriumion er? Jeg har fået et billed jeg skal analysere: vedhæftet som fil, og jeg ved ikke hvor jeg skal begynde eller ende (hvilket kunne skyldes at jeg ikke ved noget om det). Så hvis nogen gad give et bud på bare en kort analyse af bill... -
Haster! Diskursanalyse
ForumindlægHej folkens.. Jeg sidder og er igang med at forbereder AT men jeg forstår altså ikke hvad italesættelse betyder.. Jeg tror nok at diskursanalysen er en slags analyse af italesættelse men jeg aner ikke rigtigt hvordan jeg skal bruge det til at analysere den artikel jeg har fundet til min dansk del... -
Første mundtlige prøve NOGENSINDE!
ForumindlægHej derude (-: Jeg står her og skal til mundtlig prøve i dansk, imorgen (: Jeg har lavet synopsis og analyse.. hele skidtet (: Grunden til at jeg skriver her, er at jeg virkelig virkelig virkelig gerne vil have en god karakter. Ville blive så glad hvis der var en der ville kigge på min analyse,... -
Sætningsanalyse
ForumindlægGoddag, jeg skal analysere følgende sætning: "Jeg er glad for at I mener at han har ret." Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan man gør. Jeg kan godt se at "er" er verballedet og "Jeg" er subjektet, men jeg ved ikke rigtigt hvordan man som sådan analysere resten. ... -
SRP We need to talk about Kevin
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogen der kan hjæpe mig med hvordan man laver/opbygger en god analyse af romanen "We need to talk about kevin" med fokus på fortællerteknik, personkarakteristik, samt tematik. Hvis muligt læse min analyse igennem når jeg er færdig med den, og komme med kritik ... -
Fremgangsmåde, udvikling på et marked
ForumindlægHar fået til problemstilling at skulle analysere udviklingen på det kinesiske ølmarked med udgangspunkt i den kinesiske kultur. Hvilken fremgangsmåde vil være mest relevant, en pestel eller hofstedes 4 kulturdimensioner, jeg er ikke sikker.. Hvad er mest relevant for at analysere udviklingen på e... -
Kvindeopfattelsen i den katolske kirke
ForumindlægHej. Jeg står med SRO lige nu, og jeg skal analysere Tacones Lejanos, og afspejlde den med opfattelsen af den katolske kirke? Derudover ønskes der at der skal laves en analyse af den spanske kvinderolle i overgangsfasen, altså mellem diktatur og demokrati 1975-1980, som de bliver fremstillet ... -
SRO
ForumindlægHej, jeg er gået i stå med denne opgave. Jeg skal opstille en matematisk model for coronudbruddet i Østrig, og jeg har valgt at lave en eksponentielregression og logistisk regression for at sammenligne de to modeller og finde ud af hvilken der er bedst. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal sammenl... -
Oplæsningsstykke til maleriet udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i mundtlig dansk, og har valgt at analysere maleriet: Udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro af Christen Købke. Jeg ville derfor spørge om, nogen af jer har en idé, til hvad jeg kan bruge som oplæsningsstykke. (Hvis nu i har analyseret det før) Jeg ka... -
Hvad hedder den slags filmanalyse hvor man sætter fokus på filmiske virkemidler
ForumindlægJeg har analyseret scener fra serien Dopesick i min SRP opgave. Jeg har primært benyttet mig af hermaneutisk metode til at fortolke hvad der sker i serien, men jeg har samtidig også analyseret enkelte scener hvor jeg har fokuseret på det filmtekniske som billedkomposition, lyssætning, lyd mm. ... -
SRP - We need to talk about Kevin
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med min SRP opgave omkring skoleskyderier og ondskab. I min opgaveformulering bliver jeg bedt om at lave en analyse af romanen "We need to talk about Kevin" med særligt fokus på dens fremstilling af Kevin og tematisering af ondskab. Nogen der har et bud på h... -
Scenisk/Panoramisk fremstilling
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en analyse af novellen "Tyrken" af Niels Hav. Jeg har et problem: jeg er ikke så gode venner med analyse af fremstillingen. Jeg ved godt, at scenisk fremstilling er når der er replikker og situationer i teksten, og panoramisk fremstilling er når teksten e...
