Almen studieforberedelse (AT)

Metoderne i AT

24. marts 2015 af lol1995 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har brug for hjælp i AT. Jeg forstår det nemlig ikke helt..

I år er emnet kommunikation.

Jeg har valgt fagene bioteknologi A og psykologi C, hvor mit emne er ''angst''.

Problemformuleringen er: Hvordan  påvirkes mennesket af angst?

mulige problemstillinger

1. hvordan mærkes angsten?

2. hvad lægger kognitiv angsteori vægt på?

3. hvad for nogle biologiske kommunikationsproblemer aktiveres i hjerne under  angst anfald?

men forstår bare ikke det med metoderne, en som kan hjælpe og give et eksempel


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2015 af ping317 (Slettet)

Det var da også noget at et emnevalg, jeg vil nok personligt hellere snakke om hitlers probaganda's betydning og analysere en af hans taler. nuvel. Bioteknologi er jeg lost på, jeg gå ud fra at det er noget hypotetisk-deduktiv metode pga. induktionsproblemet. psykologi kan jeg nok godt delvist spille boldt. her vil man i hvert fald kunne bruge den kvalitative metode, for igennem en stikprøve at kunne sige noget generelt om hele populationen. Stykerne ved dette er nettop at man kan sige noget gennerelt om den population stikprøven er repræsentativ for. omvendt bliver det fordi følelser reduceret til tal unuaneret, og man kan derfor miste vigtige nuancer. Dette tager udgangspunkt i at du vælger at bruge den samfundsfaglige del af psykologi, hvis du bruger den naturvidenskabelige er det også hypotetisk deduktiv, men så er begge dine fag i princippet naturvidenskabelige, og bliver meget sværre at skille ad.


Skriv et svar til: Metoderne i AT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.