Historie

Den Kolde Krig problemstillinger?

24. april 2017 af Emil0001 - Niveau: 10. klasse

Hej. 
Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i medborgskab som er en blanding af religion, samfundsfag og historie) men jeg har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger.

Har allerede skrevet følgende problemstillinger:

Hvad er den kolde krig og dens stedfortræderkrig handlede om

Hvorfor førte man krig mod hinanden?

Hvorfor støtter USA sydvietnam og hvorfor støtter Rusland/Kina Nordvietnam?

Hvordan forløber vietnamkrigen?

Vurdering:

Er der stadige stedfortræderkrige mellem vesten og rusland - og kan krigen i Syrien betragtes som en sted stedfortræderkrig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. april 2017 af Justitia

Hvad er den kolde krig og dens stedfortræderkrig handlede om???????????????

Hvorfor førte man krig mod hinanden??????????????????????

Hvorfor støtter USA sydvietnam og hvorfor støtter Rusland/Kina Nordvietnam??????????

Hvordan forløber vietnamkrigen????????????????


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. april 2017 af Bang7812

hvis du nu skal have et svar der ikke bare består af sprøgsmålstegen, vil jeg foreslå dig at 

1 at gennemgå de noter du har skrevet 

2 google de ting du tænker du ikke har i dine noter 

3 skrive en lille halvsides opgave om den kolde krig i store træk 

4 skrive de ting ned du svare på i den lille opgave og derefter formulere dem som spørgsmål, hvis du gør det i meget store træk får du også nogle store spørgsmål som du kan bruge som din problemformulering.

det ser udtil at du godt kunne få genopfrisket nogle begreber i forbindelse med den kolde krig.

her er nogle ord jeg vil fåreslå dig skal ingå i den lille opgave og nogle af de vesenlige ord skal også stå i probelmformuleringen.

NATO

warszawapakten 

CCCP

Sovjetunionen 

østbloken

DDR

sovietunionens invation af afganistan ( i forbindelse med oprettelsen af taliban)

Bambusteppet

Vh Bang7812


Skriv et svar til: Den Kolde Krig problemstillinger?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.