Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13801 til 13820 af 40685
-
Aranda / Arrernte
ForumindlægHej!!!! Nogle der har nogle religion-notater om Aranda-stammen, også kaldet Arrernte-stammen? Eller bare om de australske aboriginals' religion?Pia -
Aboriginals
ForumindlægNogen der har noter til religions emnet Aboriginals?Vi er igang med bogen: Mennesket og Myten (Religion og virkelighedsopfattelsen i det nordlige Australien).På forhånd tak -
betydning af "højborg"
ForumindlægHvad vil det sige hvis et bestemt sted skal være højborg for fx en religion? Vil det bare sige at det er stedet hvorfra religionen skal udspringe? -
AT - Teori og metode
ForumindlægHej. Jeg skriver min AT opgave om Himmelfart (rejsen efter døden), jeg er netop igang med at prøve at rede min Synopsis, som ikke var noget at råbe hurra for. I dette forsøg er det gået op for mig, at jeg ikke aner hvilke teorier og metoder der bruges i relgion. Derfor ville jeg hører om der er n... -
ikke blevet optaget hvad skal jeg gøre
ForumindlægHej, ville bare spørger om hvis man ikke er blevet optaget ved at tage stilling til optagelsesprøve på Htx. Kan man stadigvæk godt nå at lave sin egen ansøgnings og give det til et andet gymnasium som fx stx -
Hjælp!
ForumindlægHey er der nogen der har lavet en essay om litteratur og politik, som kan hjælpe mig med at forstår opgaven. Opgaven lyder inddrage de 3 tekster med deres forhold til litteratur og politik. Fra David, stx -
Terminsprøve
ForumindlægHej!! Jeg skal til terminsprøve i morgen. Har matematikB på STX. Matematik er ikke min stærke side, så det kunne være rart hvis nogle havde nogle link eller opgavesæt, som jeg kunne side og øve mig lidt på. Men til terminsprøver plejer man så at få opgavesæt fra 2009 eller tidligere? tak for hj... -
HJÆLP ! Kristendom - syndefaldet
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at skrive en projekt opgave i religion B, som jeg også skal fremlægge til eksamen og sidder nu lidt fast og håber, at der sidder nogen kloge hoveder der ude som vil hjælpe mig. :) Jeg har valgt, at skrive om syndefaldet hvor jeg lige nu har skrevet om Adam og Eva, og... -
Jeg er helt tabt
ForumindlægHej alle... Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Bioogi B til AT- eksamen...Som emne vil jeg gerne have noget om Darwin og hans evolutionsteori..Problemet er at jeg ikke helt hvad jeg kan skrive som problemformulering..Har i nogle ideer? Jeg har forsøget at lave 2 forskellige, men mine ... -
Pesten - fagvalg
ForumindlægHej Jeg har valgt at have om pesten til min AT-eksamen. (Er det ikke korrekt, at pesten kan forstås som en katastrofe? Den indgår i hvert fald i ressourcerummet. Hvis ikke, så har jeg andre emner i baghånden). Jeg vil bare spørge, om der er nogle, der vil anbefale en af disse fagkombinatio... -
Censor-hjælp og vice versa!!
ForumindlægHejsa... Jeg skal op i Geo her på tirsdag og i religion som sidste eksamen den 20. juni... Kender i mine censorer?? Håber i kan give mig lidt info om dem. Geo: 054-SN Svend Erik Nielsen Frederiksborg Gym og hf Rel: 012-CBC Charlotte Bach Christensen Herlev Gym og hf Jeg kan selv hjælpe med lærere... -
Mose bog 1. kap 22?
Forumindlæghey allesammenjeg sidder og forbereder til religion eksam...jeg har lige laest kapitel 22 i 1. mosebog, hvor Abraham skal ofre sin soen isak...Da gud taler til Abraham, og vil have at Abraham skal ofre sin soen...men hvad er poiten med det...??At gud vil vise at han er der og man skal tro paa ham... -
Gærkenland
ForumindlægHej, jeg sidder og læser til eksamen. Og så står der i mine papirer: " Den græske stat var ikke forfalden til den form for statsterror mod anderledes tænkende". Her menes der vel, at staten ikke følte sig truet af anderledes tænkene, som vi fx gør i dag. Men så er mit spørgsmål, hvorfo... -
Kina Kina Kina .. Søger hjælp !
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe og trække til min kulturfags eksamen (Historie, samfundsfag og religion) og jeg trak Kina . Jeg har lavet en problemformulering som lyder: "Hvordan har et-barns politikken påvirket Kinas udvikling, og hvad skal Kina gøre for stadig at være en nation i udvikling?&... -
Forskellige ting
ForumindlægJa, jeg sidder og læser til eksamen i religion og så er jeg stødt på to ting, der undrer mig lidt. For det første (sikkert bare mig, der ikke lige har tænkt mig om), men er næstekærlighedsbudet ikke indbefattet i det dobbelte kærlighedsbud? Det andet har jeg tænkt længe over: Har nemlig læst ... -
Udregne gennemsnit
ForumindlægHejsa Jeg er på ny reform og har fagene, danskA, histB, samfC, fysikB, matB kemiB osv.. Fagene har jeg taget på VUC, altså jeg har ikke taget fx religion, samf. og hist. som en eksamen.. Kan ikke finde faget histB - høre faget under samf.gruppen? Men vægtes histB 2 eller 1,5? http://www.solro... -
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i medborgskab som er en blanding af religion, samfundsfag og historie) men jeg har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: Hvad er den kolde krig og den... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Velfærd og fattigdom
ForumindlægHej. Jeg har oprettet et tidligere indlæg, men fik ingen respons. Nu håber jeg på det lykkes.. Jeg er i gang med min 24 timers forberedelse til min eksamen i morgen kl. 9:30. Jeg skriver i KS (historie, religion og samfundsfag) Det jeg behøver hjælp til, er at kigge på min synopsis - om der m... -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio...
