Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13801 til 13820 af 152758
-
Masse beregning
ForumindlægHvor mange gram Cl2 kan laves ud fra 5 ml klorin?\n\nCl2(g) + 2NaOH <-> NaCl + NaClO + H2O\n\nHvordan løses dette? -
pKs - Methylrødt
Forumindlæger her nogen der kan give en tabel-værdi for pKs for Methylrødt, da jeg ikke kan finde det i min data-bog...? -
Kovalente-bindinger og dobbelt-bindinger?
ForumindlægHej Når man snakker om kovalente -bindinger og dobbelt-bindinger, er det så ifh. en kemisk fobindelse, som er en molekyle..? På forhånd tak. -
Reaktionsskema
ForumindlægAfstem følgende:KNO3 --> K2O + N2 + O22KNO3 --> K2O + N2 + 2.5O2er dette rigtigt afstemt ? -
hvor mange decimaler skal man tage med?
ForumindlægJeg har en opgave med trekanter, og har fået angivet 2 vinkler og en side.. siden er 1,6, altså der er kun medtager ét decimal. Når jeg så udregner videre, og finder de andre sider - skal jeg så også kun medtage ét decimal eller er det ligegyldigt? Hvad kan censor bedst lide? -
Forsøgsbeskrivelse
ForumindlægJeg er i gang med at lave en forsøgsbeskrivelse af et forsøg, som jeg for et stykke tid siden havde lavet. Forsøget gik ud på, at jeg skulle hælde ca. 2 ml vand og 2 ml majsolie i et reagensglas. Derefter skulle jeg ryste glasset kraftigt i ca. 10 sekunder. Til sidst skulle jeg lade glasset stå... -
eksamen imorgen
ForumindlægEr der nogen der har en idé til hvordan man kan finde en typisk spansk eksamen opgave man kan øve sig på inden skriftlig eksamen ? -
CENSOR SLAGTER!
ForumindlægHej Studi's.SÅ har jeg min sidste 10.-klasses eksamen i morgen - nemlig i fysik. Jeg har nogle ganske fine notater og forsøg, jeg kan lave - MEN. Jeg har lige fået at vide, at 6 ud af 10, som var oppe i dag, har fået 5; de blev simpelthen slagtet af censoren! Derfor søger jeg febrilsk hjælp h... -
Monosubstitution og disubstition... hvad betyder det...?
ForumindlægHvad betyder ordene monosubstitution og disubstition? -
Pka
ForumindlægHvordan aflæses Pka på en potentiometrisk kurve? -
htx - arbejde
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om, hvad I som er i gang med htx har tænkt sig at uddanne jer som og til dem som er færdig med htx hvad har I uddannet jeg som….? -
Korrekt? Eller? Resistanse!
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
Kemiske udtryk
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en kemirapport og skal nu lave et engelsk abstract. Hvor kan jeg finde alle de kemiske udtryk (står ikke i min ordbog)? Hvis nogen skulle kunne dem leder jeg efter: opløselighedsligevægt kompleksitetskonstant ligand metalion sølvion koordinationstal reaktion ligevægtskonsta... -
Er du hardcore?
ForumindlægHvis du, kan du så fortælle mig en gennemgang af spektrofotometri/absorptionsfotometri hvor du inddrager absorption, farveteori og Lambert-Beers lov? -
Spaltning af sukkerarter DET HASTER SVAR INDEN I MORGEN
ForumindlægJeg går i 9.a Rosmusskole og vi har fået en rapport for til imorgen og jeg har brug for hjælp til at starte og finde formålet på hvorfor vi skriver det eller bare sende en i selv har lavet så laver jeg bare lidt om på det -
Eksamen
ForumindlægHEj ! Jeg har læst min fysik bog, men mener ikke jeg er parat :( . Nogen som kunne give en hjemmeside, hvor man kan øve sig? PS. Går kun i folkeskole! -
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
eksamen
Forumindlægskal til fysik eksamen i 9 klasse, og har brug for noget opfriskning på de forskellige områder.. nogle der har noter eller lignende? ville hjælpe meget. -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
Fysik
ForumindlægHej jeg har det her spørgsmål, jeg har svært ved at forklare om. Hvordan bliver et nitrogen molykyle, til et ammonium ion?
