Søgning på: historie eksamen. Resultater: 13841 til 13860 af 46276
-
Hvad er en krønike helt præcist?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave og er noget til den del hvor jeg vil analyse "Ørneflugt" af Henrik Pontoppidan. Jeg har fået at vide dette er en krønike, men efter at have googlet rundt omkring er jeg stadig ikke blevet klogere. Hvad er en krønike helt præcist?... -
Nogle der har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon?
ForumindlægHej. Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre om der er nogle, som har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon, da jeg rigtig gerne vil se f.eks. en analyse eller andet arbejde i forbindelse med Praxis. Jeg skal bruge Praxis i mit studieretningsprojekt, og her i weekenden skal jeg g... -
ånden fra 48??
ForumindlægJeg er kommet lidt ud i noget rod:( Jeg er midt i min historie opgave om enevældens fald op til demokratiets indførsel i 1849.. Jeg skal især beskæftige mig med tankerne der gjorde at enevælden måtte ophøre, derudover skal jeg analysere forskellige synspunkter på begivenhederne, der gjorde at kon... -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
Valg af emne??
ForumindlægKære SP Jeg skal snart skrive srp og mangler desværre inspiration til emne. Jeg skriver i fagene Bioteknologi A og Historie A. Vil gerne undgå emner som de fleste skriver om, når der er tale om den her fagkombination som "Pesten", "Den spanske syge" osv.. Gerne et emne med ... -
Noter! "Verden efter 1914"
ForumindlægHejsa! Jeg søger notater til bogen Verden efter 1914 da jeg skal op i historie og har fundet ud af at jeg er super dårlig til at begrænse mig hvad angår noter :) Det tager mig derfor laaang tid og jeg føler at jeg får skrevet alt for meget... Jeg har forsøgt at søge på diverse ting under "op... -
Hjælp haster!
ForumindlægSom man skal i 2.g, skal jeg til at skrive en da/hi-opgave. Jeg har valgt faget historie, og min lærer har givet os emnet 2. Verdenskrig... Men så kommer mit spørgsmål, hvilket emne vil I råde/hjælpe mig?? Er virkelig i tvivl, og har sådan set kun en uge til at vælge.. Men emnet skal helst være s... -
Vigtigt spørgsmål om en opgave.
ForumindlægHej studieportalen. I dag blev alle 1.g'er introduceret til dansk-historie opgaven. Jeg blev så lidt nervøs over noget som læreren nævnte under intro-talen. Læreren sagde at opgaven er vigtig fordi den indgår i vurderingen af om man kan fortsætte i 2g. uha! Betyder det så at hvi... -
Brug for hjælp!!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har stærkt brug for hjælp, da jeg i nat skal have valgt en fagkombination. Jeg har 3 kombinationer, som interesserer mig (jeg SKAL skrive i matematik). Kan I fortælle/anbefale mig, om jeres erfaringer omkring disse emner mht. sværhed, interesse: 1. Matematik-kemi: Reaktionski... -
Emnevalg til SRP - 1984
ForumindlægHej :) Jeg står i og mangler inspiration til mit valg af emne. Jeg vil rigtig gerne beskæftige mig med romanen '1984' af George Orwell men jeg er usikker på hvilken vinkel jeg skal arbejde ude fra. Jeg står med disse to fagkombinationer: Engelsk A - Samf A eller Engelsk A - Historie A ... -
spørgsmål
Forumindlæghej jeg ville bare lige høre. siden der er så mange der spørger efter mat eksamen 2008, er det forbi man skal op i den til termin nu her, er det den de bruger til termins prøven??? både på gymnasiumer og handelskoler -
PELLE EROBREREN
ForumindlægHEJ. Nogen der har en analyse af Pelle Erobreren af Martin Andersen Nexø? Bare noget! AT-eksamen skal virkelig bruge det..! Det kunne være skønt På forhånd tak! -
Orbit C
ForumindlægHej Allesammen Vi har en bog, som hedder Orbit C og i år skal jeg afslutte fysik eksamen. Hvad har i som gode råd og ved I om eksamen kommer til at handle om bogen. Nogle der har GODE notater fra bogen!? Er der nogen der har været til eksamen, hvor de har haft Orbit C i årets forløb? Og har i ... -
Lys
ForumindlægHej til min EKSAMEN i morgen skal jeg præsentere emnet lys. Bagefter vil samtalen med lærer+censor bla. omhandle: -refleksion -brydning -optik -
kemiske binding
Forumindlæghej jeg skal fortælle kkort om kemiske binding i 20 min i eksamen. hvad synes i jeg skal fortælle om, som er vigtig tak -
kapitalfremskrivning
ForumindlægHej. Jeg er i fuld gang med at forberede mig til eksamen :) Et af spørgsmålene lyder på at man skal diskutere forskellen mellem kapitalfremskrivning og eksponentialfunktionen. hvad menes der ? mvh. :) -
skriftlig matematik
ForumindlægHey skal til skriftlig eksamen imorgen har svært ved at lære at reducere uden hjælpemidler er der nogen der har en ide til at lære det -
Filmen "Luther"
ForumindlægHej. Nogen som kan svare på, hvad det var for en religion, Luther var "imod".. Og hvad det i store træk egentlig var, der foregik?? Det er til min eksamen imorgen.. På forhånd tak! -
Student? hvis man dumper
ForumindlægKan man godt blive student i Hf, når man har dumpet i mundtlig i et fag? Hvad kan man gøre hvis man er utilfreds. Kan man tage eksamen om igen? -
Eksponentiel Notation
ForumindlægEr eksponentiel notation et krav til fysik eksamen, altså kan det have direkte indflydelse på min karakter?
