Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 13821 til 13840 af 39570
-
Tidslinie der omhandler ældrebyrden?
ForumindlægHej alle sammen. Har fået til opgave at lave en tidslinie hvor på der er begivenheder, der har indflydelse på ældrebyrden. Problemet er bare at jeg ved absolut ingenting. Jeg aner ikke hvad jeg skal søge på. Jeg håber virkelig at der er nogen som kan lede mig på rette vej. -
SRO HHX
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak. -
integrere/assimilere
ForumindlægHej hvad er forskellen på "integrere" og "assimilere"? -
International
Forumindlæg1) Hvad er teorierne om globalisering? 2) Hvad er begrebet protektionisme? 3) Hvilke Handelsteorier findes der? Hjælp tak. -
Projektopgave - før og nu!
ForumindlægHej! Jeg har snart projektuge, og står med overemnet før og nu. Er der nogle forslag til et underemne? Vil gerne skrive om noget med millitær folket eller identitet. Ved bare ikke om det er emner man kan bruge til "før og nu" -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
Nometetiske og ideografiske?
ForumindlægNometetiske og ideografiske betyder??? -
hjælp til skærpelse af emne
ForumindlægJeg skal skrive om børn og udvikling i samf og engelsk i AT, men har et lille problem....dårlige vejledere Jeg var i går til vejledning, hvor jeg fremlagde min ide: Socialisering - identitetsdannelse, herunder børnehaverne/skolernes betydning for identitetsdannelse (skolegang bliver lovpligtig) J... -
AT-prøve imorgen, metoder?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjæl, da jeg ska op i AT imorgen! men er lidt på bar bund ang. metoder? hvad er det jeg skal sige om metoder og hvilke slags metoder er der ?? jeg sætter stor pris på din hjælp :) -
Fordele og Ulemper ved SU!! Need Help.
ForumindlægHej Alle Sammen. Har virkelig brug for jeres hjælp. Kan I give mig tre ulemper ved SU og venligst med en begrundelse. På forhånd tak for jeres hjælp. -
Arbejdsløshed eller inflation
ForumindlægHvad er vigtigst at sænke: arbejdsløsheden eller inflationen? Jeg ved godt at det er vigtigt at sænke begge men hvis man nu skal vælge. -
Sundheds Statistiker
ForumindlægHej jeg laver opgave om det amerikanske sundhedssytem og har svært ved at finde nogle statistikker og fakta om deres system. Nogle der kan hjælpe? vil meget gerne havde fat i en tabel over verdens rangering af sundhedssystemer og andre statistikker og data, gerne i forhold til det danske sundhed... -
C-og B-fag
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har været lidt i tvivl angående valg af valgfag og fortsætterfag af følgende grunde: C-fag tæller for 1, B-fag tæller for 0,75+0,75=1,5. Til næste år har jeg valgt at fortsætte med to B-fag og tilvælge ét C-fag. Dog er jeg i tvivl, om det havde været smartest at vælge to... -
srp terrorisme
ForumindlægHey all. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt og mit overordnede emne er terrorisme. Nogle der har nogle gode idéer til dette? Har selv tænkt lidt på USA's udenrigspolitik og selvfølgelig 9/11, men føler mig stadig en anelse lost. Tak på forhånd!! -
Liberalisme og konservatisme mht. den kolde krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: Forklar: begreberne Diktatur, Ideologierne Liberalisme og Kommunisme, samt hvor man i den Kolde Krig får tydeliggjort de to grundholdninger. - På forhånd tak :) -
Diskussion/vurdering
ForumindlægI min tredje problemstilling står der, at jeg skal diskutere. Der står intet om at jeg skal vurdere. Betyder det så, at der ikke indgår en vurdering i min opgave? -
Cuba krisen / kold krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål: Cubakrisen = 1. Hvad var årsagen 2. Hvad var konsekvenserne? Koldkrig= 1. Hvad gik den kolde krig ud på? 2. Hvorfor var cubakrisen "spidsen"/kulminationen på krisen? -
ulighed
Forumindlæghvad kan der redegøres om forskellige økonomiske ulighedsmål i Danmark? -
Bureaukrati?
ForumindlægHejsa Er der nogen, der kort kan forklare begerebet bureaukrati? Har søgt på nettet men forstår ikke helt:-( På forhånd tak! -
Historie opgave
Forumindlæghvordan skal man diskuter? fx Diskuter hvilken form for historiebrug politikerne anvender i deres kampagner og kom med konkrete eksempler på forskellige former for historiebrug. og jeg har om vikingtiden Nogen gider forklar mig det
