Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14141 til 14160 af 48880
-
Fordele og Ulemper ved SU!! Need Help.
ForumindlægHej Alle Sammen. Har virkelig brug for jeres hjælp. Kan I give mig tre ulemper ved SU og venligst med en begrundelse. På forhånd tak for jeres hjælp. -
Arbejdsløshed eller inflation
ForumindlægHvad er vigtigst at sænke: arbejdsløsheden eller inflationen? Jeg ved godt at det er vigtigt at sænke begge men hvis man nu skal vælge. -
C-og B-fag
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har været lidt i tvivl angående valg af valgfag og fortsætterfag af følgende grunde: C-fag tæller for 1, B-fag tæller for 0,75+0,75=1,5. Til næste år har jeg valgt at fortsætte med to B-fag og tilvælge ét C-fag. Dog er jeg i tvivl, om det havde været smartest at vælge to... -
srp terrorisme
ForumindlægHey all. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt og mit overordnede emne er terrorisme. Nogle der har nogle gode idéer til dette? Har selv tænkt lidt på USA's udenrigspolitik og selvfølgelig 9/11, men føler mig stadig en anelse lost. Tak på forhånd!! -
Cuba krisen / kold krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål: Cubakrisen = 1. Hvad var årsagen 2. Hvad var konsekvenserne? Koldkrig= 1. Hvad gik den kolde krig ud på? 2. Hvorfor var cubakrisen "spidsen"/kulminationen på krisen? -
ulighed
Forumindlæghvad kan der redegøres om forskellige økonomiske ulighedsmål i Danmark? -
Bureaukrati?
ForumindlægHejsa Er der nogen, der kort kan forklare begerebet bureaukrati? Har søgt på nettet men forstår ikke helt:-( På forhånd tak! -
Hvad går ATP til?
ForumindlægSe overskrift: Tak på forhånd og god aften. -
Hjælp valgfag?! Mat B + samf B? Eller Historie A + samf B?
ForumindlægKom til at oprette mit spørgsmål i den forkerte kategori, så prøver lige at lave den her i stedet! :) Hey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf... -
Hvordan skriver man en samfundsfagopge??
ForumindlægHej alle Jeg er lige startet på 1.g og har fået en skriftlig samfundsfagopgave for, men jeg har ingen anelse om hvordan sådanne en stilles op... jeg har søgt på nette, men jeg syntes ikke helt det hjælper. Altså vi har fået en lang tekst (artikel) som der er tre opgaver til. Skal jeg skrive de... -
Statskundskab eller ej?
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen der ude der har en ide til nogle uddanelser der minder omkring statskundskab da jeg gerne vil noget i den retning men ikke er sikker på at statskundskab er den helt rette uddanelse for mig. Så er der nogen der har nogen idéer? hvis i har nogen idér ved i så hvad forsk... -
Materialebrug
ForumindlægHej! Lige er par spørgsmål angående Studieretningsprojektet i 3.g Er det tilladt at benytte fagbøger som er blevet benyttet på klassen? eksempelvis historie? Er det tilladt at bruge tabeller og grafer som er blevet gennemgået? Mvh Klaus -
Giver en lille gave- hvis?
Forumindlæghej med jer. Jeg er igang med at skrive en sso opgave- som skal afleveres på mandag. Det jeg vil have - er en som gider og vil rette min sprogelig og kigge påProblemformulering - om jeg har forstået det rigtigt!? Hvis DU/I har lyst- så får Du en lille gave af mig.. På forhånd tak Venlig hilse... -
Politiske ideologier
ForumindlægHvilke tre antagelser indeholder en ideologi? Hvad er forskellen på en legitimerende, regressiv og progressiv ideologi? Hvilke ideologier er de tre klassiske ideologier? Hvad er komparativ metode? Hvilke tre spørgsmål stilles til ideologier? Hvad er liberalismens, konservatismens og socialis... -
Kristendomseksamen - hvad må man have med?
ForumindlægHej,. Er blevet helt i tvivl, hvad er det egentlig man må have med til folkeskolens afgangsprøve i kristendom i 9. klasse ? -
HJÆLP MIG! GREENPEACE!
ForumindlægJeg blev tilfældigvis stoppet af en fra green peace idag, og snakken faldt lidt frem og tilbage, men det endte med jeg tilmeldte mig til sådan donerings noget.. MEN da jeg så kommer hjem kan jeg se at det er en betalingsserviceaftale det vil sige at de kan trække et beløb hver måned... Jeg gav ... -
De tre taksonomiske niveauer?
ForumindlægHey, Jeg har en opgave hvor jeg skal huske på de tre taksonomiske niveauer. Jeg kan bare ikke huske hvad det er, så hvis nogen herinde kan hjælpe mig, ville det være.. ehh.. fjong. Redegørelse, analyse, vurdering? -
HJÆLP?! Samf synopsis
ForumindlægHvad er reformation og hvad indebærer det? -
Samtidshistorie og IØ
ForumindlægHey alle ! Ville hører om ikk der er en venlig sjæl der skulle have nogle notater liggende i overstående fag ? Gerne afsætning også hvis det var muligt ? Det er til eksamens brug ! Pfh tusind tak :-) -
højkonjunktur
ForumindlægHej :) når jeg forsøger at slå højkonjunktur op i ordbogen, siger den blot "boom".. er der nogle der kan komme på et bedre ord :) Det er i en sammenhæng hvor jeg taler om den økonomiske højkonjunktur og dens konsekvenser i forhold til arbejdsløshed (: på forhånd tak
