Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 13801 til 13820 af 39570
-
Fordele og ulemper ved realisme i international politik
ForumindlægHej, Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til dette analyserende spørgsmål i min SRP opgave: Jeg skal give en analyse af hvad der er fordele og ulemper ved at føre realisme politik i international politik generelt. Men også komme ind på hvad der er fordele og ulemper for USA ved at føre r... -
Økonomiske relationer mellem USA og EU
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal ved hjælp af nogle tabeller og figurer undersøge, hvad der kan udledes i de økonomiske relationer mellem USA og EU. Dette er ikke min stærke side, og jeg har lidt svært ved at forklare og forstå figur 1, som er vedhæftet. Er der nogle, der kan forklare hvordan figuren ka... -
!!Palæstinakonflikten!!
ForumindlægHej Er ved at skrive sso om palæstinakonflikten og er kommet meget i tvivl om analysedelen, idet det jeg har skrevet ind til videre virker meget redegørende .. (tror jeg).. Tænkte på om der er nogle der vil læse den igennem og evt. give mig en vurdering om jeg er på rette spor eller om det skal æ... -
Hvordan bliver man lektieguru?
ForumindlægHejsa og 1000 tak for Studi.dk som har hjulpet mig uendelig meget, når hjernen er gået i selvsving.Hvem er de mennesker som besvarer folks indlæg, og underskriver sig med praktikant, lektor el.lign.?Er det folk der arbejder på Studi.dk eller er det helt alm. gæstebrugere som bliver "opgrader... -
klasseanalysen
ForumindlægJeg har det ret svært med at forstå klasseanalysen,er der en der vil hjælpe mig? -
Metoderne i AT
ForumindlægJeg har brug for hjælp i AT. Jeg forstår det nemlig ikke helt.. I år er emnet kommunikation. Jeg har valgt fagene bioteknologi A og psykologi C, hvor mit emne er ''angst''. Problemformuleringen er: Hvordan påvirkes mennesket af angst? mulige problemstillinger 1. hvordan mærk... -
Arbejdsmarkedet
ForumindlægHej.Er der en der kan hjælpe mig igang med dette: Hvordan kan det være, at man ønsker at hæve "den alder hvor folk går på pension", samtidig med at der er stigende arbejdsløshed?Opgaven er lavet noget tid tilbage. Jeg ønsker bare lige have lidt hjælp, hvis nogle kan give mig nogle nøgle... -
Fremtidens samfund
Forumindlæghjælp! jeg skal skrive min første samfundsfagsrapport om fremtidens samfund, men jeg har virkelig ingen ide hvordan jeg skal gribe det an!!Alt er velkommen! -
Billedkunst og Samf.
ForumindlægHej allesammen Håber at i kan hjælpe mig, for er HELT lost! Har som alle andre også overemnet rejser. Kunne godt tænke mig at skrive om denne japanske kunstner, som tager til alle mulige lande for at iscenesætte sig selv. Hun prøver sådan at forene hele verdenen, men ved ikke hvilket fag jeg skal... -
HASTER! HJÆLP!
ForumindlægNogen der vil hjælpe med disse spørgesmål! har ikke forstand på partier osv. håber i kan hjælpe!!! :) - Hvilke mennesker i samfundet henvender socialdemokratiet til? - Hvilke mennesker i samfundet henvender de konservative folkeparti? - Hvad gør socialdemokratiet til socialistisk parti? - Og de k... -
Samfundets påvirkning af kønsroller
ForumindlægSkal skrive en opgave og ville lige vide om der er nogen der har nogle ideer. Skal svare på spørgsmålet:Hvordan påvirker samfundet kønsrollerne? -
Hjælp til spørgeskema
ForumindlægHej. Min bøn er, at der er nogle af jer, der gider besvare det spørgeskema, som jeg har lavet - det skal bruges i min fagrpøve, så ville være meget taknemmelig. Det tager ikke meget mere end 3 min. På forhånd tak http://www.surveymonkey.com/s/FXVWM3T -
Niels brock eller knord Hillerød?
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til, at vælge gymnasie. Jeg har besluttet mig for, at vælge en HHX, men jeg står lige nu mellem to gymnasier. Enten Niels brock i København eller knord i Hillerød. Begge gymnasier tilbyder en international linje, som jeg regner med at tage. Enten den, eller innovations li... -
Spørgsmål
ForumindlægHvem er arbejdsmarkedets parter?Hvor stor en andel af de danske lønmodtagere er medlem af en fagforening?Hvad er forskellen på en fagforrening og et fagforbund? -
AT-synopsis, 2g
ForumindlægHvad skriver I andre 2g'ere om? Vores overordnede emne er Krig, Teknologi og Medier. Jeg overvejer at skrive om giftgasser, der rammer nervesystemet (bio), men eftersom det er en tværfaglig opgave, skal jeg også skrive i dansk. Nogen forslag? -
censor! hjælp...
ForumindlægHar fundet ud af, at jeg skal have følgende censor: censor i kemi: en fra gladsaxe gym - MF. censor i dansk: en fra aurehøj gym - LM. censor i religion: en fra helsingør gym - MT censor i historie: en fra roskilde katedralskole - He. Kender i disse??? -
Matematik og global opvarmning
ForumindlægHvad kan jeg skrive i matematik om global opvarmning/klimaforandringer i SRO 3g? Er der nogle emner, der er værd at oplyse? Jeg har tænkt på nogle klimamodeller men ved ikke præcist hvad jeg skal komme ind på herunder. Mvh -
HJÆLP tak =)
Forumindlægsidder lige nu med en opgave om hvad de forskellig partier står for og hvad årsage er til deres holdinger.. den skal afleves imoregn. vi fik den i dag og det er en rigtig stor opgave. jeg kan ikke finde hvad de står for på deres hjemmeside. Håber der er nogle der kan hjælpe mig -
Emner til SRP
ForumindlægHeeeej :) Jeg skal til at skrive SRP og jeg har valgt bioteknologi som mit ene fag, og jeg overvejer at vælge enten dansk eller historie som det andet fag.. Er der nogle af jer, som har nogle ideer til hvad man kan skrive om? På forhånd tak :) -
Regeringens 2015-plan
ForumindlægHejsa, jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med mit spørgsmål: Tror i at regeringens 2015 plan snarere må forstås som en løsning på politiske modsætninger og konflikter end som en løsning på økonomiske grundproblemer i dansk økonomi? Hilsen Louise :)
