Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 14001 til 14020 af 60468
-
Old, skal til eksamen i morgen.
ForumindlægHej vil høre om der lige er nogen der kan hjælpe mig med at få sat det sidste på plads. Har to spørgsmål til Apologien (sokrates forsvarstale)1) Sokraes benytter den sokratiske/dialektiske metode, men hvad går det ud på og hvilket formål tjener det.2) Er der en bestemt grund til at han indrager H... -
Mundtlig matematik eksamen - HJÆLP
Forumindlæghej. Jeg har en opgave som jeg er i tvivl om jeg har besvaret rigtigt... Opgaven lyder: Forklar om de lineære funktioner, f(x) = ax + b. Bevis herunder formlen for bestemmelse af a ud fra to punkter. Forklar hvordan denne formel benyttes når man udleder differentialkvotienter. Det er det som... -
Trådløst internet til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg har tit undret mig over... Når nu vores rektor gør os opmærksom på at eksamessnyd og trådløst internet er strengt forbudt og i tilfælde af nogen prøver at gå på internet, så er gymnasiet medlem af en orginisation der overvåger internet trafik over skolerne - er det så bare trusler eller ... -
EU vigtig Eksamen
ForumindlægHej alle :-) Jeg har lige brug for lidt hjælp. hvad er de vigtigste grunde til det nar været nødvendigt med traktatændringer? og hvad taler for og imod tyrkisk medlemskab? på forhånd tak :-) -
Gammel eksamens opgave
ForumindlægHer siddet med den opgave her i nogle dage nu og kan bare ikke finde ud af den. Se vedhæftet fil for figur. Grafen gennem punkt A, punkt B og punkt C er en del af grafen for funktionen f, der er givet ved regneforskriften: f(x) = 3,75 * cos(0,045 * x) Huset er symmetrisk omkring x-aksen. Alle må... -
Dansk eksamen analyse!!!!!
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at perspektivere mellem novellen En kærlighedshistorie og Som englene flyver? Hvilke ligheder osv er der mellem de to noveller? (Begge skrevet af Naja Marie Aidt) -
Eksamen i morgen - trak solsystemet. HJÆLP
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket spørgsmålet: solsystemet - med særligt henblik på planeter og deres rolle for udviklingen af det moderne astronomiske verdensbillede. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg bør fortælle om? og er der nogle der kan forklare keplers 3. lov, og meget gerne kom... -
Eksamen i morn. Forklaring/hjælp.
Forumindlægjeg mangler lidt gennemgang, og er der nogen der kan hjælpe mig med de 3 sidste? Evt med noget forklaring? Så ville det være perfekt. :) Håndtere eksponentiel notation og anvende potensreglerne Isolere ukendte størrelser, herunder anvende logaritmer og rødder Bestemme regneforskrifter for lin... -
Eksamen årgang 2008 august
Forumindlæghej igen er der en der ud som vil hjælpe mig igen med mat ? For mønter gælder følgende sammenhæng mellem vægten m (målt i gram), diameteren d(målt i mm) og tykkelsen h(målt i mm) m= k*d2* h hvor k er et tal, der afhænger af materialet. Danske ti-krone-mønter vejer 7,0 gram, har diameteren 23,3... -
Spansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammen, Er der nogen derude der skal op i spansk mundtlig og har fundet en god metode til at læse op på? Hvis der er vil jeg meget gerne høre hvad i/du gør? -
Kaschmir-Tysk eksamen HASTER
Forumindlægheeej.. nogen der har læst "Kaschmir" af Doris Dörrie ? Jeg skal redegøre for den.. og ved ikke lige hvordan og hvad jegs kal fortæl ? Den kommer under "Leben ind er modernen Gesellschaft". dvs. livet i den moderne tid ? nogen der kan hjælp.. og en der kan hjælp mig med at... -
Pladetektonik og Bornholm (Eksamen 10.juni)
ForumindlægPladetektonik og Bornholm Opgave: I hvilken grad kan pladetektonik-teorien forklare Bornholms tilblivelse? I din besvarelse skal du bl.a. komme ind på geofaglige begreber som pladebevægelser, forskellige pladegrænser, orogenese, vulkanisme, magmabjergarter og magmatisk krystallisation. Desude... -
figur biologi eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal forklare hvordan rygning kan virke afstressende ved hjælp af den her figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/85.pdf Jeg forstår bare intet af figuren. Nogen der kan forklare mig den? -
Dk Eksamen - National Identitet
ForumindlægJeg trak mit fordybelsesområde, der lød på "National identitet - hvad vil det sige at være dansk? Lyrik eller kunstmaleri" Jeg mangler virkelig en hjælpende hånd - et spark i bagen, for jeg kan simpelthen ikke komme i gang, og jeg heller ikke den fjerneste ide om hvordan jeg skal gri... -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Medier, samfundsfag eksame B
ForumindlægJeg har et underspørgsmål der hedder: Styrer medierne et folketingsvalg udfalg? Jeg ved dog ikke hvad for noget teori jeg skal have ind over det? hjælp -
Eksamen - billedkunst (identitet)
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i billenkunst på c-niveau om ikke så længe. Vore overordnede emne er identitet, men jeg har vikelig ikke nogen ide om hvad jeg skal lave for et produkt indenfor det emne... Jeg har tænkt lidt på ensomhed, men det kan hurtigt gå hen og blive for kedeligt... eller noget om hvo... -
Eksamen imorgen i matematik hjælp!
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har så venligt et hjerte, at de vil rette min 10. klasse matematik fremlæggelse lidt senere i dag? Hvis i vil, vil jeg meget gerne have jeres mail, eller et nummer jeg muligvis kan ringe til, så jeg hurtigt kan få fat på jer. Jeg håber virkelig i vil hjælp... -
Hjælp til fysik/kemi eksamen! (folkeskolen)
ForumindlægJeg har fundet forsøg til hvert emne jeg kan komme op i, men jeg vil høre om der er nogen som har nogle forsøg jeg eventuelt kunne lave til nogle af de her emner: Syrer, baser og salte Magnetisme og elektromagnetisme Elektricitet (induktion, vekselspænding, transformation) Metaller De... -
Dansk mundtlig eksamen-Eksistentialisme
ForumindlægEr der nogle som har et eller flere forslag til nogen gode forfattere når man har emnet Eksistentialisme? Må gerne svares hurtigt :D
