Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 13981 til 14000 af 58387
-
Fosterdiagnostik- biologi eksamens spørgsmål
ForumindlægBeskriv en menneskecelles opbygning med inddragelse af de forskellige organeller samt opbygningen af det genetiske materiale? Forklar hvordan en celle kopirer sit DNA? Forklare hvordan cellerne i et foster deler sig? Beskrive hvordan man med forskellige formål kan undersøge det genetiske mater... -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
Eksamen i morn. Forklaring/hjælp.
Forumindlægjeg mangler lidt gennemgang, og er der nogen der kan hjælpe mig med de 3 sidste? Evt med noget forklaring? Så ville det være perfekt. :) Håndtere eksponentiel notation og anvende potensreglerne Isolere ukendte størrelser, herunder anvende logaritmer og rødder Bestemme regneforskrifter for lin... -
Mundtlig eksamen B niveau
ForumindlægSkal man give et referat af teksten eller skal man analysere den? -
Hjælp til syrer og baser eksamen haster.
ForumindlægHej.. Skal til fysik/kemi mundtlig 9. klasse på tirsdag og ved stadig ikke hvordan man fremstiller et salt og base.? Hvordan stiller man det op i et forsøg? nogle ideer?(: på forhånd tak. -
Eksamen i A-fag
ForumindlægHej :) Skal man op i de A-fag man har i sin studieretning? -
figur biologi eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal forklare hvordan rygning kan virke afstressende ved hjælp af den her figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/85.pdf Jeg forstår bare intet af figuren. Nogen der kan forklare mig den? -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Læs op til eksamen. Hvordan skal jeg lige læse?
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundlig dansk på mandag! Jeg skal til at læse op! Men hvordan søren gør man det? Vi har prøveform A skulle jeg mene! Det er den med 40 minutters forberedelse! -
Eksamen - billedkunst (identitet)
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i billenkunst på c-niveau om ikke så længe. Vore overordnede emne er identitet, men jeg har vikelig ikke nogen ide om hvad jeg skal lave for et produkt indenfor det emne... Jeg har tænkt lidt på ensomhed, men det kan hurtigt gå hen og blive for kedeligt... eller noget om hvo... -
Eksamen imorgen i matematik hjælp!
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har så venligt et hjerte, at de vil rette min 10. klasse matematik fremlæggelse lidt senere i dag? Hvis i vil, vil jeg meget gerne have jeres mail, eller et nummer jeg muligvis kan ringe til, så jeg hurtigt kan få fat på jer. Jeg håber virkelig i vil hjælp... -
Hjælp til fysik/kemi eksamen! (folkeskolen)
ForumindlægJeg har fundet forsøg til hvert emne jeg kan komme op i, men jeg vil høre om der er nogen som har nogle forsøg jeg eventuelt kunne lave til nogle af de her emner: Syrer, baser og salte Magnetisme og elektromagnetisme Elektricitet (induktion, vekselspænding, transformation) Metaller De... -
Dansk mundtlig eksamen-Eksistentialisme
ForumindlægEr der nogle som har et eller flere forslag til nogen gode forfattere når man har emnet Eksistentialisme? Må gerne svares hurtigt :D -
Tak til et par stykker... God eksamer
ForumindlægJeg fik 10 i mundtligt(12 tallet var næsten hjemme, og når det er sagt så fik jeg stadigvæk klassens højeste karakter). Jeg får også 10-12 i skriftlig da jeg var 100% sikker på at jeg havde regnet opgaverne korrekt. Jeg vil bare gerne have mulighed for at takke alle, uden jer ville det ikke have ... -
Eksamen A - EU
ForumindlægHej folkens! Jeg har til samfundsfagseksamen fået udleveret de "obligatoriske ark" om beslutningsprocessen, herefter en model om lobbyisme. Dernæst kommer der nogle ark om kødklister sagen og slutningvis noget om de tre EU-forbehold. Det overordnede emne er "De Store medlemsland... -
Eksamen stress og sygemelding
ForumindlægHej jeg vil spørge om man kan sygemelde sig pga. stress, det er ikke normal stress, jeg har aldrig prøvet det før. Har fået lidt ondt i hjertet, virkelig ondt i hoved(hovedpine), og har kastet op,. Skal op imorgen eftermiddag -
Overgangen fra barn til voksen EKSAMEN
Forumindlæghej alle sammen! jeg har lige trukket emnet "overgangen fra barn til voksen", kender i nogen gode tekter der omhandler den slagt???? eller digt, sange og så videre.... de må også gerne (behøves ikke) omhandle noget omkring dem selv! altså hvordan de har det og hvordan de udvikler sig! d... -
Mundtlig Fysik C eksamen
ForumindlægKære SP, jeg har ligenu 24 timers forberedelse og har trukker "energi og vind" De underemner jeg kommer ind på, er energiformer, energiomdannelse, elektriske apparaters energiforbrug, vindens effekt og vindmøllens nyttevirkning. Problemet er bare, at jeg skal snakke i ca. 12 minutter m... -
videoer i bioteknologi eksamen?
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvornår videoer i opgavesættene for bioteknologi A blev indført? -
forsøg til naturfaglig eksamen
Forumindlæghej vi er 2 piger der skal op i naturfags eksmane i juni. vi har trukket udledning af stoffer og har valgt tøjproduktion men vi mangler et sidste forsøg og vi er blank for ideer. vi har allerede et forsøg hvor vi lægger en ny trøje i vand for at se hvor mange kemikalier og farvestoffer der bive...
