Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 13901 til 13920 af 23684
  • Genretræt for taler?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en analyse af en tale, men jeg skal kunne argumenterer for, hvorfor det er en tale. Mit spørgsmål lyder derfor: Hvilke genretræk er der tale om i taler? Tak på forhånd. :)
  • Konkrete og subjektive oplysninger

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået den her tekst, som jeg skal analysere for konkrete og subjektive/holdningsprægede oplysninger. Så mit spørgsmål er, hvad er forskellen? Hvornår er oplysninger konkrete og hvornår er de subjektive/holdningsprægede?
  • hjælp til dansk

    Forumindlæg
    hej. jeg skal analyser "Den standhaftige Tinsoldat" fra H.C. Andersen. til den tekst skal jeg lave en litterær artikel. mit spørgsmål er så: hvilke litterær metoder kan man bruge til den tekst? på forhånd tak.
  • Svend Åge Madsen

    Forumindlæg
    Hey!Er der nogen der har analyseret og fortolket Svend Åge Madsens "Ude af sit gode skind"? Er der nogen der har nogle gode ideer til at gribe den an på?
  • Perspektivering af "Nattergalen"

    Forumindlæg
    Jeg har analyse af "Nattergalen" for til i morgen. Jeg er næsten færdig, men så er der jo det med perspektivering. Jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal sammenligne den med. Hjælp modtages med kyshånd!Venter forhåbningsfuldt.
  • HJÆLP - Det haster!! please

    Forumindlæg
    Jeg sidder med min eksamensopgave og mangler sidste opgave nu. jeg skal analysere og skrive et portræt. hvordan gør man det? håber der er nogle søde mennesker der vil hjælpe mig. :)
  • Filmgenre - Interstellar

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave en analyse af filmen Interstellar, men har svært ved at bestemme filmens genre. Er der nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak.
  • Adam Oehlenschläger - Morgenvandring

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der ligger inde med nogel notater til Adam Oehlenschläger's "Morgenvandring" Jeg er i gang med en analyse og fortolkning, men har brug lidt inspiration.Med venlig hilsenPeter
  • SRP - Rentabilitet

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har i min SRP fået en opgave som lyder på at jeg skal lave en rentabilitets analyse af den virksomhed jeg har valgt og kort beskrive hvilke nøgletal der indgår i en rentabilitets analyse Alt dette har jeg gjort. Jeg har udregnet AG, OG, GR, AOH, EKF, og likviditetsgraden,...
  • Bro over kirkegårdsåen i Assens

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket romantikken i mundtlig dansk. Jeg har valgt at analysere malerier "Bro over kirkegårdsåen i Assens". Men jeg ved ikke hvad jeg skal læse op til min oplæsning..
  • Mitt liv som hund! Hjælp!

    Forumindlæg
    Vi skal lave en analyse af filmen " Mitt liv som hund" Synes bare ikke jeg kan finde noget symbolik eller noget i den. Er der nolge der har set den, og måske vil hjælpe mig?
  • Litterær artikel - Retoriske virkemidler - Ulla Dahlerups tale

    Forumindlæg
    Hej herinde. Jeg har fået til opgave at skrive en litterær artikel om Ulla Dahlerups tale, så den skal jo analyseres og fortolkes.. Jeg vil selvfølgelig gerne opnå et 12-tal, så jeg vil gerne bede jer om at komme med gennemgående gennemgang af, hvordan en litterær artikel skal opstilles og gode...
  • Solsort og snefnug

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til eksamen med prøveplægget Solsort og snefnug, men jeg er get i stå! Kunne i muligvis smide jeres analyser i kommentarfeltet, det ville i hvert fald være til stor hjælp Tak på forhånd
  • Sensommerflirt

    Forumindlæg
    Hey jeg ville høre om der var nogle som havde lavet en analyse/aflevering af novellen af "sensommerflirt" skrevet af Dorrit Willumsen. Jeg ville blive glad for lidt hjælp/inspiration. På forhånd tak :)
  • Jazz - swing

    Forumindlæg
    Er der nogen, der evt. vil være villige til at hjælpe med at analysere numre fra jazz i 30'erne. Fx Sing Sing Sing af Benny Goodman
  • Synopsis - Artikeler

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har trukket artikeler men ved ikke hvad jeg kan lave som underpunkter til mit over punkt som er "Analyse punkter" Nogen der muligvis kan hjælpe?
  • SSO - Anna(jeg)anna

    Forumindlæg
    Hey..jeg har besluttet mig for at skrive om klaus rifbjergs anna(jeg)anna i SSO...er der nogen der ligger inde med nogle analyser eller andet om bogenmvh
  • Oversættelse - hvem er han?

    Forumindlæg
    Hvis jeg skal oversætte den korte sætning 'hvem er han?' til tysk, skal det så blot oversættes til: wer ist er? Er nemlig ikke helt inde i analysen, når det kommer til spørgende pronomener.
  • Skriv min stil!? PLEASE

    Forumindlæg
    Har en dansk billede analyse på 6 sider for til i morgen! Har desperat brug for hjælp!!!!! Billede 1Såret i kampBillede 2Døden som børnelegBillede 3VåbenhvileTekst 4Døden som børneleg!Hjæp mig!
  • Teknologihistorie Henry Ford Trekassemodel

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med mit teknologihistorie eksamens projekt og skriver om samlebåndet. Jeg laver en analyse ved hjælp af trekassemodellen. lige nu skriver jeg om årsager, og kultur. Hvad kan det være? er lidt på bar bund...